וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנס ילדות סדרתי": חייו האפלים של הזמר אר. קלי נחשפו - וארה"ב סוערת

10.1.2019 / 13:46

ארה"ב סוערת בעקבות סדרה תיעודית חדשה שהציגה עדויות רבות להתעללויות מיניות, פיזיות ונפשיות של הזמר אר. קלי בנשים ובנערות. בעקבות הסדרה נפתחו חקירות חדשות נגד הזמר. ליידי גאגא הודיעה כי תסיר את הדואט שלהם מאתרי הסטרימינג: "מאמינה לנשים האלו באלף אחוז"

אר קלי. Scott Olson, GettyImages
אר. קלי/GettyImages, Scott Olson

סערה בעקבות סדרה תיעודית ששודרה בארצות הברית והביאה עדויות רבות שטענו להתעללויות מיניות, פיזיות ונפשיות של הזמר אר. קלי בנשים ובנערות במשך עשרות שנים. הסדרה, "Surviving R. Kelly", שודרה בסוף השבוע שעבר בערוץ לייפטיים במשך שלושה ערבים בשישה חלקים וזכתה לרייטינג הגבוה ביותר של הערוץ בשנתיים האחרונות עם כ-2 מיליון צופים. בתקשורת הזרה דווח כי בעקבות הסדרה הרשויות בשיקגו ובאטלנטה פתחו בחקירות חדשות נגד קלי. עורך דין באטלנטה, המייצג זוג הטוען שקלי מחזיק בבתם בניגוד לרצונה, אמר לתקשורת הזרה כי פנה לפרקליטות המחוז בטענה להתעללות אפשרית מצד קלי.

בשנים 2017 ו-2018 הואשם קלי בניהול מעין כת במשך חמש שנים בה שיעבד נשים מינית ונפשית. בת זוגו לשעבר טענה כי ניצל מינית קטינות בנות 14. ב-2017 פורסמו האשמות לפיהן האמן שולט בחייהן של צעירות, מחרים להן טלפונים ומונע את הקשר שלהן עם קרובי משפחתן ועם העולם. באוקטובר, אשתו לשעבר אנדריאה קלי האשימה את הזמר באלימות במשפחה. מוקדם יותר בקריירה שלו, קלי נאשם בהחזקת צילומים פורנוגרפיים המערבות קטינים אך זוכה מחוסר ראיות. קלי הכחיש בעבר כי גרם עוול, ואף הקליט שיר בו טען "I'm so falsely accused".

זמרת הליווי של קלי, ג'ובאנט קנינגהאם, סיפרה בסדרה כי הייתה עדה לניצול ולמניפולציות שקלי כביכול ביצע בעשרות נשים ונערות. "עברנו הרבה, חווינו הרבה, ראינו הרבה. הוא הרס הרבה אנשים", היא אמרה בבכי, והוסיפה כי נפגעותיו עדיין סובלות גם אחרי 20 שנה. קנינגהאם אמרה כי היתה עדה ליחסי מין בין קלי לזמרת אלייה שהיתה אז רק בת 14, באוטובוס של סיבוב ההופעות. על פי הסדרה, יחסי המין האלה נחשבים לאונס באילינוי. קלי התחתן עם אלייה כשהיתה בת 15 אך בתעודת הזהות שלה היתה רשומה בת 18, נישואיהם בוטלו לאחר מספר חודשים, ואלייה מתה בהתרסקות מטוס ב-2001.

בסדרה מרואיינים יותר מ-50 אנשים, בהם המוזיקאי ג'ון לג'נד, חברות לשעבר, אחיו של קלי, קרובי משפחה של נפגעות, אנשי צוותו וזמרות ליווי. בנוסף לפגיעה המינית והפסיכולוגית נחשף עוד בסדרה כיצד אנשי הצוות של קלי סייעו לו להשתיק את הנשים בהן פגע. ב-TMZ פורסם כי קלי מתכוון לנקוט בצעדים משפטיים נגד יוצרי הסדרה התיעודית. לג'נד צייץ בעקבות שידורה: "לכל מי שאומר לי כמה אני אמיץ בכך שהופעתי בסדרה התיעודית, אני לא הרגשתי שאני מסתכן. אני מאמין לנשים ולא שם זין על הגנת אנס ילדות סדרתי. החלטה קלה".

עוד באותו נושא

"גברים נזהרים פי מיליון": כך טלטל MeToo את התעשייה בישראל

לכתבה המלאה

לסדרה היתה השפעה ותהודה רבה מאז שידורה בשבוע שעבר. בעקבות הסדרה מספר הפניות למוקדים לסיוע לנפגעי תקיפה מינית בארצות הברית עלו ב-20 אחוזים, על פי הגרדיאן. בנוסף, רבים מתחו ביקורת חריפה על קלי. כך, למשל, הזמרת ליידי גאגא שסרבה להשתתף בסדרה, בהמשך הביעה את החרטה שלה על עבודתה עמו. גאגא הקליטה עם קלי בשנת 2013 את הדואט "Do What U Want" הכולל את השורה "תעשה מה שאתה רוצה עם הגוף שלי". היום (חמישי) פורסם בתקשורת כי גאגא אמרה "אני מצטערת גם על שיקול הדעת האומלל שלי כשהייתי צעירה וגם על כך שלא השמעתי את קולי קודם". הזמרת הודיעה על כוונתה להסיר את הדואט מההורדות הדיגיטליות ומשידורי הסטרימינג. "אני תומכת בנשים האלה באלף אחוזים, מאמינה להן, יודעת כי הן סובלות בכאב", אמרה.

אר. קלי הוא זמר, יוצר ומפיק אמריקאי, זוכה שלושה פרסי גראמי, שעבד עם אמנים רבים ובהם מייקל ג'קסון, ויטני יוסטון, בריטני ספירס וסלין דיון. הוא הוציא 12 אלבומי אולפן ומכר מעל ל-75 מיליון עותקים.

אר. קלי ר. קלי ר.קלי אר.קלי ליידי גאגא. AP
"תומכת בנשים". אר. קלי וליידי גאגא/AP
  • עוד באותו נושא:
  • אר קלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully