וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרתי ל-ABC: אמות לפני שאפסיק להגן על ישראל ועל העם היהודי": הווידוי המלא של רוזאן בר

24.6.2018 / 21:30

כחודש לאחר ביטול הסדרה שלה בעקבות הציוץ בו תקפה את מי שהיתה אשת סודו של אובמה, נחשף הפודקאסט שהקליטה רוזאן בר עם הרבי הקרוב אליה, ובו היא מסבירה את השתלשלות האירועים. לדבריה, עלבה ביועצתו של הנשיא לשעבר לא מתוך גזענות, אלא בשל נאמנותה לישראל

מעט לאחר סערת הציוץ שלה, שבעקבותיו רשת ABC זרקה אותה מכל המדרגות בחודש שעבר, הקליטה רוזאן בר פודקאסט עם יועצה הרוחני הקרוב ביותר. מדובר בשמולי בוטח, רב ניו יורקי שנוי במחלוקת הידוע גם כן כתומך נלהב של הנשיא טראמפ, ומי שפרסם מוקדם יותר השנה מודעת עמוד בגנות לורד בעקבות ביטול הופעתה בארץ. בזמנו, ההקלטה נגנזה, אך היום (ראשון בערב שעון ישראל) נחשף סוף כל סוף תוכן השיחה, וכך אנו מקבלים למעשה התייחסות נרחבת ראשונה של הבדרנית היהודייה למהומה סביבה.

כזכור, אותו ציוץ של רוזאן כוון נגד ואלרי ג'ארט, מי שהיתה היועצת הקרובה של ברק אובמה ואשת סודו, ולכן גם היתה שותפה עמו לבניית הסכם השנוי במחלוקת עם איראן. הבדרנית משולחת הרסן דימתה אותה ליציר כלאיים של "האחים המוסלמים" ו"כוכב הקופים", ובשיחה עם בוטח אומרת שלא עשתה זאת מתוך גזענות - כי בכלל לא ידעה שהיא שחורה - אלא בשל זעם על אופי מדיניות החוץ של הנשיא הדמוקרט, שלא היתה מספיק פרו-ישראלית לטעמה של הקומיקאית.

במהלך השיחה, שנמשכת כ-35 דקות, רוזאן דיברה שוב ושוב על כך שרוב העולם בכלל לא מודע לכך שהיא יהודייה, אבל היהדות ולימוד התורה ממלאים תפקיד משמעותי בחייה ובחיי משפחתה. לאחר מכן, היא ובוטח הגיעו לפיל שבחדר, והחלו לשוחח על הציוץ ששינה את חייה.

שמואל בוטח. GettyImages
איש סודה של רוזאן. שמואל בוטח/GettyImages

"אני לא מתרצת את הציוץ הזה. אני מתחרטת עליו. איבדתי בגללו הכל, והתחרטתי עוד לפני שאיבדתי הכל", סיפרה רוזאן. "אמרתי לאלוהים 'אקבל את כל ההשלכות העתידיות שיהיו כעת, כי אני יודעת שטעיתי". עמדתי במילתי, אבל הם (כלומר, מי שתוקפים אותה בגלל הציוץ) לא מפסיקים. הם לא מוכנים לקבל את ההתנצלות שלי, או את ההסבר. הפכתי את עצמי למגנט של שנאה, וכיהודייה, זה נורא. זה נורא".

רוזאן סיפרה גם כי כש-ABC חתמו איתה על החוזה לסדרה המחודשת, פרנסי הרשת ביקשו ממנה לפרוש מטוויטר כדי שלא "תירה לעצמה ברגל". בתגובה, היא אמרה להם "אתם חייבים לדעת דבר אחד לפני שאחתום על משהו - בחיים לא אפסיק להגן על ישראל ועל העם היהודי. אני לא יכולה. אני מעדיפה למות מאשר להפסיק לעשות זאת, וכדאי שתדעו את זה לפני שאתם חותמים איתי".

הקומיקאית התייחסה לרקע שלה, שהפך אותה לתומכת כה נלהבת בישראל ובעם היהודי - "גדלתי בצד ניצולים מן המחנות, כולל אושוויץ, אנשים שהיה להם מספר על היד. כשהייתי בת שלוש, שמו אותי מול שידורים של משפט אייכמן. זה השפיע עליי ונדרתי לאל שלעולם לא אפסיק להגן על העם היהודי, וזה גם עמד מאחורי הציוץ שלי"

"לא ידעתי בכלל שוואלרי שחורה. רק ידעתי שאני לא מסכימה עם המהלכים הפוליטיים שלה. היא היתה המוח מאחורי ההסכם עם איראן ולכן היתה לי בעיה איתה. חשבתי שהיא לבנה. עד ש-ABC לא התקשרו אליי והאשימו אותי בגזענות, לא ידעתי שהיא אינה לבנה. בחיים לא הייתי משווה אדם שחור לקוף, והורג אותי שאנשים חושבים שהייתי מסוגלת לעשות את זה. אני כל כך מצטערת שהובנתי לא נכון. כל מה שרציתי להביא לידי ביטוי זה את המחלוקות שלי עם המדיניות של ממשל אובמה כלפי ישראל ויהודים".

בהמשך, רוזאן התייחסה גם למה שהיא רואה כצביעות בכל הקשור ליחס לאנטישמיות. "כל יום קוראים ליהודים חזירים וקופים בטוויטר, ולאף אחד לא אכפת".

רוזאן בר. GettyImages
לא הפסיקה לבכות. רוזאן בר/GettyImages

לקראת סיום דבריה, נשאה רוזאן גם מונולוג קצר לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "הפלסטינים לא אויבים שלי, הם בני הדודים שלי - יהודים, פלסטינים, כולנו מאותה משפחה. בעבר הייתי שמאלנית מוחלטת, אבל אז פקחתי את עיני. לפעמים אני חושבת שאולי פשוט אעבור לישראל וארוץ לראשות הממשלה. אני רוצה שלום - חופש לכולם, זכויות לנשים ולילדים, תעסוקה לכולם ויחס נאות לכולם. אני רוצה את כל הדברים שהתורה מלמדת אותנו שהיהודים יכולים להביא לעולם".

לסיכום, שבה רוזאן להתייחס לציוץ שלה - "אני מתחלחלת מכך שעשיתי את מה שעשיתי ושהוא הובן בצורה הזאת. אני לא יכולה להגן על זה ואני לא רוצה להגן על זה, אני רק רוצה להסביר. אני אומרת עכשיו את מה שאמרתי כש-ABC התקשרו אליי ושאלו אותי 'מה עבר לך בראש?' להם אמרתי את האמת ואני אומרת אותה גם עכשיו. לא התכוונתי לפגוע באף אחד. כתבתי לוואלרי ג'ארט בטוויטר שאני מבקשת סליחה וגם ניסיתי למצוא את הטלפון שלה כדי להתקשר אליה ולהגיד לה את זה בקולי, אבל לא הצלחתי למצוא את המספר. הייתי גם רוצה להתנצל בפני מישל אובמה, כי הבנתי שגם היא נפגעה".

עוד באותו נושא

כדורי השינה, הבגידה והזעם: כל התגובות לדרמה סביב ביטולה של "רוזאן"

לכתבה המלאה
רוזאן. yes,
ימשיך בלעדיה. מתוך "רוזאן"/yes

בסוף השבוע האחרון, פורסם גם כי נמצא סוף כל סוף המתווה שיאפשר גלגול מחדש של "רוזאן"- והפעם בלי הכוכבת השנויה במחלוקת, אך בהשתתפות כל אנשי הצוות וכל הדמויות האחרות. בארצות הברית, הסדרה תשמור על משבצת השידור של קודמתה, כלומר שלישי בערב, אך מעבר לכך לא ברור באיזה תאריך בדיוק יתחילו שידוריה, וגם שם רשמי אין לה. כרגע, השם הזמני הוא פשוט "The Connors", כשמה של המשפחה העומדת במרכזה, כמובן.

לפי ההערכות, הספין-אוף הזה יעלה במהלך הסתיו, והוא יעמיד במרכזו את דרלין, בתה של רוזאן, שממילא נחשבה לאחת הדמויות המוצלחות בסדרה.

המכשול העיקרי בפני הגלגול המחודש הזה, היה הדרישה של ABC כי רוזאן בר לא תראה ממנו ולו אגורה, אפילו שהיא זכאית מבחינה חוקית לתמלוגים. בסופו של דבר, זה התאפשר כיוון שהקומיקאית החליטה לוותר על זכויותה. זאת, לדבריה - "כדי להציל את הפרנסה של מאתיים אנשי צוות אהובים". הבדרנית השנויה במחלוקת גם שלחה את מיטב האיחולים לכל מי שמעורבים בספין-אוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully