וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלגול המחודש של "מלך האריות" עשה היסטוריה ועבר את רף מיליון הכרטיסים בישראל

22.8.2019 / 7:00

הביקורות (גם שלנו) קטלו, אבל לקהל זה לא הזיז: "מלך האריות" החדש חצה אמש את רף מיליון הכרטיסים בישראל - הסרט הראשון שעושה זאת כאן מאז "אווטאר", והוא קרוב לעקוף גם אותו

פורום פילם

המלך החדש: העיבוד המחודש ל"מלך האריות" חצה אמש (רביעי) את רף מיליון כרטיסי הקולנוע בישראל. בכך, לפי ההערכות, הפך לשובר הקופות הכי גדול בשוק המקומי בעשור האחרון והראשון שחוצה את הרף הזה מאז "אווטאר" בשלהי העשור הקודם, שמכר בזמנו 1,185,941 מיליון כרטיסים. הסרט עדיין מציג באולמות, החופש עדיין לא הסתיים וגם החגים בדרך, כך שיש לו סיכוי לעקוף גם אותו.

רף מיליון הצופים הוא תקרת זכוכית גבוהה שמעט להיטים חצו אותה כאן לאורך השנים, ובטח שלא בעשור האחרון. אפילו שוברי קופות עצומים כמו "וונדר וומן" או הסרטים האחרונים בסדרת "מהיר ועצבני" לא עשו זאת, וגם לא שני הבלוקבסטרים המקומיים הגדולים של דורנו, "מכתוב" ו"אפס ביחסי אנוש". שלושת היחידים שרשמו את ההישג הזה בשלושת העשורים האחרונים הם "טיטניק", "אווטאר" ועכשיו גם "מלך האריות".

את ההצלחה המסחררת של "מלך האריות" אפשר להסביר בכוח המשיכה הבין דורי שלו: הקהל הבוגר מגיע כי הוא מעריץ את המותג מאז שראה את הלהיט המקורי בשנות התשעים, ומביא עמו את הצאצאים שלו, שהסרט מתאים גם להם. וכך, הוא הופץ אצלנו הן בגרסה מקורית והן בגרסה מדובבת, ושתיהן מילאו אולמות. זאת, בשעה שתוצרים לכל המשפחה בדרך כלל מתקשים אצלנו להביא צופים וצופות לעותקים דוברי האנגלית האנגלית.

הסרט, יש לציין, זכה לקבלת פנים תקשורתית פושרת למדי - כולל ביקורת קטלנית פרי עטנו, אבל גם זה לא ממש פגע בו, לא בישראל ולא במדינות אחרות. נכון לרגע זה, הכנסותיו ברחבי העולם מתקרבות ל-1.5 מיליארד דולר. המרוויחים הגדולים הם כמובן אולפני דיסני, מפיקי ומפיצי "מלך האריות", שזכו השנה להצלחה אדירה גם עם העיבוד המחודש ל"אלאדין", ואחרי שרכשו את אולפני פוקס, מחזיקים גם בזכויות ל"אווטאר" ולהמשכונים שלו. במקרה שלהם, מעגל החיים פירושו שבסופו של דבר כל הכסף מגיע אליהם.

מלך האריות. פורום פילם,
הביקורות קטלו, הצופים נהרו. מתוך "מלך האריות"/פורום פילם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully