וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון קופתי לסרט התיעודי נגד דונלד טראמפ

23.9.2018 / 22:29

"פרנהייט 11/9" בו משווה מייקל מור את טראמפ להיטלר, עורר הרבה רעש, אך התקשה למשוך את האמריקאים לאולמות. הוא רשם ספתח קופתי מאכזב ובתעשיית הקולנוע כבר מנתחים את הסיבות לכישלון

יח"צ - חד פעמי

מבין כל הסרטים התיעודיים הטריים על טראמפ ואמריקה בעידן שלו, "פרנהייט 11/9" של מייקל מור נחשב לחריף ולמדובר ביותר. אחרי הכל, מדובר במעין המשכון ל"פרנהייט 9/11" זוכה האוסקר שלו, מן הסרטים התיעודיים המצליחים אי פעם.

לכן, לאחר ש"פרנהייט 11/9" ערך את הקרנת הבכורה העולמית שלו בפסטיבל טורונטו לפני שבועיים, הוא זכה לסיקור נרחב בתקשורת האמריקאית. אלה הרבו לדבר על הביקורת הנוקבת של מור נגד הממסד הפוליטי, הכוללת בין השאר השוואה בין טראמפ והיטלר.

בסוף השבוע האחרון עלה הסרט המדובר לאקרנים והציפייה היתה שירשום הישגים קופתיים, אך כעת מתברר כי הכניס כשלושה מיליון דולרים - כחמישים אחוז פחות מן התחזיות, ועשרים מיליון דולר פחות מן הספתח שהיה בזמנו ל"פרנהייט 9/11". הלהיט ההוא הכניס כ-120 מיליון דולר, וההנחה היא שהסרט הנוכחי יגיע אולי לעשירית מכך.

בקיצור: תומכי טראמפ שאמרו כי מספיק לתקוף אותו כדי לשבור קופות, קיבלו הוכחה שאין זה כך. לאור ההישגים החלושים של "פרנהייט 11/9", יש להניח כי גם סיכוייו בעונת הפרסים נפגמו, והוא יתקשה לשחזר את ההישג של קודמו ולזכות באוסקר.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך ארוחת ערב עם מספר מנהיגים במועדף הגולף בבעלתו, בדמינסטר, ניו ג'רזי
,ארה"ב, 7 באוגוסט 2018.. רויטרס
יכול להתפנות לפעילות החביבה עליו: שמחה לאיד. דונלד טראמפ/רויטרס

מדוע זה קרה? אוון גליברמן בווראיטי הציע ארבע סיבות לכישלון: ראשית, כש"פרנהייט 9/11" יצא לאקרנים בתחילת העשור הקודם, הוא עיצב את השיח. כיום, כשיש כל כך הרבה מידע נגיש ודיונים לוהטים באתרי אינטרנט, בלוגים, רשתות חברתיות וכדומה, יש גם הרבה פחות צורך בתוצרים שכמותו. שנית: בעשור וחצי שעברו מאז הסרט הקודם, מור לא הצליח לגייס קהלים חדשים, וסובל מכך שהדור הצעיר לא הולך לקולנוע כמו קודמיו. בהמשך לכך, בסופו של דבר מתברר כי גם הליברלים הגדולים ביותר מעדיפים כיום לשבת בבית ולעשות בינג' לסדרה החדשה של נטפליקס מאשר לצאת ולשלם לסרט אקטיביסטי בקולנוע. חשוב מכל: אמריקאים מכורים לחדשות, אך גם מאסו בהן, ומעדיפים אסקפיזם על פני מסמך דוקו מדכדך.

מה שבטוח: הסרט נרכש להפצה בישראל, אך אין לו עדיין תאריך הפצה, ולאור כישלונו הקופתי, מי יודע אם אכן יוקרן פה.

עוד באותו נושא

תשעים הסרטים הגדולים של העשור: כמה מהם ראיתם/ן?

לכתבה המלאה
פרנהייט 11/9. יונייטד קינג,
אולי ב-VOD יתאושש. מייקל מור ב"פרנהייט 11/9"/יונייטד קינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully