וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס פרסי האמי 2018: "משחקי הכס" ו"גברת מייזל המופלאה" זכו בפרסים הגדולים

18.9.2018 / 6:15

בטקס פרסי האמי ה-70 שנערך בלוס אנג'לס זכתה "משחקי הכס" של HBO בפרס הדרמה הטובה ביותר, מביסה את "סיפורה של שפחה" ו"האמריקאים". "גברת מייזל המופלאה" של אמזון פריים וידאו אספה את פרס הקומדיה הטובה ביותר, מביסה אגב כך את "אטלנטה"

גברת מייזל המופלאה, רייצ'ל ברוסנהן. אמזון פריים וידאו,
מופלאה. רייצ'ל ברוסנהן, "גברת מייזל המופלאה"/אמזון פריים וידאו

טקס האמי, פרסי האקדמיה האמריקאית לטלוויזיה, נערך לפנות בוקר (שלישי) בפעם ה-70 בתיאטרון מיקרוסופט בלוס אנג'לס, הפעם בהנחיית אנשי "סאטרדיי נייט לייב", קולין ג'וסט ומייקל צ'ה.

אחרי היעדרות מהטקס ב-2017, מאחר שלא שודרו פרקים חדשים שלה בטווח הזכאות, חוזרת "משחקי הכס" אל הזירה ומביסה את יתר מתחרותיה, בכללן זוכת השנה שעברה, "סיפורה של שפחה", וכן את העונה האחרונה של "האמריקאים" עטורת השבחים. כמו כן גברה על "הכתר", "דברים מוזרים", "החיים עצמם" ו"ווסטוורלד". זוהי הפעם השלישית בארבע שנים ש"משחקי הכס" כובשת את קטגוריית סדרת הדרמה הטובה ביותר. בסוף הערב לקחה סדרת הפנטזיה של HBO את מספר הפרסים הגדול ביותר - תשעה, בכללם גם לפיטר דינקלייג' בקטגוריית שחקן המשנה בדרמה.

זוכת השנה שעברה, "יומנה של שפחה", היא המפסידה הבולטת בקטגוריית הדרמה. מלבד פרס הדרמה הטובה ביותר היא גם הפסידה את פרס השחקנית הטובה בדרמה (אליזבת מוס), שחקן המשנה בדרמה (ג'וזף פיינס) ושחקנית המשנה בדרמה - שם היו מועמדות שלוש שחקניות מהסדרה (אלכסיס בלדל, אן דאוד - שתיהן זכו באמי בשנה שעברה - ואיבון סטרחובסקי). ייתכן שהקולות התפצלו ביניהן באופן שהביא את כולן להפסיד. הנחמה שלה הגיעה בדמות פרס לשחקנית אורחת - סמירה וויילי, שגילמה את מוירה.

"האמריקאים" זיכתה לראשונה את מתיו ריס, אחד משני כוכבי הסדרה, בפרס השחקן הטוב ביותר. לעומתו, זוגתו לסדרה ולחיים קארי ראסל הפסידה לקלייר פוי, שזכתה על העונה השנייה והאחרונה שלה כמלכה אליזבת' ב"הכתר". כמו כן זכתה "האמריקאים" בפרס על הכתיבה בסדרת דרמה.

משחקי הכס זוכה בפרס האמי לסדרת הדרמה הטובה ביותר 2018. AP
"משחקי הכס" זוכה בפרס האמי לסדרת הדרמה הטובה ביותר, הלילה/AP

בפרס הקומדיה הטובה ביותר זכתה "גברת מייזל המופלאה" ("The Marvelous Mrs. Maisel"), הסדרה של אמזון פריים וידאו על עקרת בית יהודיה בניו יורק של שנות ה-50, שהולכת וצומחת בסצנת הסטנד אפ באזור. זוהי הסדרה הראשונה של אמזון שזוכה בפרס הקומדיה - "טרנספרנט" הייתה מועמדת בעבר אבל גרפה פרסים רק בקטגוריות אחרות, בכללן לשחקן הראשי בקומדיה, ג'פרי טמבור.

"גברת מייזל המופלאה" זיכתה גם את הכוכבת רייצ'ל ברוסנהן בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה, וכן את אלכס בורסטין, שזכתה גם בפרס הדיבוב בסדרת אנימציה על תפקידה כלואיס ב"איש משפחה". אלו הם שני פרסי האמי הראשונים שהיא זוכה בהם אי פעם. "מייזל" זיכתה את היוצרת שלה, איימי שרמן-פלדינו, גם בפרסי הכתיבה והבימוי, ובכך הפכה אותה לאישה הראשונה שזוכה בשתי הקטגוריות.

עוד באותו נושא

וואלה מורגוליס

לכתבה המלאה

המועמדות האחרות בקטגוריה היו "אטלנטה", "בארי", "שחור כזה", "תרגיע", "GLOW", "עמק הסיליקון" ו"קימי שמידט". "בארי" יכולה להתנחם בשני פרסים מרכזיים אחרים, בפרט מאחר שמדובר בעונה הראשונה שלה: בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בקומדיה לביל היידר, שגם יצר את הסדרה עבור HBO, ובשחקן המשנה שבו זכה הנרי ווינקלר הוותיק. זהו האמי הראשון שהשחקן, לנצח פונזי מ"ימים מאושרים", זוכה בו, אחרי שבע מועמדויות בעבר.

"אטלנטה" היא אולי ההפתעה הגדולה ביותר מבין המפסידות. לא זאת בלבד שנותרה בידיים ריקות בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר, אלא הפסידה גם בקטגוריות השחקן הקומי (דונלד גלובר), הכתיבה לסדרה קומית, הבימוי לסדרה קומית ושחקנית המשנה בקומדיה.

טקס פרסי האמי 2018, גברת מייזל המופלאה זוכה בפרס הקומדיה הטובה ביותר. AP
"גברת מייזל המופלאה" זוכה בפרס הקומדיה/AP

בפרס המיני סדרה זכתה "הרצח של ורסצ'ה" של FX, מביסה תותחים כבדים כמו "פטריק מלרוז" בכיכובו של בנדיקט קאמברבאץ' (שגם נותר בידיים ריקות בקטגוריית השחקן) ו"חסרי אלוהים" של נטפליקס. האחרונה זיכתה את ג'ף דניאלס בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר במיני סדרה, ואת מריט וויבר בפרס שחקנית המשנה במיני סדרה. דניאלס היה מועמד גם בקטגוריית השחקן הטוב ביותר במיני סדרה או סרט על תפקידו ב"המגדלים הגבוהים".

לערב החגיגי הלילה קדמו פרסי האמי עבור האמנויות היצירתיות, שחולקו לשני טקסים נפרדים ובמסגרתם ניתנו פרסים בקטגוריות טכניות (איפור, הלבשה, סאונד, עריכה וכיו"ב), כמו גם בקטגוריות כמו שחקנים אורחים, סדרת אנימציה, תעודה, ריאליטי ואחרות. בין היתר זכו "ריק ומורטי" בפרס סדרת האנימציה הטובה ביותר, "עין קווירית" של נטפליקס זכתה בפרס ה"ריאליטי בעל מבנה", "ארץ פראית מאוד" ("Wild Wild Country") זכתה בפרס סדרת התעודה הטובה ביותר, והפרק "USS Callister" של "מראה שחורה" זכה בפרס סרט הטלוויזיה הטוב ביותר, כמו גם בשבעה פרסים נוספים.

כמו כן זכו סמירה וויילי על תפקידה כמוירה ב"סיפורה של שפחה", הקומיקאית טיפני הדיש על הנחיית "סאטרדיי נייט לייב", ורו פול על הנחיית סדרת הריאליטי "המרוץ לדראג של רו פול", שזכתה בעצמה הערב לראשונה בקטגוריית הריאליטי התחרותי הטוב ביותר. מתאמת הפעלולים בסדרה "GLOW" של נטפליקס, דונה דאגינס, הייתה לאישה הראשונה שזוכה בקטגוריה הזו על עבודתה.

עם שוך הפרסים, בקרב בין HBO לנטפליקס התוצאה היא תיקו. כזכור, כאשר המועמדויות לאמי הוכרזו בחודש יולי, התברר שנטפליקס עוקפת את HBO לראשונה עם 112 מועמדויות לעומת 108. עם הזכייה האחרונה של הערב, "משחקי הכס" בקטגוריית הדרמה הטובה ביותר, שתי ענקיות הטלוויזיה גרפו כל אחת 23 פרסים.

טקס פרסי האמי 2018, אלכס בורסטין זוכה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בקומדיה, "גברת מייזל המופלאה". AP
אלכס בורסטין זוכה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בקומדיה על "גברת מייזל המופלאה"/AP
טקס פרסי האמי 2018, ביל היידר זוכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר בקומדיה, "בארי". AP
ביל היידר זוכה בפרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה על "בארי"/AP
טקס פרסי האמי 2018, תנדי ניוטון זוכה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה, "ווסטוורלד". AP
תנדי ניוטון אחרי זכייתה בפרס שחקנית המשנה בדרמה על "ווסטוורלד"/AP
טקס פרסי האמי 2018, פיטר דינקלייג' זוכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בדרמה, "משחקי הכס". AP
פיטר דינקלייג' זוכה בפרס שחקן המשנה בדרמה על "משחקי הכס"/AP
טקס פרסי האמי 2018, מתיו ריס זוכה בפרס השחקן הטוב ביותר בדרמה, "האמריקאים". AP
מתיו ריס זוכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר בדרמה על "האמריקאים"/AP
טקס פרסי האמי 2018, קלייר פוי זוכה בפרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה, "הכתר". AP
קלייר פוי זוכה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בדרמה על "הכתר"/AP
טקס פרסי האמי 2018, רו פול. AP
רו פול אחרי זכייתו בפרס המנחה הטוב ביותר בריאליטי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully