וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר השיר לאירוויזיון: "צריך להירגע עם עניין הדאבל, לא זוכים בפיס כל שנה"

17.3.2019 / 0:06

אוהד שרגאי, שכתב בצוותא עם ענבר ויצמן את השיר Home שייצג את ישראל באירוויזיון, מוציא שיר חדש - "ילד". בריאיון לוואלה! תרבות הוא עונה למי שתקף את השיר לאירוויזיון ("רוע תמיד ימשוך יותר אש מרוך") ומהמר: "אפשר להגיע בקלות לטופ פייב". צפו בקליפ לשירו החדש

בימוי: אריק רפאל מזרחי

(למעלה: השיר והקליפ החדש של שרגאי. בימוי: אריק רפאל מזרחי)

"אנשים צריכים להרגע עם עניין הדאבל שהאכילו אותם פה עונה שלמה של הכוכב הבא", מבהיר אוהד שרגאי בתשובה לשאלה לאיזה מקום יגיע השיר הישראלי לאירוויזיון, "Home", שכתב בצוותא עם ענבר ויצמן. "לא זוכים בפיס כל שנה. ומי בכלל דבר על זכיה באירוויזיון לפני כמה שנים? בתחרות הצבעונית והנהדרת הזו לא מדובר רק בזכיה. מדובר בלייצג את המדינה בצורה ראויה ומכבדת. מישהו פה היה יורה כל כך הרבה אש אם נבחרת ישראל הייתה מגיעה למונדיאל ומודחת בשלב הבתים?".

זו תקופה נהדרת עבור אוהד שרגאי, 35, שהתגלה ב-2010 לאחר שהשתתף בעונה השמינית של כוכב נולד והגיע למקום השלישי אחרי דיאנה גולבי ועידן עמדי. בשמונה השנים האחרונות הוא חבר בהרכב "ילדי החוץ" של עילי בוטנר לצד חברתו מ"כוכב נולד" אדר גולד ולצד תום גפן. בתחילת החודש הוא התבשר גם לגלות שהשיר שלו ושל ויצמן נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון שיתקיים עוד חודשיים בתל אביב, וממש היום (ראשון) הוא מוציא שיר חדש בשם "ילד", סינגל שני מתוך אלבום עתידי ראשון הוא צפוי להוציא.

"אני לא אוהב לבאר שירים של עצמי", הוא אומר לוואלה! תרבות. "אני אוהב להשאיר למאזין את המקום לקחת את השיר לאן שהוא רוצה ולעבור איתו חוויה. זה היופי במוזיקה ובאומנות בכלל, בעיני. כלל לא משנה מאיפה היא נוצרה ומה עומד מאחוריה. מה שחשוב זה איזו חוויה עובר האדם שפגש ביצירה. אני רק יכול לקוות שהשיר הזה - שאני מאוד מחובר אליו - יעורר באנשים חוויות שונות. כל עוד הצלחתי להזיז משהו למישהו בעולם הזה - מבחינתי זו הצלחה".

גם אתה וגם אדר גולד החלטתם באחרונה לצאת לדרך עצמאית במקביל לעבודה עם עילי בוטנר. מה היתרונות והחסרונות של הלבד?

"'ילדי החוץ' זו משפחה שלא ניתן להפריד כבר. אחרי פרק זמן ממושך והופעות בכל רחבי הארץ, אדר ואני הרגשנו שאנחנו רוצים לפתוח בקריירה עצמאית מבלי לפרק את המשפחה. נישואים פתוחים - אני מאוד בעד, אגב- שמאפשרים לכל אחד לבוא לידי ביטוי באופן עצמאי, להגשים את חלומותיו השונים, ולחיות את החיים במלואם - ועדיין לשמור על משפחה מתפקדת, מאושרת ובריאה. כמובן שבאופן אישי, כשאתה מתחיל בקריירה עצמאית יש יותר פחדים וחששות, כי במערכה הזו אתה עומד לבד והזרקור מופנה אליך, עם כל המשתמע מכך. אני אדם שמשתעמם בקלות וכל הזמן רעב - תמיד הייתי ילד שמנמן - ואני חייב אתגרים חדשים ולגוון את החיים שלו כמו את הקריירה שלי".

קובי מרימי - HOME

איך גילית שהשיר שלך נבחר להיות השיר לאירוויזיון?

"התקשרו אלי מהתאגיד בסביבות שמונה בערב, עשרים דקות לפני שההודעה הרשמית יצאה לתקשורת. הם ניסו לתפוס גם את ענבר ויצמן, שותפתי ליצירה, ללא הצלחה. הסתבר שהיא הייתה ביוגה והנייד שלה היה על שקט. בכל מקרה, צלצלו אלי וגיליתי שגם יואב צפיר וסיון יאנג מטדי הפקות נמצאים גם על הקו. הם בישרו לי שהשיר שלנו גבר על כ-200 שירים ונבחר לייצג את ישראל באירוויזיון השנה. למרות שידעתי שהשיר מאד יכול להתאים לקובי מרימי, התגובה הראשונה שלי הייתה "די, נו". אחרי כמה שניות כבר צרחתי עליהם ואמרתי להם שהולך להיות ממש כיף בגרין רום. למחרת כבר נפגשנו כולנו כדי להתחיל לעבוד על השיר. קובי היה מאוד נרגש ואמר שהוא התחבר והתרגש מהשיר משמיעה ראשונה ושזה השיר שהוא הכי היה רוצה שיתקבל בוועדה. לאחר שלב סינון קפדני עלו הרי ארבעה שירים לשלב האחרון וקובי הקליט סקיצות בקולו לכל הארבעה. אני חושב שעצם העובדה שקובי מאוד התרגש מהשיר והתחבר אליו משמיעה ראשונית באה לידי ביטוי גם בביצוע. אמת אי אפשר לכסות. וכשאמן מחובר ליצירה שלו - זה עובר הלאה".

בישראל לא פרגנו מאוד לשיר, בעוד שבעולם דווקא אהבו. זה ביאס אותך?

"אנשים השנה מאוד אמוציונליים בגלל שהאירוויזיון קורה אצלנו. אני שמח שאנשים מביעים עניין בשיר. אנשים בארץ מאוד אוהבים לדבר ולהשמיע את קולם, ובטח שיותר נוח להם מאחורי מקלדת. סרקזם, שנאה ורוע תמיד ימשכו יותר אש מאהבה ורוך. כמו לכל יצירה אומנותית יש פקטור של טעם אישי. אין דבר בעולם שהוא קונצנזוס. אפילו לא רותם סלע, מסתבר. אני לא רואה שום צורך להתייחס לתגובות השונות. ברגע שהיצירה שלנו יצאה לאוויר העולם - היא כבר לא שלנו, ותפקידה להגיע לאנשים ולהמשיך להדהד. וכמו שאני לא מרגיש צורך להתייחס - זה גם לא משפיע עלי. אני לא מרגיש צורך לתת דין וחשבון לאף אחד. ענבר ואני כתבנו שיר שאנחנו מאוד אוהבים. זה מה שאנחנו יודעים לעשות. לשמחתנו, גם הוועדה לבחירת השיר אהבה אותו כמונו וראתה כמה הוא יכול להתאים לקובי, הן מבחינת הסיפור האישי והן מבחינה מוזיקלית. לשמחת כולם - גם קובי אהב. יש הרבה על מה לשמוח. ובאמת התגובות בעולם מאוד מפרגנות. עוד סיבה לשמחה".

ובכל זאת, יש מצב לזכות שוב באירוויזיון?

"ישראל בשנים האחרונות חזרה להיות מעצמת אירוויזיון, הרבה בזכות כניסתם של טדי הפקות ו"הכוכב הבא", שיודעים לעשות טלויזיה ולהרים "שואו". יש סביב קובי צוות מדהים, שהביא תוצאות מאוד מכובדות בשנים האחרונות בכמה אירוויזיונים ומבין את התחרות הרבה יותר ממני ואני בטוח שהם יעשו עבודה מדהימה על במת האירוויזיון גם השנה. אני באמת חושב שיש לנו שיר נפלא ומבצע נפלא. גם אחרי עשרות פעמים ששמעתי אותו, אני מתרגש ממנו כל פעם מחדש. משהו זז לי בגוף שאני שומע את הביצוע של קובי, ועם זה אי אפשר להתווכח. אם נבוא לתחרות עם אנרגיות טובות ופחות ציניות - שתאפשר לנו גם להקשיב ולהתרגש מרכות - אנחנו בטופ פייב קל".

נטע ברזילי אמרה לך משהו על השיר? ובכלל - מה התגובה הכי מרגשת שקיבלת על השיר?

"אני מקבל המון תגובות מדהימות על השיר. מנטע ספציפית עוד לא שמעתי, אבל לראות ביוטיוב אנשים בעולם מקשיבים לשיר ומתרגשים ממנו עד דמעות - זה מרגש אותי ברמות. העובדה שיש לי חלק בזה שמישהו בעולם הזה הרגיש משהו, התחבר, הזיל דמעה - זו כבר הצלחה בעיני. אני בטוח שהשיר הזה עוד ימשיך להדהד ולגרום לריגוש אצל אנשים נוספים. איזה כיף להיות בן אנוש ולהיות מסוגל להתרגש גם בעולם כל כך קשוח שמתאמץ כל הזמן להסוות ולטשטש את רגשותיו".

מה העצה שלך לזמרים צעירים שרוצים לפתוח בקריירה ורוצים ללכת לאחת מתכניות ריאליטי המוזיקה?

"להתמיד, לפתח משמעת עצמית ולעבוד. אין קיצורי דרך. הצלחה היא תוצר של עבודה קשה. זמרים צעירים צריכים לנסות את מזלם בתכנית מוזיקלית רק אחרי שהם יודעים מה הם רוצים להגיד ואחרי שהם עברו דרך והתגבשו מבחינה מוזיקלית. תראה את נטע ברזילי. כשמגיע אמן מגובש, עם סאונד אישי וייחודי - הדרך להצלחה סלולה. אני פוגש המון זמרים צעירים שמאבדים את הדרך אחרי שהשתתפו בתכניות מהסוג הזה. אתה לרגע אחד נמצא בפיק מאוד גבוה של עשייה, נראות והתייחסות ציבורית, ויום אחרי אתה נתקע עם המחשבה והפחד של מה הצעד הבא. נחמד ללכת לריאליטי ולשחק רולטה רוסית אבל מאוד קל לאבד את ההון שהרווחת ברגע מאשר לייצר אותו".

עוד באותו נושא

אדר גולד: "הפסקתי להתבייש, אני גאה בנשיות שלי ובבחירות שלי"

לכתבה המלאה
אוהד שרגאי. תום ברטוב,
נחמד לשחק רולטה רוסית. שרגאי/תום ברטוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully