וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסרטים בעשרה שקלים: יום הקולנוע הישראלי חוזר

19.9.2019 / 7:30

ביום רביעי הבא יתקיים יום הקולנוע הישראלי, ועשרות סרטים תוצרת הארץ יוצגו במחיר של עשרה שקלים בלבד לכרטיס. מי הבולטים שבהם ואיזה כוכב יקבל במסגרת החגיגה אות הוקרה מיוחד? כל הפרטים בפנים

טריילר הסרט "ימים נוראים"/יח"צ

כמיטב המסורת, גם השנה יתקיים יום הקולנוע הישראלי. במסגרת זאת, יוקרנו עשרות סרטים טריים תוצרת הארץ, ומחיר הכרטיס לכל אחד מהם יעמוד על עשרה שקלים בלבד (לא כולל עמלות, במידה ואתם מזמינים מראש באינטרנט).

יש לציין כי ההנחה תקפה בכל בתי הקולנוע. מנגד, היא רלוונטית רק לגבי סרטים ישראלים. התוצרים הבינלאומיים יתומחרו כרגיל, עד שיגיע יום הקולנוע, בו כל הסרטים כולם יעלו עשרה שקלים, אבל זה יקרה רק מאוחר יותר השנה.

השנה, יום הקולנוע הישראלי יתקיים בשבוע הבא - רביעי 25 בספטמבר. כלומר, בין פרסי אופיר ביום ראשון הקרוב ובין ראש השנה. בסך הכל, יוקרנו בו 29 סרטים - בהם כאלה שעלו על המסכים זה מכבר, ומי שפספס אותם יוכל להשלים פערים; כאלה שעלו רק בשבועות האחרונים; וכאלה שיעלו רק בחודשים הקרובים, או עדיין אין להם תאריך הפצה, ויוצגו בהקרנות טרום-בכורה.

במסגרת החגיגה, יושק "מחילה", סרטם החדש והמצוין של חנן סביון וגיא עמיר, מי שעמדו מאחורי "מכתוב", הלהיט הקולנועי המקומי הגדול של שלושים השנה האחרונות. השניים גם מככבים בקומדיית הפשע הזו, בצד נועה קולר, צחי הלוי ושירי מימון, והיא תמשיך לרוץ באולמות מיד לאחר יום הקולנוע הישראלי, אך במהלכו יהיה אפשר לראותה במחיר נוח.

מחילה. רן מנדלסון,
ישחזר את ההישג של "מכתוב"? מתוך "מחילה"/רן מנדלסון

גם "ימים נוראים", סרטו העלילתי המטלטל של ירון זילברמן על יגאל עמיר, ינצל את יום הקולנוע הישראלי כדי להשיק את הפצתו המסחרית הרחבה, לאחר שכבר עלה בהקרנות טרום-בכורה לפני שבוע. "קצפת ודובדבנים", סרטו של גור בנטביץ' המוביל במספר המועמדויות לאופיר, עולה כבר היום לאקרנים, נישא על גבי ביקורות משתפכות, אבל אם תצליחו להתאפק שישה ימים, בשבוע הבא תוכלו לצפות בו בעשרה שקלים.

הסרט הבולט ביותר שיוצג בהקרנת טרום-בכורה ואז יהיה צריך לחכות זמן מה כדי לתפוס אותו שוב הוא "בשורות טובות" המרגש של ארז תדמור, בו מגלמים רועי אסף ונלי תגר זוג הנאלץ לעבור טיפולי פוריות כדי להביא ילד לעולם.

עוד סרטים שיוצגו בהקרנות טרום-בכורה הם "מאמי", העיבוד של קרן ידעיה לאופרת הרוק הפולחנית; "קולות רקע" של יבגני רומן, המציג את סיפורם של שני מדבבים אגדיים שעולים מרוסיה לישראל בתחילת שנות התשעים; "עיניים שלי" של ירון שני, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים ומסתמן כאחד הפייבוריטים לככב בפרסי אופיר, בכיכובו של ערן נעים כשוטר שחייו חווים טלטלה לאחר שהוא מואשם בעבירות אלימות; "אלוהי הפסנתר" של איתי טל, שזיכה בפסטיבל ירושלים את נעמה פרייס בפרס השחקנית על הופעתה המצוינת כאן; "נולדתי בירושלים ואני עדיין חי" של יוסי עטיה, זוכה פרס סרט הביכורים באותו פסטיבל; ו"עכביש ברשת", הפרויקט הבינלאומי החדש של ערן ריקליס, עם צוות מרשים שכולל את בן קינגסלי ומוניקה בלוצ'י.

בפינת ההשלמות, תוכלו לתפוס סרטים שעלו לאקרנים במהלך השנה החולפת, וחלקם כבר ירדו מהם, כך שזו ההזדמנות האחרונה לראותם על מסך גדול: "המוסד" של אלון גור אריה, הלהיט המקומי הגדול של הקיץ; "מילים נרדפות" של נדב לפיד, זוכה דוב הזהב בפסטיבל ברלין; "אישה עובדת" של מיכל אביעד, שהוגדר בתקשורת הבינלאומית כסרט הגדול הראשון של עידן ה-Metoo; "הבלתי רשמיים" של אלירן מלכה על הסיפור מאחורי לידתה של ש"ס, שכעת נראה רלוונטי מתמיד; ו"אול אין", קומדיית מסע מיומנת ומהנה של יהונתן בר אילן, בכיכובם של צחי הלוי (כן, שוב הוא), שלומי קוריאט, יעל בר זוהר, דנה פרידר ודינה סנדרסון.

עוד בוואלה!

הביקורת שלנו על "ימים נוראים"

לכתבה המלאה
בשורות טובות. האקדמיה הישראלית לקולנוע,
סרט מרגש. מתוך "בשורות טובות"/האקדמיה הישראלית לקולנוע

בהקשר זה, תשומת לב מיוחדת כדי לתת לכמה סרטים שלא זכו כאן לתהודה ולהערכה ראויה: "תל אביב על האש", קומדיית הכיבוש של סאמח זועבי, שריסקה קופות ברחבי העולם אך כאן די התעלמו ממנה; "אל תשכחי אותי", סרטו של רם נהרי בכיכובם של מון שביט וניתאי גבירץ (שגם כתב את התסריט) על הרפתקה לילית של שני צעירים משולי החברה; ו"בוקר טוב ילד", דרמה מרגשת של שרון בר זיו על משפחה המתמודדת עם פציעתו של בנה במהלך מבצע צבאי בעזה.

קצרה היריעה מלפרט את שמות כל הסרטים האחרים, אך נאמר כי יש בהם גם שני תוצרים לקהל הילדים והנוער - "הרפתקה בשחקים" שכבר עלה לאקרנים במהלך הקיץ, ו"פול גז" של קובי מחט שיעלה רק בעשרה באוקטובר, בכיכובם של תובל שפיר, קווין רובין, נדב גדג' ואחרים.

יום הקולנוע הישראלי מתקיים בחסות משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע. השנה, יוענק במסגרתו אות הוקרה לאיציק כהן , שהשתתף בכמה שוברי קופות מקומיים, ובראשם "סיפור גדול", "ישמח חתני" ו"מכתוב". נאחל לו ולתעשייה כולה עוד הרבה הצלחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully