וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך זה נגמר ומתחיל: צפו בפתיחת שידורי ערוץ 13 (עשר-רשת) הממוזג

16.1.2019 / 0:10

ב-4 בנובמבר 1993 יעקב אילון פתח את שידורי ערוץ 2, ב-28 בינואר 2002 פתח את שידורי ערוץ 10, והלילה בחצות פתח אילון את שידורי ערוץ 13 הממוזג. צפו ברגעים הראשונים של שידורי הערוץ הממוזג

יעקב אילון מסיים את שידורי ערוץ עשר ומתחיל את שידורי הערוץ הממוזג, ערוץ 13/ערוץ 13

ב-4 בנובמבר 1993 יעקב אילון פתח את שידורי ערוץ 2, ב-28 בינואר 2002 פתח את שידורי ערוץ 10, והלילה בחצות פתח אילון את שידורי ערוץ 13 הממוזג. צפו למעלה ברגעים הראשונים של שידורי הערוץ הממוזג.

גם אם המיזוג החל רשמית בחצות, בפועל הוא נפתח שעה קודם לכן, במשדר מיוחד שהגישו יעל בר זוהר וקובי מחט, "הכל מתחבר" שמו. השניים אירחו את כוכבי הערוץ הממוזג, נזכרו בקטעים ששודרו בתוכניות שני הערוצים בעבר וקידמו ללא הרף את תכניות הערוץ הממוזג. רגע לפני חצות שודרה כנוסטלגיה פתיחת שידורי ערוץ עשר. בשעת חצות עלתה שקופית בערוץ 14 שבישרה כי שידורי ערוץ עשר ששודרו באפיק זה התמזגו עם רשת, וכי הערוץ הממוזג משודר באפיק 13. שידורי הערוץ הממוזג נפתחו במהדורת חדשות בהגשת אילון.

הערוץ רצה להתחיל בשידוריו כבר בשבת האחרונה, אבל ההליכים והאישורים הסופיים לא הושלמו ולכן הדבר נדחה. רגע לפני עלייתו לאוויר, עלה חשש מאיום נוסף בדקה ה-99 שעלול לעכב אותו שוב. דה מרקר דיווח כי עורכי דין מטעם קשת פנו שלשום (שני) לנציגי רשת ואיימו בפיצוץ העסקה בטענה להעתקת סימנים מסחריים. לטענתם, השם, הלוגו והשפה העיצובית של חברת החדשות 13 (לשעבר חדשות עשר) דומים מאוד לשם וללוגו של החדשות 12 (לשער חדשות 2). אולם בסופו של דבר אתמול (שלישי) נחתם ההסכם הסופי למכירת חברת החדשות מרשת לקשת. על פי פרסום ב"דה מרקר" רשת התחייבה להחליף את השם והלוגו של החדשות של הערוץ הממוזג בהמשך. בתגובה לפרסום זה גורם בחדשות 13 אמר לוואלה! תרבות הערב: "לא ממש. לא שונה הלוגו. הוסכם שלא יופיע על צבע אדום כדי שלא יהיה דומה ללוגו חדשות קשת. הלוגו, הפונט והצורה לא ישתנה בכלום".

האח הגדול ארץ נהדרת. צילום מסך
"ארץ נהדרת" מול "האח הגדול" - זה מה שמצפה ביום השידורים הראשון של העידן החדש/צילום מסך

הערב האחרון שבו התקיימו רשת וערוץ עשר כערוצים נפרדים כלל כמה רגעים לא שגרתיים. אחד מהם התקיים במהדורה האחרונה של חברת החדשות ברשת, לפני שתשדר בקשת 12 בלבד. מיד לאחר התחזית, קטעה רשת את השידור רגע לפני הסוף ולא העבירה את דברי הסיום של יונית לוי. במקומה הופיעה תמר איש שלום באולפן חדשות 13 (לשעבר חדשות עשר) ואמרה: "תודה רבה לכם, אבל ברשותכם אנחנו ניקח את זה מכאן, ונספר לכם על התחזית הכי חשובה למחר. ממחר מהדורת החדשות הטובה בישראל מגיעה לערוץ 13", ובהמשך פירטה את לוח שידורי רצועות החדשות והאקטואליה. לעומת זאת, בסיום המהדורה של חברת החדשות, זאת שלא הובאה ברשת, עדכנה יונית לוי שתוכניות חברת החדשות ישודרו ממחר רק בקשת 12, הזכירה גם היא את לוח שידוריהם. עם זאת, לוי הודתה לרשת "על שיתוף הפעולה שנמשך 25 שנים".

בהמשך הערב, קצת יותר משעה לפני שהחל המיזוג, התקיים מפגש פסגה בין גיא לרר, מגיש "הצנרת", לטל ברמן, מגיש "הצינור". לאחר הסכסוך שהתקיים בעבר בין לרר לערוץ עשר, בעקבות עזיבתו מעשר לרשת ומאבק שניהלו הצדדים על דף הפייסבוק של התוכנית, ולאחר לא מעט לבטים הוחלט כי לרר ישוב בערוץ הממוזג להגשת "הצינור", וברמן יגיש את "היום שהיה", ממנה נפרד גיא זוהר שצפוי לעבור לתאגיד כאן. גורם בתעשייה העריך כי שכרו של לרר קוצץ.

עוד באותו נושא

"חוצפה שחברת החדשות משתמשת במסך של רשת כדי לקדם את קשת"

לכתבה המלאה
גיא לרר וטל ברמן בשידור רגע לפני איחוד עשר-רשת. צילום מסך
גיא לרר וטל ברמן בשידור רגע לפני איחוד עשר-רשת/צילום מסך

הערוץ, שבמרכזו החיבור בין התוכן העיתונאי של ערוץ עשר לתכניות הריאליטי והבידור של רשת, פרסם בינתיים רק את לוח השידורים לארבעת הימים הראשונים שלו, מרביעי עד שבת. אמנם סביר שעוד יחולו בערוץ שינויים כבר בעתיד הקרוב, ועם זאת בלט לעין השיבוץ - שיש שיגידו המופרז - של "האח הגדול" לשלושה מתוך ארבעת ימי השידור הראשונים של הערוץ הממוזג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully