וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מוכח מדעית: פרדי מרקורי הוא הזמר הגדול בכל הזמנים

4.12.2018 / 0:06

קבוצה של חוקרים מאירופה ניתחו נתונים של ביצועים קוליים שהבליטו את סולן קווין המנוח מעל כולם

טריילר הסרט "רפסודיה בוהמית"/פורום פילם

בסרטון - הטריילר לסרט "רפסודיה בוהמית"

קצת יותר מ-27 שנים חלפו מאז שפרדי מרקורי, הסולן האגדי של להקת קווין, הלך לעולמו. בימים אלו רץ הסרט אודות חייו שנקרא על שם אחד משיריו הגדולים רפסודיה בוהמית. יחד עם יתר חברי הלהקה שלו, פרדי פרץ לעולם עם כמה שירים בלתי נשכחים כמו 'Don't Stop Me Now', 'Under Pressure', ועוד רבים אחרים.

אין ספק שמבחינה אינדיבידואלית מרקורי נחשב לאחד הסולנים הגדולים אי פעם, אבל האם הוא גם הגדול מכולם? קבוצה של חוקרים מאוסטריה, צ'כיה ושבדיה טוענים שכן. הם מצאו שמהירות הצליל הממוצעת נעה בין 5.4 HZ ל-6.9 HZ בעוד שאצל מרקורי הממוצע הוא 7.04 HZ. אז מי אנחנו שנתווכח עם המדע? פרדי הוא הגדול מכולם.

עוד בנושא
עכשיו זה מדעי: השירים הסקסיים שיסדרו לכם סקס יותר טוב
סקר מצא: עשרת השירים הכי מומלצים לשמיעה בסקס - ויש הפתעות

ראשית נפתח בהסבר מהיר: המילה "ויברטו" בהתייחסה לקול האנושי היא אחד מאותם מונחים שנזרקים הרבה, ואף אחד לא ממש יודע איך להסביר אותה. ובכן - ויברטו הוא פשוט הדופק היציב של הקול מעל ומתחת לטון, וזה מיוצר על ידי תגובה שריר טבעי לאוויר הזורם דרך הגרון. במילים אחרות - זהו אפקט מוזיקלי, המתבטא בהגבהה והנמכה קלה, לסירוגין, של גובה ו/או עוצמת צליל, במהירות גבוהה יחסית, מספר פעמים ברצף, למשך זמן מסוים, באופן שניתן להבחין בו

חוקרי הקול, כריסטיאן ט. הרבסט, סטלאן הרטגרד, דניאל זנגר-בורך ופר איקה לינדסטד עשו ניתוח אקוסטי של קולו של מרקורי ומצאו כי הוויברטו שלו היה שונה באמת מאלה של זמרים שעברו הכשרה קלאסית (בעיקר זמרי אופרה). לדברי החוקרים, זמרי אופרה הופכים את הצלילים שלהם ל"חיים יותר" כי הויברטו שלהם נע סביב 5.5 ל-5.6 הרץ. אבל הוויברטו של מרקורי היה התדר גבוה יותר - בערך 7.0 הרץ, והייתה לו אי-סדירות חריגה - מעין "טביעת אצבע קולית" שיכולה להיות רק מפרדי מרקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully