וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן פיטר פונדה הלך לעולמו

17.8.2019 / 15:00

פיטר פונדה, שנודע בעיקר בזכות "האדם בעקבות גורלו" והיה אייקון של תרבות הנגד, הלך לעולמו בגיל 79 לאחר מאבק בסרטן הריאות. הוא היה בנו של הנרי פונדה ואחיה של ג'יין פונדה, ובשנים האחרונות עלה לכותרות כשתקף בחריפות הן את אובמה והן את טראמפ

פיטר פונדה. GettyImages
פיטר פונדה באחת מהופעותיו הציבוריות האחרונות/GettyImages

שחקן הקולנוע פיטר פונדה הלך לעולמו. הוא מת בביתו שבלוס אנג'לס לאחר מאבק בסרטן הריאות, והוא בן 79.

פונדה נודע בעיקר בזכות השתתפותו בסרט הפולחן, "אדם בעקבות גורלו" - להיט ההיפים האולטימטיבי, שיצא בדיוק לפני 50 שנה, ומאוזכר כעת באופן עקיף ב"היו זמנים בהוליווד" של טרנטינו, המתרחש ב-1969.

פונדה היה אביה של השחקנית ברידג'ט פונדה, ובעצמו בן למשפחת אצולה הוליוודית - בנו של הנרי פונדה ואחיה של ג'יין פונדה. כמוהם, גם הוא היה דמות פוליטית ונודע כאייקון של תרבות הנגד. נוסף להשתתפותו ב"אדם בעקבות גורלו", הוא גם כתב את התסריט שלו, יחד עם דניס הופר וטרי סות'רן, מלאכה עליה היה מועמד לאוסקר.

פונדה היה מועמד לאוסקר פעם נוספת, והפעם בקטגוריית השחקן, הודות ל"האוצר של יולי" מ-1997. על הופעתו בסרט זה זכה בגלובוס הזהב, פרס שהוענק לו גם הודות להופעתו בסרט הטלוויזיה "תשוקתה של איין ראנד".

הקריירה של פונדה דעכה אט-אט, אך בשלהי העשור הקודם אפשר היה לראותו משתתף במערבון המצוין "3:10 ליומה" וכן מגלם את האיש הרע ב"גוסט ריידר". בשנים האחרונות עלה לכותרות בעיקר בשל המתקפות החריפות שלו נגד אובמה ולאחר מכן נגד טראמפ.

אדם בעקבות גורלו. מתוך הסרט "אדם בעקבות גורלו", צילום מסך
מתוך "אדם בעקבות גורלו"/צילום מסך, מתוך הסרט "אדם בעקבות גורלו"
  • עוד באותו נושא:
  • דניס הופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully