וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי 'בית הנייר' רצינו לעשות משהו שהוא 180 מעלות לצד השני"

קארן אדומי

24.1.2019 / 7:00

אלכס פינה, יוצר "בית הנייר" והסדרה החדשה "המזח" (HOT), שוחח עם וואלה! תרבות, וחשף אם ההצלחה הגדולה גרמה לו לגישה אחרת כשהוא בא לכתוב ומה ההבדלים בין להיט הענק ליצירה הטרייה. בנוסף חשף פרט על הסוד הגדול שנחשף בטריילר לעונה 3 של "בית הנייר"

טריילר של הסדרה "המזח", מבית היוצר של "בית הנייר"/HOT

העונה השלישית של "בית הנייר" מצויה בשלבי הפקה, עם קצת מזל היא תגיע בהמשך השנה ותנסה לשמר את הצלחתה העצומה ברחבי העולם, כולל כאן בישראל. עד שזה יקרה, המעריצים יכולים לבדוק את הסדרה החדשה של אלכס פינה. העונה הראשונה של "המזח", הסדרה החדשה של האיש שמאחורי הסנסציה במטבעה הממשלתית, זמינה במלואה ב-HOT VOD וב-NEXT TV, ומככב בה לא אחר מאשר אלברו מורטה, הוא הפרופסור ב"בית הנייר".

"המזח" עוסקת באלחנדרה (זוכת שלושה פרסי ה"גויה" ורוניקה סאנצ'ז, "דרומית לגרנדה"), ארכיטקטית מצליחה שמתמודדת עם טרגדיה בחייה האישיים - התאבדותו של בעלה אוסקר (מורטה), שגופתו נמצאה במזח באגם אלבופרה מחוץ לוולנסיה. אלחנדרה מתקשה להאמין כי מדובר בהתאבדות, שכן היא ואוסקר ערכו תוכניות לעתיד שעות ספורות קודם לכן. אבל זו רק ההתחלה: אחרי מותו מגלה אלחנדרה שאוסקר חי חיים כפולים עם אישה אחרת, ורוניקה (איירין ארקוס, "אליטה"). בעזרתו של קונרדו, שוטר מקומי, אלחנדרה מחליטה להתקרב לוורוניקה בזהות בדויה. היא רוצה לשנוא את ורוניקה, אבל מוצאת את חייה של האישה האחרת מפתים ושונים משלה.

אלכס פינה, יוצר הסדרות "בית הנייר", "המזח". Movistar+,
לא שינה גישה. אלכס פינה, יוצר "המזח" ו"בית הנייר"/Movistar+

לכבוד עלייתה של הסדרה בישראל, בצמוד לשידור בספרד, פינה פינה (סליחה על זה) כמה דקות יקרות מזמנו בלוח הזמנים הצפוף שלו כדי לשוחח עם וואלה! תרבות, וסיפר כי התפקיד הראשי היה מיועד מראש למורטה. "אנחנו מכירים את אלברו ואת היכולת המופלאה שלו ליצר אמפתיה כלפיו", הוא אומר, "והיינו צריכים דמות שאפשר להזדהות איתה למרות שמראש בגלל מעשה הבגידה תישפט לחומרה ורצינו להראות את הצד האנושי של דמות כזאת שגם בסופו של דבר בסיפור הזה הוא זה שיוצא מופסד".

מאיפה הגיע הרעיון לסדרה החדשה?

"משולשי אוהבים רבים סופרו במהלך עשורים רבים בספרות בדרכים שונות, ואולי את היית בוחרת זווית אחרת לספר סיפור כזה, אבל מצאנו את עצמנו מבלים חודשים בחשיבה מאיזה זווית נרצה להציג משולש אוהבים כזה. בסוף הבנו שיש לנטוש את אמות המוסר המקובלות והרגילות כמו הטלת האשמה או התפיסה שלפיה האישה והמאהבת צריכות לשנוא אחת את השנייה, ולקבל מצב שגבר באמת מאוהב בשתי נשים, או מצב שבו נוצר קשר בין האישה והמאהבת שבנסיבות אחרות אולי לא היו נפגשות ולא היה נוצר שום קשר ביניהן, ומתפתחות לכיוון לא צפוי".

עוד באותו נושא

"אליטה": הסדרה החדשה של נטפליקס רוצה להפוך ל"בית הנייר" הבאה

לכתבה המלאה
המזח, אלברו מורטה, ורוניקה סאנצ'ז, איירין ארקוס. Maria Heras,
זווית חדשה למשולש רומנטי. "המזח"/Maria Heras

"בית הנייר" נכתבה במקור במחשבה על הציבור הספרדי אבל בדיעבד זכתה להצלחה בינלאומית גדולה - עכשיו כשכתבת את העונה החדשה ואת "המזח", הקהל העולמי היה לך בראש?

"כעיקרון 'המזח' הוא סיפור מאוד מקומי שמתרחש באלבופרה שבוולנסיה, וב'בית הנייר', למרות שהיא קצת יותר אוניברסלית, אין חשיבה באמת מעבר למקומי הספרדי. עכשיו אנחנו ממשיכים להיות אותם אנשים שהיינו, וניגשנו לעונה הבאה עם אותה חשיבה על מנת שהדנ"א של הסדרה יישמר. לא נשנה אותה בגלל שאפתנות יתר או עוד כסף, או שום דבר. לפעמים הדבר הקשה ביותר הוא להישאר נאמן לדנ"א המקורי ולהיסטוריה, שזה מה שהאנשים שכבר צפו ואהבו - רוצים להמשיך לראות".

יש מכנה משותף בין שתי הסדרות?

"האמת היא שאחרי 'בית הנייר' רצינו לעשות משהו שהוא 180 מעלות לצד השני: 'בית הנייר' היא כמעט כמו קומיקס, עבודה עם הרבה מיכשור והיבטים טכניים, וב'המזח' דווקא עם מצלמת-כתף ממש על השחקנים כדי לתפוס את הרגשות. והייתה כאן כוונה לא להיתקע באזור הנוחות ולא לחזור על עצמנו, וללמוד דברים חדשים. כך שהן באמת מאוד שונות מבחינת הרקע והנוף, אבל אם נביט יותר לעומק, שתיהן מבטאות רגשות אנושיים, שתיהן מציגות מוסר שהוא שנוי במחלוקת, כך שכן יש מכנה משותף בין הסדרות ולפי דעתי הצופים כן ימצאו כמה דברים דומים".

המזח, אלברו מורטה. Maria Heras,
180 מעלות הפוך מ"בית הנייר". "המזח"/Maria Heras

ולא נוכל לסיים בלי לשאול: מה מצפה לנו בעונה השלישית של "בית הנייר"? בטריילר נראה שברלין קם לתחייה.

"(צוחק) ובכן, אני לא יכול לספר שום דבר על העונה, אבל אנחנו יודעים שברלין נמצא. הסדרה תהיה עדיין באותה אנרגיה של העונות הקודמות, וחשבנו רבות איך לייצר נקודת זינוק לעונה החדשה שתהיה עוצמתית ותאחד בין העונות, אבל באמת שאני לא יכול להגיד שום דבר על העונה החדשה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית הנייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully