וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי פורטמן תוקפת את ישראל: "חוק הלאום גזעני"

13.12.2018 / 9:33

בריאיון לעיתון הערבי "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון, אמרה השחקנית הישראלית-אמריקאית כי חוק הלאום הוא "טעות ואני לא מסכימה איתו. אני רק מקווה שאוכל להיות חלק מהשינוי שלו ושנוכל לפעול ביחד עם שכנינו". בנוסף תקפה את טראמפ: "הבחירה בו הכעיסה אותי"

יח"צ - חד פעמי

השחקנית הישראלית-אמריקאית נטלי פורטמן תוקפת את ממשלת ישראל. בריאיון לעיתון הסעודי "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון, אמרה פורטמן כי חוק הלאום "גזעני". לדבריה, "החוק הזה הוא טעות ואני לא מסכימה איתו. החיים של בני אדם מושפעים במישור האישי מכל החלטה שהפוליטיקאים מקבלים. אני רק מקווה שאוכל להיות חלק מהשינוי של הדבר הזה, ושנוכל לאהוב את השכנים שלנו באמת ושנוכל לפעול יחד למען השכנים שלנו ויחד איתם".

פורטמן, שהתראיינה לרגל צאת "Vox Lux" בכיכובה, מתחה גם ביקורת על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "הבחירה בו הכעיסה והרגיזה אותי מאוד. עם זאת, אני עובדת כדי להשתמש באנרגיה הזאת כדי להביע את המחאה שלי כשאני רואה חוסר צדק ודיכוי, ואני פועלת בדרכי שלי להפוך את החברה שלי למקום טוב יותר".

נטלי פורטמן. GettyImages
נטלי פורטמן/GettyImages

בחודש אפריל האחרון הודיעה פורטמן, שהייתה אמורה להגיע לביקור מולדת כדי לקבל את פרס "בראשית" היוקרתי כי תוותר על הפרס. "בחרתי לא להשתתף מכיוון שאינני רוצה להיראות כמי שתומכת בבנימין נתניהו, שהיה מיועד לנאום בטקס", הסבירה השחקנית שנולדה בישראל. "באותה נשימה, אינני חלק מתנועת ה-BDS ואיני מעוניינת לתמוך בה. כמו ישראלים ויהודים רבים ברחבי העולם, אני יכולה להיות ביקורתית כלפי ההנהגה הישראלית מבלי לרצות להחרים את האומה כולה".

בהמשך דבריה ציינה השחקנית כי היא מוקירה את ישראל בשל משפחתה וחבריה, האוכל, הספרים, התרבות הקולנוע והריקודים. "ישראל נוצרה לפני 70 שנה בדיוק והפכה מקלט לפליטי השואה. אבל ההתעמרות באלו שסובלים היום מזוועות, פשוט אינה חלק מהערכים היהודיים שלי", כתבה פורטמן כשהיא רומזת לטיפול של ישראל במבקשי המקלט מאפריקה. "מכיוון שאכפת לי מישראל, עלי להתייצב נגד אלימות, שחיתות, אי שוויון וניצול של כוח".

כלי תקשורת מרכזיים בעולם, ובהם ההוליווד ריפורטר, וראייטי, הגרדיאן והניו יורק טיימס, דיווחו בהרחבה על החלטתה של פורטמן. עומר ברגותי, מראשי ה-BDS, אמר לניו יורק טימס: "הצעד הזה, כשהוא מגיע מסופרסטארית ישראלית-אמריקאית, הוא אחת ההוכחות הכי חזקות עד כה למידה שבה המותג 'ישראל' הפך לרעיל, גם במעגלים ליברלים בהוליווד. אני חש שהרגע הדרום אפריקאי שלנו הולך ומתקרב", סיכם, בהתייחסו לכך שחרם תרבותי מסיבי שהופעל בזמנו על דרום אפריקה הוביל לסיום משטר האפרטהייד בה.

גם בישראל סערו כמובן הרוחות, כאשר שרת התרבות והספורט מירי רגב, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וחברי כנסת - הגיבו כולם לביטול הגעתה של פורטמן. הגדיל לעשות חבר הכנסת אורן חזן ששלח מכתב לשר הפנים אריה דרעי, ובו דרישה לבטל את אזרחותה הישראלית של פורטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully