וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן מתגזענים בכיף: איזה אמן אמר את המשפטים הגזעניים הבאים?

14.8.2018 / 0:15

מי לא ממש מת על העדה המרוקאית? מי השווה ביצוע של שרית חדד לדאע"ש? ומי חוששת שהיכל התרבות יישאר מלוכלך אחרי הופעה של זמר ים תיכוני? החופש הגדול בעיצומו, אבל יש לנו בוחן פתע בהיסטוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי אמר למי ואם בכלל?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני אגיד לך מה זה פרענק. זה אחד שכמה כסף שתיתן לו מהסעד שלך, הכל ילך על עראק ועל לעשות ילדים. בשביל להרביץ להם", אומר טוביה צפיר במערכון "הכל נשאר במשפחה" במסגרת תוכנית הסאטירה "ניקוי ראש", ששודרה ב-1975. בהמשך המערכון מוסיף צפיר, המגלם את הפרשנות המקומית שלנו לדמותו של ארצ'י באנקר הגזען ואומר: "מה יש לי נגד פרענקים? נפטלין" - הקהל משולהב. "ובמקום להעניק להם קצת מהתרבות שלנו, אתה רוצה להרוס אותם לגמרי?", תוהה דמות נוספת. "הוא לא אמר דבר כזה. הוא רק אמר שחבל שהביאו אותם בכלל", מסכמת דמות האישה בגילומה של רבקה מיכאלי.

מדובר במערכון סאטירי שמצליח לשקף עד היום את הדיאלוג המתוח שמתנהל בין גיבורי התרבות הוותיקים בארץ ובין הציבור המזרחי בישראל, שרק בעשורים האחרונים הצליח לשלב כמה גיבורים משלו להתמקם בתוך המיינסטרים המקומי.

ואמנם "ניקוי ראש" כבר ירדה מהמסך. גם רשות השידור לא איתנו יותר וזמרים ים תיכוניים לא נאבקים יותר על הזכות למלא את היכל התרבות וקיסריה - ובכל זאת, לא מעט דמויות מפתח מקומיות מתקשות לקבל את השינויים בזירה התרבותית ולא מהססות לפלוט את הגזען הפנימי שבהן כחלק מהמאבק בקולגות עם הח' הגרונית והסלסולים. ובקיצור, מי עדיין לא הבין שאנחנו ב-2018?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully