וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה סרטים ישראליים יתחרו על האוסקר האירופאי

20.8.2019 / 13:05

"מילים נרדפות", "עיניים שלי" ו"תל אביב על האש" נכללו ברשימה המקוצרת של הסרטים מתוכם ייבחרו המועמדים לאוסקר האירופאי. יחד איתם גם "כאב ותהילה", "המועדפת", "יסטרדיי" וכמה שמות בולטים אחרים

יונייטד קינג

האקדמיה האירופאית לקולנוע פירסמה היום (שלישי) את הרשימה המקוצרת של הסרטים מתוכם ייבחרו המועמדים הסופיים לפרסיה, שיחולקו בדצמבר הקרוב בברלין.

בין הסרטים הללו, אפשר למצוא שלושה שמות תוצרת הארץ: "מילים נרדפות" של נדב לפיד, זוכה דב הזהב בפסטיבל ברלין; "עיניים שלי" של ירון שני, שהוקרן באותו פסטיבל; ו"תל אביב על האש" של סאמח זועבי, אחד הלהיטים הקופתיים הגדולים של הקולנוע הישראלי בזירה הבינלאומית בשנים האחרונות. עוד ברשימה: "זה חייב להיות גן עדן" של איליה סולימאן הפלסטיני, שבחלקו עוסק גם כן בכיבוש ובצה"ל.

הרשימה כוללת עוד עשרות סרטים מרחבי אירופה, ומתוכם מסתמנים כמה פייבוריטים לקבל שלל מועמדויות. רובם, אגב, הוקרנו זה עתה בפסטיבל הקולנוע ירושלים: "כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר הספרדי, "עלובי החיים" ו"דיוקנה של נערה בלהבות" הצרפתיים, "אחמד הצעיר" של האחים דארדן הבלגיים, "ואז רקדנו" הגיאורגי-שוודי, "אל מטונף" ההולנדי-בריטי, "מלכת הלבבות" הדני והלהיטים הבריטיים "המועדפת" ו"יסטרדיי". בסך הכל זו היתה שנה מוצלחת לקולנוע האירופאי, כך שצפויה תחרות קשה על המועמדויות לפרסים - וכמובן גם על הזכייה בהם.

מילים נרדפות. יונייטד קינג,
מתוך "מילים נרדפות"/יונייטד קינג
עיניים שלי. פסטיבל ברלין,
מתוך "עיניים שלי"/פסטיבל ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully