וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי סיוטים בלילה, אני מפחדת מהחושך": המפורסמים מגיבים למשפט של ביל קוסבי

26.9.2018 / 13:20

אליסה מילאנו, דברה מסינג, סטיבן קולבר ומפורסמים רבים הגיבו ברשתות החברתיות למתן גזר הדין של הקומיקאי ביל קוסבי. כל זה קורה על רקע קמפיין המחאה MeToo# שזעזע את עולם התרבות בשנה החולפת

ביל קוסבי. GettyImages
לפני מתן גזר הדין. ביל קוסבי/GettyImages

ביל קוסבי, אחד מהבדרנים המשפיעים והמצליחים בתרבות האמריקאית, ירצה עונש מאסר של בין שלוש עד עשר שנים, לאחר שהואשם בשלושה סעיפים של תקיפה מינית חמורה. השופט סטיבן אוניל שחרץ את דינו של קוסבי, הגדיר אותו כעבריין מין סדרתי, אלים ומסוכן. כמו כן, שמו של קוסבי יופיע ברשימה ציבורית של עברייני מין.

פחות מיממה לאחר מתן גזר הדין, נדמה שחומרת העונש וההתייחסות הציבורית לפרשה הושפעו ישירות מקמפיין המחאה MeToo#, שיסודותיו הונחו בעולם התרבות האמריקאי. כליאתו של קוסבי היא רק ההתחלה של תהליך ניקוי אורוות בתעשייה המקומית, לאחר עשורים של עבירות מין שהושתקו. התגובות ברשתות החברתיות היו בהתאם.

"זה מה שקורה כשאנחנו מאלצים אנשים לשלם על ניצול כוחם לרעה", צייצה השחקנית אליסה מילאנו בצירוף סרטון של קוסבי אזוק - מי שהחלה בהפצת קמפיין המחאה באוקטובר האחרון.

"היום בית המשפט קבע שביל קוסבי הוא טורף מיני. אחרי עשורים שהמתלוננות עליו הואשמו בשקרים. כנראה שהיה צריך לפחות 60 מתלוננות כדי סוף סוף להביא צדק לקורבנות שלו. באמת לא למדנו כלום?", צייצה השחקנית דברה מסינג.

במונולוג קצר בתוכנית הלייט נייט שלו, אמר סטיבן קולבר כי "בנקודה הזו כנראה, אף אחד לא הולך להגן על ביל קוסבי - מלבד היחצן שלו". ואילו הקומיקאית קאת'י גריפין צייצה, "כן!!! תודה לך אנדריאה קונסטנד ולכל אותן שורדות אמיצות (יותר מ-60) על עמידה מול האיש שהיה חזק להדהים. עכשיו הוא ישב בכלא, היכן שהוא שייך".

"תודה לך אנדריאה קונסטנד - על האומץ - על החיים שאת מצליחה לחיות למרות שהותקפת על ידי ביל קוסבי", כתבה הבדרנית רוזי אודונל. ואילו השחקנית אמבר טמבלין כתבה: "ביל קוסבי נשפט ל-3 עד 10 שנות מאסר על סימום ותקיפה מינית של מספר נשים לאורך שנים רבות. הניצולות שלו לעומת זאת, נדונו לחיות עם זיכרונות אלימים וטראומה לכל החיים. עם תקווה שזה לא היה קורה מלכתחילה. סופר-הוגן כנראה".

טמבלין קלעה. כך הדוגמנית ואושיית הטלוויזיה ג'ניס דיקנסון, שנפגעה מקוסבי, כתבה בהצהרה לתקשורת מיד עם תום המשפט: "יש לי סיוטים חוזרים בלילה, אני מתעוררת בפחד, אני מפחדת מהחושך...הטיפול הנפשי עזר לפעמים אבל לא הצליח לשחזר את התמימות שלי. אני לא אותה אישה. אני אף פעם לא אהיה".

והקומיקאית וויטני קאמינגס, בהתייחס לקמפיין הג'לו פודינג המפורסם של קוסבי בשנות השמונים, כתבה: "ביל קוסבי הולך לאהוב את הכלא. שמעתי שהם מגישים 'ג'לו' לקינוח".

עוד באותו נושא

בגזר דין ראשון מסוגו בעידן ה-MeToo: ביל קוסבי נשלח למאסר

לכתבה המלאה
ג'ניס דיקנסון. Getty Images, GettyImages
ג'ניס דיקנסון בכניסה לבית המשפט/GettyImages, Getty Images
  • עוד באותו נושא:
  • ביל קוסבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully