וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנרת או הצינור? כך ייראה מסך הטלוויזיה ביום שאחרי מיזוג רשת ועשר

13.6.2018 / 16:51

אברי גלעד או אורלי וגיא? גיא לרר או טל ברמן? אחרי האיחוד בין הערוצים עשר ורשת 13, בתעשייה מעריכים איך צפוי להראות הערוץ הממוזג. בכיר בתעשיה: "המיזוג ימתג סופסוף את רשת כתחנת טלוויזיה". בכיר אחר: "להערכתי, שליין ישקול לעבור לכאן 11"

ליאור שליין רפי רשף גיא לרר. צילום מסך
ליאור שליין, רפי רשף וגיא לרר/צילום מסך

עולם התקשורת סער היום מהפצצה שהוטלה עם היוודע המיזוג הצפוי בין הזכיינית "רשת" לערוץ עשר. היה מי שהתבדח אם שם הערוץ החדש יהיה "ערוץ עשת" אבל בערוצים עצמם יש יותר סימני שאלה מאשר בדיחות, בין השאר סביב כמות העובדים שיפוטרו וסביב השאלה אילו תכניות יבוטלו לאחר האיחוד. עם זאת, נראה כי המהלך הזה נכון, חכם ובלתי נמנע, גם משום שעוגת הפרסום אינה מספיקה לשלושה ערוצי ברודקאסט מסחריים, וגם לאור העובדה הפשוטה ש"רשת" וערוץ עשר משלימים אחד את השני ומחפים אחד על מגרעותיו של השני - "רשת" מחזיקה מותגי ריאליטי חזקים ולערוץ עשר יש חברת חדשות חזקה.

"'רשת' היא הרבה מאוד מותגים, אבל פחות תחנת טלוויזיה", הסביר גורם בכיר בתעשייה לוואלה! תרבות. "אנשים באים ל"רשת" רק כדי לראות מותגי ריאליטי. המיזוג שלהם עם ערוץ עשר יכול למתג אותם סופסוף כתחנת טלוויזיה. בערוץ עשר יש חברת חדשות מאוד מוצלחת, מניבה ובעלת קהל. ברגע ש"רשת" מקבלת את חברת חדשות עשר אז יש לה גם מיתוג מחודש של עצמה כתחנה, ועוד רכיב שמבדל אותה מהמתחרה".

"מחוץ לקופסא", חברת החדשות, ערוץ 10, סוריה. צילום מסך
חדשות 10/צילום מסך

לאחר שניסיון קודם לאיחוד בין "רשת" וערוץ עשר לא צלח, הבינו שני הצדדים שהפעם זה הצעד המתבקש. "רשת" היא בעלת השליטה, היא תחזיק על פי הערכות בין 60-65 אחוזים, וערוץ עשר בין 35-40 אחוזים. מספר גורמים ב"רשת" הדגישו בפנינו שמכיוון ש"רשת" היא בעלת השליטה - הרי שבכל הנוגע לקבלת החלטות סביב אילו תכניות ועובדים היא תיקח מערוץ עשר, השורה התחתונה היא שלה. מוקדם מדי לדעת אילו תכניות ישרדו ואילו יישארו, אולם משיחות עם גורמים בכירים בכל ערוצי הברודקאסט, אלו הן ההערכות הרווחות:

הנכס הגדול ביותר של ערוץ עשר היא חברת החדשות שלו ונראה כי הרוב המוחץ של תכניותיה ימשיכו הלאה לערוץ המאוחד. צפוי קרב מעניין בין מהדורת חדשות עשר בביתה החדש לזו של חברת החדשות של קשת ומסקרן מה יהיה הרייטינג לאחר השינוי. גורם בכיר באחת הזכייניות אמר לוואלה! תרבות כי רמז אפשרי למה שיקרה למהדורת עשר כשתשודר ברשת אפשר לקבל ממקרה המבחן של תכניתו של גיא לרר, שעברה מערוץ עשר ל"רשת" במתכונת דומה (תוך שינוי שמה מ"הצינור" ל"הצנרת"), והגדילה משמעותית את הרייטינג שלה. הגוף המאוחד יכול לקוות שכך יקרה גם למהדורת עשר.

עוד באותו נושא

רשת וערוץ 10 סיכמו: גופי השידור יתאחדו

לכתבה המלאה
המירוץ למיליון עונה 6. עדי אורני,
"המירוץ למיליון"/עדי אורני

אם כן, מקומה של המהדורה מובטח. ומה לגבי שאר התכניות? סיכוי גדול מאוד שהתכנית "המקור" בהגשת רביב דרוקר וברוך קרא, "חמש בערב עם רפי רשף" ו"לונדון וקירשנבאום" ישודרו גם אחרי האיחוד. מדובר באוצרות מובהקים של ערוץ עשר, אשר מייחדים אותו ומבליטים אותו. על פי הערכות של גורמים בתעשייה, יש סיכוי גבוה גם להישרדותן של "היום שהיה" עם גיא זהר ולתכנית "פנים אמיתיות" של אמנון לוי. בגזרת תכניות הריאליטי והבידור - רוב הסיכויים שתכנית הדוקו-ריאליטי "בייבי בום" תישאר, כמו גם "המסע המופלא של אהרוני וגידי" שנחשבת לאחת מספינות הדגל של ערוץ עשר.

מנגד, תכניות ערוץ עשר שאמורות לדאוג לגבי עתידן, על פי הערכות, הן התכנית "הצינור" שעשויה להידחק לטובת המתחרה "הצנרת" בהנחיית גיא לרר, תכנית התרבות והבידור "הרדאר", תכנית הצרכנות "הכול כלול", השעשועון "לעוף על המיליון" - כל אלה כנראה יעופו, ולא על המיליון. לא ברור בשלב זה מה יעלה בגורל סדרות הערוץ, ובהן "החברים של נאור", "ויקי ואני" ו"חברות", אך מקומן לחלוטין אינו מובטח.

ליאור שליין, מאי 2015. ראובן קסטרו
ליאור שליין/ראובן קסטרו

מסקרן במיוחד יהיה גורל התכנית "גב האומה" של ליאור שליין, על רקע הדם הרע ששורר בין שליין ל"רשת", שבה שודרה תכניתו במתכונתה הקודם, תחת השם "מצב האומה". בכירה בתעשיית הטלוויזיה אמרה לוואלה! תרבות: "להערכתי, גורל התכנית בידיים של שליין. יכול להיות שהוא יעשה חושבים עם עצמו, ויחליט שלאור שינויי ההנהלה ב'רשת' - יש שם סמנכ"ל תוכן חדש, עמי גלאם - הוא כן יכול למצוא את עצמו בחזרה שם. ויכול להיות שהוא יחליט שיש לו מסגרת אפשרית לא פחות חמימה ומעניינת, כאן 11, והוא יחליט שהוא הולך לשם. אלה שתי האופציות פתוחות בפניו. התשובה לא ברורה". גורם בכיר אחר באחת הזכייניות הוסיף כי גם אם איחוד מחודש של שליין עם "רשת" נראה כמו צעד מאתגר במיוחד לאור יחסי העבר הרעועים ביניהם, כדאי לזכור שגם היחסים בין ערוץ עשר עצמו ל"רשת" היו לא טובים בעבר, מה שלא מנע בסופו של דבר את האיחוד הנוכחי. לכן לדעתו הקאמבק של שליין ורשת אפשרי בהחלט.

נראה שמרבית מותגי הריאליטי של רשת ימשיכו להתקיים גם בערוץ המאוחד ובהם "המירוץ למיליון", "הישרדות", "האח הגדול" ו"משחקי השף". לכל אלה גם לא הייתה מקבילה מובהקת בערוץ עשר. עם זאת, בכירה בתעשייה העריכה כי "דה וויס" לא תשרוד את האיחוד: "'דה וויס' לא הביאה רייטינג מצוין. עוד בערוץ 2, העונה האחרונה הייתה הכי חלשה שלה והמספרים שלה נחשבו ללא טובים, כשמולה 'הכוכב הבא' זינקה גבוה. ייתכן מאוד והעונה הקרובה של 'דה וויס' תהיה העונה האחרונה שלה".

גיא לרר. רפי דלויה
גיא לרר/רפי דלויה

מה יעלה בגורל תכניות הבוקר? תלוי את מי שואלים. מצד אחד, גורמים בכירים בתעשייה, מערוצים שונים, מעריכים כי התכנית "העולם הבוקר" ("רשת"), שמובילה ברייטינג בתוכניות הבוקר, תביא להורדת תכנית הבוקר של אורלי וגיא (ערוץ עשר). בסביבת התכנית "העולם הבוקר" נאמר לוואלה! תרבות: "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההשלכות, אבל אנחנו מניחים שבחלקת באלוהים הקטנה של 'העולם הבוקר' האיחוד לא ייפגע". מצד שני, גורם בערוץ עשר אומר לוואלה! תרבות: "זה לא נכון ש'אורלי וגיא' בחוץ. שום דבר עוד לא נסגר, בדיונים על האיחוד דובר על פיצול בבוקר. אי אפשר באמת להגיש שישה ימים בשבוע תכנית, ודובר על שלושה ימים בהגשת אורלי וגיא ושלושה ימים בהגשת אברי".

נקודת חולשה של "רשת" היא ברצועת אחר הצהריים ולפני ערב, והתכניות המשודרות בזמן זה, ובהן "לפני החדשות" של אודי סגל, נמצאות לפי הערכה, בסכנה. ההערכה הרווחת בתעשייה, כאמור, היא ש"הצנרת" של גיא לרר תשרוד, על רקע העובדה שהרייטינג שלה גבוה יותר ממתחרתה, "הצינור". התכנית "לילה טוב ישראל" מן הסתם תרד, לאור הניתוק מחברת החדשות, וזה יהווה אובדן לרשת.

מרבית הגורמים הבכירים בתעשייה עמם שוחחנו בירכו על מהלך האיחוד, וראו בו צעד מתבקש וטוב. עם זאת, מפיק בכיר אחד, שאינו עובד באף ערוץ ברודקאסט, נשמע סקפטי לגבי המהלך: "ערוץ עשר אמנם ייתן לרשת את המענה ברמה החדשותית, אבל אני לא חושב שזה יעזור להם כלכלית. יש להם מותגים שעולים הון. זה נראה לי כמו אדם שטובע שמוכן להיאחז אפילו בקרש בודד. היה ברור שאם "רשת" לא תצליח עם 'האח הגדול' אז היא תתרסק. אני לא רואה באיחוד הזה מזור. זה בסך הכול סוג של אקמול".

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10
  • רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully