וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים חיפה 2018: המדריך המלא

19.9.2018 / 20:31

אחד מסרטי הדוקו המדהימים של השנים האחרונות, שלל סרטים מסקרנים שלא תהיה הזדמנות נוספת לראותם על מסך גדול, קלאסיקות ואיך אפשר בלי קומדיה על הסכסוך - כל ההמלצות לקראת חגיגת הקולנוע בכרמל, וגם כמה אזהרות

יח"צ - חד פעמי

כמיטב המסורת, גם השנה תהיה לשוחרי ושוחרות הקולנוע בישראל חגיגה כפולה בסוכות: פסטיבל הסרטים חיפה, מן האירועים המקומיים הגדולים והוותיקים בתחום, ייצא לדרכו ביום שבת ויימשך כשבוע וחצי.

בדומה לעמיתיהם בירושלים, גם בכרמל בחרו לצאת לדרך עם סרט ישראלי. כך נוצר מצב נדיר, בו באותה שנה בוחרים שני הפסטיבלים הגדולים בארץ למשבצת הפתיחה שלהם יצירה כחולה-לבנה. אפשר גם לראות בכך רוח גבית לתעשייה המקומית, העומדת מול התקפות חסרות תקדים של הממסד.

במקרה של חיפה, סרט הפתיחה הוא "סיפור אחר" של אבי נשר, הבמאי המקומי המצליח מסחרית בשני העשורים האחרונים, שגם הפעם בישל להיט פוטנציאלי. מדובר בדרמה יפהפייה, על משפחה חילונית הנכנסת לסחרור לאחר שבתה (ג'וי ריגר) מחליטה להינשא למוזיקאי חוזר בתשובה (נתן גושן). הפנינה הזו תופץ מסחרית בשלהי אוקטובר, ואז גם נרחיב עליה את הדיבור.

את הפסטיבל ינעל "האדם הראשון", שיתוף הפעולה החדש של הבמאי דמיאן שאזל והכוכב ריאן גוסלינג, שכבר עבדו יחד ב"לה לה לנד". הפעם הם מציגים את אחורי הקלעים של הנחיתה על הירח, ועושים זאת בצורה שכבר עוררה מחלוקת פוליטית בארצות הברית בשל החלטתם להמעיט בייצוגו של הדגל האמריקאי. מעבר לכך, הסרט מעט יבשושי דרמטית, אבל בהחלט מרשים קולנועית וכדאי לראותו על מסך גדול. אם לא תספיקו לעשות זאת בחיפה, הוא יעלה בהפצה מסחרית ברחבי הארץ ב-18.10 ואז נפטפט עליו מעט יותר.

בתווך בין הדרמה הישראלית לסרט החלל האמריקאי, תוקרן כמות אסטרונומית של סרטים - מעט גדולה מדי, לדעתי. בניסיון להפריד מוץ מבר, הנה מדריך ובו כמה תוצרים שלא כדאי לפספס, עוד כמה שראוי לשים אליהם לב ובמחילה, גם כמה אזהרות.

סיפור אחר. מישל אברמוביץ',
סרט הפתיחה. מתוך "סיפור אחר"/מישל אברמוביץ'
תל אביב על האש. פסטיבל ונציה,
מתוך "תל אביב על האש"/פסטיבל ונציה
קייס נאשף. GettyImages
מוונציה לחיפה. קייס נאשף/GettyImages
First Man. פסטיבל ונציה,
סרט הנעילה. מתוך "האדם הראשון"/פסטיבל ונציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully