וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדכי סובול, מבכירי החזנים בעולם היהודי, הלך לעולמו בגיל 67

16.9.2018 / 12:22

במהלך שהות בארצות הברית, התמוטט ונפטר חתן פרס ירושלים, פרס החינוך ומחייה החזנות בדורנו, ד"ר מרדכי סובול. בן 67 במותו. שרת התרבות מירי רגב: "הוא הנגיש את עולמן של החזנות ומוסיקת הנשמה היהודית ופתח שערי ניגון יהודי לקהלים רבים"

אבל כבד בעולם החזנות והתרבות היהודית: ד"ר מרדכי סובול, חתן פרס ירושלים ופרס החינוך מנשיא המדינה על תרומתו להחייאת החזנות בישראל - נפטר בפתאומיות בגיל 67. "היה ציוני בכל רמ"ח אבריו", סיפרו בסביבתו. "הוא היה ראוי לקבל את פרס ישראל, ובמקום זאת מובא לקבר ישראל". סובול, דוקטור למוזיקה יהודית, התמוטט בעקבות אירוע מוחי בזמן ששהה בארצות הברית ומת כעבור זמן קצר.

סובול, תושב פתח תקווה, נחשב למחייה החזנות בדורנו והיה מקובל כבר-הסמכא הגדול בעולם בתחום החזנות. סובול שימש כמנהל מוזיקלי ומנצח קבוע של התזמורת הסימפונית "יובל". מאחוריו מאות רבות של קונצרטים בארץ ובעולם בהם ניצח על תזמורות סימפוניות רבות, והקים אחריו דורות של חזנים.

את תורת החזנות ורזי נוסח התפילה למד מרדכי סובול מגיל שמונה אצל החזן שלמה רביץ ז"ל. שלמה רביץ קירב אותו וראה בו ממשיך דרכו בחזנות. ד"ר מרדכי סובול חיבר ותיזמר מאות יצירות, והיה מוזמן דרך קבע לפסטיבלים בכל העולם. סובול הכשיר במהלך השנים את החזנים המובילים בעולם, ובהם יצחק מאיר הלפגוט, יעקב למר, חיים אדלר, צבי וייס, נתנאל הרשטיק ועוד.

מרדכי סובול חזן הלך לעולמו.
מרדכי סובול

שרת התרבות והספורט מירי רגב ספדה לסובול: "הצטערתי להתבשר על פטירת ד"ר מרדכי סובול, בעל נפש יהודית וציונית, אחד מגדולי החזנים של עמנו. מרדכי ז"ל הנגיש את עולמן של החזנות ומוסיקת הנשמה היהודית ופתח שערי ניגון יהודי לקהלים רבים ומגוונים. מרדכי היה יוצר, חזן וגשר של תרבות בין חלקי עמנו בארץ ומעבר לים. לכתו בימים הנוראים, ימים של אמירת סליחות, מסמל יותר מכל את מפעל חייו. יהי זכרו ברוך".

ח"כ ניסן סלומינסקי יו"ר ועדת החוקה: "בכאב לב אני נפרד היום מחברי, החזן והמנצח הנודע, מרדכי סובול. האיש והאגדה שהחיה את החזנות בימינו והרימה עד שמי מרום. שהדריך וחינך דורות של חזנים ושליחי ציבור רבים ושהפך את אומנות החזנות גם לנחלת הציבור כולו. מלחין, ידען ומנצח שאין שני לו. איש משפחה חם, אהוב ואוהב הבריות. ידידי היקר שנדם קולו לעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully