וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעתו של הראפר תאמר נאפר באום אל-פחם בוטלה: "לא תואם את הלך הרוח התרבותי והחברתי שלנו"

21.8.2019 / 8:46

"האזנו לחלק גדול מתכני שיריו וצפינו בהופעות רבות של האמן ומצאנו שהם אינם מתיישבים עם המקובל מבחינה דתית, מוסרית, חינוכית ותרבותית באום אל-פחם", נמסר מעיריית אום אל-פחם. אולם באגודה לזכויות האזרח אומרים: "פגיעה קשה בחופש הביטוי האמנותי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאמר נאפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הראפר תאמר נאפר שוב בעין הסערה, הפעם במקום מעט לא צפוי. האמן הערבי-ישראלי המזדהה כפלסטיני, מתוכנן להופיע באולם הסינמטק של אום אל-פחם ביום חמישי הקרוב להופעת סולד אאוט - כל הכרטיסים כבר נמכרו מראש. אלא שבעמוד הפייסבוק של עיריית אום אל-פחם התפרסמה ביום שלישי הודעה, לפיה לאחר שראש העיר התייעץ עם חברי מועצת העירייה הוא החליט לבטל את המופע.

הנימוק שניתן לביטול הוא (בתרגום חופשי): "האזנו לחלק גדול מתכני שיריו וצפינו בהופעות רבות של האמן ומצאנו שהם אינם מתיישבים עם המקובל מבחינה דתית, מוסרית, חינוכית ותרבותית באום אל-פחם, מכיוון ששיריו מכילים ביטויים, מונחים ורעיונות שאינם תואמים את הלך הרוח התרבותי והחברתי שלנו".

"מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות תוך פגיעה קשה בחופש הביטוי האמנותי", אומרים באגודה לזכויות האזרח, שאינה מתכוונת לעבור על כך לסדר היום. "לנבחר ציבור אסור להתערב בתוכן האמנותי של יצירות אמנות או מופעים המועלים במוסדות ציבוריים, במוסדות תרבות הנתמכים בכספי ציבור או במוסדות תרבות פרטיים".

"ההחלטה פוגעת פגיעה חמורה הן בזכותו של האמן לבטא את עצמו, והן בזכותם של תושבי אום אל-פחם המעוניינים בכך להיות נוכחים בהופעה", מסביר עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח.

עו"ד יקיר מזכיר כי בארבע השנים האחרונות נשמעו שוב ושוב איומים על חופש הביטוי האמנותי שכוונו נגד מוסדות תרבות פלסטיניים ונגד הצגות, סרטים ושירים שעסקו בכיבוש ובסוגיות רגישות נוספות. כך היה למשל בסוגיית "מק-ישו" בחיפה. שוב ושוב הבהירה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי לשרת התרבות ולראשי רשויות מקומיות אין סמכות להתערב בתוכן האמנותי של היצירה. "עגום במיוחד שעיריית אום אל-פחם והעומד בראשה הצטרפו לקולות אלה שמבקשים להטיל צנזורה על תרבות ואמנות", אמר יקיר.

במכתב בהול ששיגר לראש עיריית אום אל-פחם ציין יקיר כי "בשל הזמן הקצר שנותר עד לקיום ההופעה" הוא מבקשו "להודיע ללא דיחוי שאין כל מניעה לקיים את ההופעה כמתוכנן".

מטעמו של תאמר נאפר טרם נתקבלה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • תאמר נאפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully