וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רז שמואלי: "אני לא תמיד בוחרת בדרך הקלה, כשנוח לי אני מתנוונת"

12.12.2018 / 0:00

המוזיקאית רז שמואלי, שהתגלתה לפני 6 שנים בתכנית "דה וויס", מוציאה שיר ראשון מתוך אלבומה השני ומדברת על יצר התחרותיות ("לא מקנאה ביובל דיין"), המחשבות בעקבות 'דה וויס' ("היום לא הייתי הולכת לשם"), היחסים עם אביב גפן וההחלטה לעזוב את חברת התקליטים. ריאיון

יח"צ - חד פעמי

(במאי הקליפ: אדם אקשטיין, צילום ועריכה: גיא ברטוב)

ארבע שנים אחרי אלבומה הראשון והמצוין, מוציאה רז שמואלי שיר ראשון מתוך אלבום חדש. את השיר, "על מה אתה כועס", כתבו והלחינו שמואלי ויונתן ויינריך (שאף הפיק אותו מוזיקלית). בקליפ היפהפה שמלווה אותו מוצג תהליך גסיסה איטי של מערכת יחסים. "זו חוויה שחווים אותה בזוגיות, לי יצא לחוות אותה הרבה", אומרת שמואלי לוואלה! תרבות. "זה מדבר על מערכת יחסים ועל לב שמשתתק בלי שמצליחים לדבר על הכעס. אם יכולנו לבטא את הרגש הזה בצורה הכי ברורה, אני חושבת שהיו לנו חיים קלים יותר. בגלל שכעס הוא מסווה של הרבה רגשות, בחרתי בשאלה הזו להיות מהותית בתוך הטקסט. זה נע בין הפחד להיות לבד לבין הניסיון להציל את מה שנשאר".

ועל מה את כועסת ביומיום?

"חוסר צדק זה דבר שאני לא יכולה לשאת. הרבה פעמים זה יכול להיות בניואנסים. מגיל קטן ההורים שלי אמרו לי שאני אוכל אותה בגלל הדבר הזה. הם תמיד אמרו לי שאי אפשר לתקן את העולם. נכנסתי הרבה פעמים לתוך סיטואציות שלא קשורות אלי כדי לנסות ולתקן. מכעיסה אותי אטימות: החל מצפירות בכביש ועד יוקר המחייה".

רז שמואלי. אורית פניני,
"לא יכולה לשאת חוסר צדק". רז שמואלי/אורית פניני

שמואלי, 27, נחשפה לציבור בעונה הראשונה של "דה וויס" ב-2012. שנתיים לאחר מכן היא הוציאה את אלבום הבכורה שלה "יריות באוויר". במקביל היא ממשיכה להופיע, משתתפת בהצגה ("המורדים" של הקאמרי/הבימה), לוקחת חלק במופעי מקור ("שלושרות", "השעה הכי יפה") ומשתפת פעולה עם אמנים אחרים (למשל מחווה ליונה וולך ביחד עם אלישע בנאי). את אלבומה הראשון הוציאה בחברת תקליטים "הליקון" אולם שמואלי החליטה שאת אלבומה השני היא תוציא באופן עצמאי עם אנשי מקצוע שאספה, ובראשם המפיק המוזיקלי המוכשר יונתן ויינרייך.

"הבנתי שהחיפוש הוא דרך העצמאות", היא אומרת. "הבנתי שאני צריכה להרגיש את זה כי זה נכנס לי ליצירה. הרגשתי שזה כלי שאני חייבת לעצמי. הכול עבר אצלי מהר: מהתיכון לצבא, מהצבא ל'דה וויס', ומשם לחוזה עם חברת תקליטים. הרגשתי שאני חייבת הפסקה ממסגרות. זו הייתה החלטה נכונה כיוצרת כי משהו בכתיבה ובתהליך קיבל טוויסט אחר. זה מאוד מלחיץ, אבל אני כבר בת 27 ואני לא תמיד בוחרת בדרך הקלה. כשנוח לי אני נרדמת. אני יכולה להתנוון מנוחות. זה לא מצב צבירה שעושה לי טוב ואני מחפשת הרפתקאות".

איך את רואה את החוויה של 'דה וויס' כיום, שש שנים אחרי?

"אני מרגישה שמדהים שהלכתי לשם אז. היום כנראה לא הייתי עושה את זה כי המודעות שלי נמצאת במקום אחר. זה לא אומר שאני מתחרטת. זה היה כמו טיול אחרי צבא. זה קרה בזמן שזה צריך היה לקרות. לא סתם אנשים אחרי צבא מחפשים את הדבר הזה - והטיול שלי אחרי צבא היה 'דה וויס'. זה היה מרתק. אביב גפן נתן לי המון כמנטור. הוא אירח אותי בהופעות, נתן לי לחמם את ההופעות שלו, הרווחתי מכל הכיוונים. פגשתי אנשים מדהימים שהם עד היום חברים שלי. ריאליטי זה כלי לגיטימי לחלוטין".

היחסים שלך ושל אביב גפן התקררו?

"אנחנו בטוב. כל אחד והחיים שלו. אנחנו לא בקשר צמוד אבל הוא מפרגן לי ואני מאד שמחה על הקשר שהיה איתו".

עוד באותו נושא

ג'ורדי: "חטפתי סטירות, לא הרווחתי כסף במשך שנים, אך ידעתי שההצלחה תגיע"

לכתבה המלאה
THE VOICE. עומר מירון
"היום כנראה לא הייתי הולכת". רז שמואלי ב'דה וויס'/עומר מירון

כשאת רואה זמרים אחרים שיצאו מ'דה וויס' והצליחו מאוד, כמו יובל דיין, לא צובט לך בלב?

"אלמנט התחרות קיים, אצל חלק מהאמנים יותר ואצל חלק פחות. ניסיתי לנטרל את עצמי מהיצר הזה כי אני מאד תחרותית. אם הייתי פועלת מהמקום הזה הייתי משתתקת. קשה לי עם ההגדרה של 'צביטה בלב' כי אני מפרגנת. אני מודה שאני עובדת על השריר הזה של התחרותיות. לעמוד מאחורי מה שאתה עושה זה זכות גדולה. אני גאה להוציא את השיר הזה".

ועדיין, כל אמן רוצה כמה שיותר קהל מאזינים.

"אני רוצה שהרדיו ישדר ושיהיו אנשים בהופעות שלי, אבל בשונה מהתהליך שעברתי עם האלבום הראשון, אולי כי אני בוגרת יותר, היה לי חשוב לעמוד מאחורי מה שאני עושה. זה חלק מתהליך העצמאות שלי. להסתכל על אמנים אחרים שעושים דברים אחרים לא יקדם אותי לשום מקום".

seperator

הופעות קרובות של רז שמואלי

15.1 - כולי עלמא
9.3 - פסטיבל "אישה" בחולון

  • עוד באותו נושא:
  • רז שמואלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully