וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 הנקודות שישראל קיבלה באירוויזיון מבלארוס - שגויות

22.5.2019 / 20:07

סוף לפארסה: איגוד השידור האירופאי הודיע כי נפלה טעות בחישוב הנקודות מבלארוס וכי 12 הנקודות המפתיעות שקיבלה ישראל מבלארוס יימחקו. קובי מרימי יישאר אמנם במקום ה-23 אך עם 35 נקודות במקום 47 - ועם אפס עגול מהשופטים

באדיבות כאן 11 ו-EBU, עריכה: ניר חן

סוף לפארסת הניקוד: איגוד השידור האירופאי (EBU) הודיע כי נפלה טעות בחישוב הניקוד מבלארוס וכי 12 הנקודות היחידות שקיבלה ישראל מנקודות השיפוט נמחקות. קובי מרימי נשאר אמנם במקום ה-23 אבל עם 35 נקודות במקום 47, ועם אפס עגול מהשופטים.

"איגוד השידור האירופי מאשר שעקבות טעות אנוש נעשה שימוש בתוצאות שגויות. אנו מתנצלים על כך שהטעות לא זוהתה בשלב מוקדם יותר ובכוונתו לבחון את הליכי העבודה כדי למנוע הישנות של מקרים דומים", נמסר מטעם האיגוד. לאור זאת, חלו מספר שינויים מינוריים בניקוד המדינות. עם זאת, לא חל שינוי במיקומו של קובי מרימי שנותר במקום ה-23 בתחרות עם 35 נקודות. זו הפעם הראשונה בגמר האירוויזיון שישראל מקבלת 0 נקודות מהשופטים.

גם הולנד המנצחת כמובן לא הושפעה מכך, אך הניקוד הסופי שלה עלה מ-492 ל-498 נקודות. איטליה שנשארה במקום השני הרוויחה חמש נקודות (472 נקודות), רוסיה במקום השלישי קיבלה עוד נקודה (370), ושוויץ עם 364 נקודות במקום 360. שוודיה מטפסת למקום החמישי עם 334 נקודות (במקום 332) על חשבון נורווגיה שיורדת ל-331 נקודות במקום השישי (במקום 338). גם אזרבייג'ן ומקדוניה הצפונית מחליפות מקומות, וסן מרינו מטפסת למקום ה-19 עם 77 נקודות. אין שינוי בתחתית הטבלה. מדובר בטעות מביכה עבור איגוד השידור האירופאי, אך למרבה המזל לא כזו שמשפיעה על המקום הראשון. בשנה הבאה כנראה שנתייחס אחרת לגמרי למפקח על האירוויזיון יון אולה סאנד כשישיב למנחים כי "כל התוצאות נבדקו והכל נמצא תקין".

קובי מרימי בוכה באירוויזיון 2019. אורית פניני, באדיבות כאן תאגיד השידור,
עדיין מקום 23. מרימי/אורית פניני, באדיבות כאן תאגיד השידור

כזכור, רגע לפני גמר האירוויזיון שהתקיים במוצאי שבת האחרון בתל אביב הודיע איגוד השידור האירופאי כי הוא פוסל את צוות השופטים הבלארוסי. חברי צוות השופטים של בלארוס חשפו את דירוגיהם בחצי הגמר, דבר האסור על פי תקנון התחרות. תוצאות חצי הגמר נשמרות חסויות עד לאחר שידור הגמר והשופטים פעלו בניגוד להנחיות.

בזמן הקראת הניקוד בגמר האירוויזיון העניק מגיש הנקודות של בלארוס נקודות, אך אלו היו "סיכום תוצאות" כהגדרת ה-EBU. לא נמסר איך הניקוד הזה נקבע, ומדוע ישראל קיבלה דווקא 12 נקודות, אך ייתכן שמדובר בשילוב של כמה מדינות בעלות דפוס הצבעה דומה וחישוב ממוצע שלהן. לאור אותה טעות אנוש, לא נלקחו התוצאות הנכונות ולפיכך נפלה הטעות בניקוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully