וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק רייזנברג, ממייסדי "מופע הארנבות של ד"ר קספר", הלך לעולמו בגיל 46

13.3.2019 / 10:05

המוזיקאי איציק רייזנברג, מי שהיה הבסיסט המקורי של הקספרים, הלך לעולמו בגיל 46. בימי השיא של הלהקה השיל 40 ק"ג ממשקלו, חזר בתשובה ולאחר מכן פרש ממנה. בשנת 2003 חלה בטרשת נפוצה. אורן ברזילי: "היית האדם הכי מצחיק שהכרתי וכישרון ענק. לך לדרכך בשקט ושלווה"

המוזיקאי איציק רייזנברג, מי שהיה בעבר הבסיסט המקורי בלהקה "מופע הארנבות של ד"ר קספר" הלך לעולמו. בחודש הבא היה אמור לחגוג יום הולדת 46. רייזנברג הוא אחד מארבעת מייסדי הקספרים. בשנת 2003 חלה בטרשת נפוצה. לאחר שנדבק בחיידק אלים בדם, ועל רקע מחלתו, גופו קרס הבוקר בבית חולים. הלווייתו תתקיים מחר (חמישי) בשעה 14:00 בבית העלמין נווה הדר בהוד השרון.

רייזנברג עבר לא מעט שינויים בחייו. בימי השיא של הלהקה הוא השיל ממשקלו 40 קילוגרם, ולאחר מכן חזר בתשובה ובכך הפך מאתיאיסט גמור לחרדי. בעקבות כך פרש מהלהקה. הלהקה הודיעה בפייסבוק על מותו של חברם: "אנו מודיעים בצער רב על פטירתו של איציק רייזנברג, אחינו האהוב, מוזיקאי מחונן ואדם יקר. המורשת שלך תהיה איתנו לנצח".

איש "הקספרים", המוזיקאי שי להב, ספד לרייזנברג בשיחה עם וואלה! תרבות: "בתחילה דרכה של הלהקה היינו רק אורן (ברזילי) ואני. אחרי אחת ההופעות הראשונות, חברים של איציק אמרו לנו 'יש לנו בסיסט בשבילכם'. קבענו איתו, וחשבנו שייכנס לחדר פליי, הבאסיסט החטוב של הרד הוט צ'ילי פפרז. פתאום הגיע ילדון שמן. התחלנו לנגן ולהופיע איתו. אחרי ההופעות ניגשו רק אליו, ואמרו איזה נגן מדהים. הבנו שעלינו על בסיסט טוב. להופעה הראשונה הוא איחר. הוא היה גם הטראבל-מייקר של הלהקה, וגם מקור הצחוק הכי גדול של הלהקה. עשינו פעם מדורה באמצע חדר חזרות. רוב ההשתוללויות שלנו באו מאיציק.

"עברנו ביחד את התקופה הכי מיוחדת בחיים שלנו, שנות ההצלחה של קספר", מוסיף להב. "היינו אצלו ימים ושעות בבית בהוד השרון וזו הייתה המפקדה של קספר. ימים ושעות שמענו מוזיקה ועשינו הרבה מהסקיצות אצלו בבית. תחילת הפירוק הראשון של הלהקה היה כשאיציק חזר בתשובה. הוא לא דיבר איתנו אף פעם על זה שהוא הולך לחזור בתשובה. יום אחד ב-95' פשוט עזב את הלהקה. אחרי שהוא עזב ניסינו להביא מחליף במקומו, אבל זה לא עבד, וחודשיים אחרי זה התפרקנו. הוא היה איתנו ב-2004 כשעשינו את הופעת האיחוד הראשונה. לדעתי זאת פעם אחרונה שניגנו ביחד".

המוזיקאי איציק רייזנברג ז"ל. באדיבות המשפחה
מצחיק ומקסים. רייזנברג/באדיבות המשפחה

חברו ללהקה, שמוביל אותה עד היום, אורן ברזילי, ספד לו: "היינו שנינו הילדים של התעשייה, קיבלנו הצלחה בגיל מוקדם - 18 - גדלנו יחד לתוך העולם של הקספרים, היית האדם הכי מצחיק שהכרתי וכישרון ענק, אהבת מוזיקה והיא אהבה אותך חזרה, לך לדרכך בשקט ושלווה אח יקר".

המוזיקאי שי נובלמן ספד לרייזנברג: "צר לי מאד לשמוע על לכתו בטרם עת של איציק רייזנברג, בסיסט מייסד במופע הארנבות של ד"ר קספר ואיש מקסים. בשנת 95 נכנסתי לנעליו של איציק בלהקה כשהוא החליט לפרוש ונהינתי עד מאד לנגן בהופעות את התפקידים המוזיקליים שהוא כתב. יצא לי לי שוב לפגוש את איציק בהופעות האיחוד ב-2004. צחקנו והתרגשנו יחדיו. איש עדין ומוכשר".

להקת מופע הארנבות של ד"ר קספר כוללת היום רק שניים מחבריה המקוריים - שי להב ואורן ברזילי. לצדם מנגנים גם אורן זיו (בס), יובי חייבי (תופים) ואריאל פוליאקוב (גיטרה).

האזינו לאלבום האחרון והיפה בו השתתף איציק רייזנברג, הנושא את שם ההרכב קוואטרו פורידו, בו פעל עם איל רדלר

איציק רייזנברג קספר מופע הארנבות של ד"ר קספר. יח"צ,
רייזנברג משמאל למעלה. הקספרים/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully