וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השידור והסערה: עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' אמרו "קדיש" על עידן נתניהו

16.10.2019 / 20:22

לאחר שאברמוביץ' דיבר על סוף עידן נתניהו בפרשנותו, ציטט עודד בן עמי מתוך תפילת קדיש "בעגלא ובזמן קריב" (במהרה ובקרוב). אברמוביץ' ענה "ונאמר אמן". ראש הממשלה זעם: "תארו לכם מה היה קורה אם מישהו מהימין היה אומר קדיש על אחד ממנהיגי השמאל. אפילו בושה כבר אין"

הקטע המדובר שעורר סערה:

סערת הקדיש בחדשות 12: קטע בשידור של "שש עם עודד בן עמי" (קשת 12), שבמהלכו התבדחו הפרשן אמנון אברמוביץ' והמגיש עודד בן עמי כשקראו "קדיש" על כהונת ראש הממשלה נתניהו, מעורר סערה. במהלך השידור אמר אברמוביץ': "כל מי שמודיע שיתמודד מול נתניהו או לאחר עידן נתניהו, היה רוצה לראות שעידן נתניהו סוף סוף מגיע אל קיצו". בתגובה ענה בן עמי בציטוט מתוך תפילת קדיש: "בעגלא ובזמן קריב, אתה אומר?" (בתרגום מארמית: במהרה ובזמן קרוב). "בעגלא ובזמן קריב ואמרו אמן", השיב פרשן חדשות 12. "אמן", ענה בן עמי.

ראש הממשלה הגיב בזעם על דבריהם של הפרשן והמגיש: "אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי אפילו לא מנסים להסתיר את שנאתם לראש הממשלה נתניהו - ואומרים עליו היום קדיש בשידור חי. תארו לכם מה היה קורה אם מישהו מהימין היה אומר קדיש על אחד ממנהיגי השמאל. אפילו בושה כבר אין להם".

אמנון אברמוביץ' אמר בתגובה לוואלה! תרבות: "עודד בן עמי ואני דברנו על מתמודדי הליכוד לאחר עידן נתניהו. על כך ורק על כך. התגובה לדברינו הינה מניפולציה שקרית וזדונית". עודד בן עמי הגיב בטוויטר: "בעקבות התגובות לדברי בתכניתי הערב, אני מבהיר שסיכמתי את דבריו של אמנון אברמוביץ', שאמר שיתכן שיש מי שמעוניינים שהעידן שאחרי נתניהו יבוא במהרה, במילים 'בעגלא ובזמן קריב' שהן תרגום דבריו של אמנון בארמית. כל פרשנות אחרת לאמירה הזאת אינה במקומה, ולא ראוי ליחס לי כל כוונות נסתרות. אני מאחל לראש הממשלה אריכות ימים ובריאות טובה".

שר התקשורת דודי אמסלם הוסיף: "נדהמתי והזדעזתי לשמוע את דובר צה"ל לשעבר ואת ה"פרשן" הפוליטי של החדשות, מספידים את רה"מ נתניהו ואף קוברים אותו בשמחה רבה. עם כל הכבוד לכישורי הארמית של השניים - מדובר בהתבטאות חמורה, מבישה ונלוזה, שאין לה מקום במהדורת חדשות במדינה דמוקרטית. קברניטי קשת - עצרו את הפארסה הזו, ומיד!".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה לדברים בעמוד הפייסבוק שלה: "הערב בחדשות: מקריאים קדיש על ראש הממשלה, נתניהו. אברמוביץ' ובן עמי: לוּ היה מדובר בעיתונאי ימני, 'רחמנא לצלן', הייתם מגדירים את זה הסתה לרצח שלא נאמר - פולסא דנורא. הגיע הזמן שמישהו בחברת החדשות, או ברשות השניה לטלוויזיה ולרדיו יתעורר ויעצור את הביזיון הזה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully