וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BDS מתבאס: ניק קייב והבד סידס ישובו לישראל בקיץ 2020

18.10.2019 / 12:00

הכרזה ראשונה על מופע בינלאומי באצטדיון בלומפילד המחודש: ניק קייב והבד סידס ישובו להופעה חמישית בארץ בקיץ 2020, בעקבות אלבומם "Ghosteen", שיצא החודש. הופעתו האחרונה בארץ של הרוקר האוסטרלי היתה לפני שנתיים, ולפניה מתח ביקורת חדה על ה-BDS. כל הפרטים

ניק קייב. Jason Williamson,
בפעם החמישית בישראל. נייקי קייב/Jason Williamson

ניק קייב והבד סידס שבים אלינו להופעה שתתקיים ב-17 ביוני 2020, תחת כיפת השמיים באצטדיון בלומפילד המחודש בתל אביב. זוהי ההכרזה הראשונה על מופע בינלאומי שיתקיים באצטדיון מאז שיפוצו. ההופעה תתקיים בעקבות אלבום האולפן ה-17 החדש של קייב והבד סידס, "Ghosteen" שמו, שיצא בתחילת החודש וזכה לשבחים אדירים בביקורות ברחבי העולם, וגם כאן אצלנו - ציונו הממוצע הוא לא פחות מ-99 באתר metacritic ששיקלל 20 ביקורות. יצירת האלבום הושפעה מאוד ממות בנו ארתור בן ה-15, מנפילה מצוק ליד ברייטון ביולי 2015.

המוזיקאי האוסטרלי בן ה-62 יסיים בארץ את סיבוב ההופעות האירופאי שלו בשנה הבאה, במהלכו יופיע באצטדיונים נוספים. מהפקת המופע הובטח כי קייב יבצע את כל הקלאסיקות שלו, לצד יצירותיו החדשות. על הפקת הופעתו חתום גם הפעם שוקי וייס. בניגוד לביקורו הקודם של קייב, הפעם יוכל הקהל לבחור אם הוא מעוניין לראות את המופע בעמידה או בישיבה מסומנת.

מכירה מוקדמת לנרשמים כאן תחל ביום שני (21 באוקטובר) בשעה 20:00. הנחות ינתנו במכירה המוקדמת ללקוחות אמריקן אקספרס ולחברי מועדון השומע המתמיד של שוקי וייס. מכירת הכרטיסים לקהל הרחב תיפתח ביום שלישי בשעה 8:00, וניתן יהיה לרכוש כאן. מחיר הכרטיסים: החל מ-284 שקלים.

ניק קייב. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
הכרזה ראשונה על הופעה בינלאומית באצטדיון בלומפילד מאז שיפוצו. ניק קייב/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

זאת תהיה הופעתו החמישית של קייב בישראל, לאחר הופעותיו המוצלחות האחרונות בנובמבר 2017 בהיכל מנורה מבטחים. במסיבת עיתונאים שקיים קייב לפני הופעותיו, הוא הביע יחס חם מאוד לישראל. במהלכה, בתשובה לשאלת וואלה! תרבות מדוע לא הופיע בישראל שנים רבות, השיב קייב: "באנו לישראל לפני 20 שנה, הופענו כמה פעמים, הרגשתי חיבור חזק עם ישראל. הרגשתי חיבור שקשה לתאר אותו. הגעתי לפה גם בחופשים. ואז יצא אלבום שלא הצליח בישראל, ולכן לא הגענו לישראל. חשבנו על ישראל, אבל זה לא באמת במסלול של סיבובי הופעות אף פעם. ברמה הלוגיסטית, קשה להופיע פה כי זה יקר. הרי הרבה יותר קל לא להופיע בישראל. אם אתה מופיע בישראל, אתה חייב לעבור השפלה פומבית על ידי ווטרס וחבריו. אף אחד לא רוצה להיות מושפל. פשוט נהיה קל יותר לשכוח מישראל. אני חושב שלצערי עשיתי את זה במשך 20 שנה".

בהתייחסו לשאלת וואלה! תרבות מה עמדתו כלפי הקריאות להחרים את ישראל, אמר: "קיבלתי מכתב מבריאן אינו לפני שלוש שנים לחתום על עצומה למען פלסטין. לא רציתי לחתום על העצומה כי היה שם משהו מסריח. ואז הבנתי שאני לא חותם על העצומה, והבנתי שאני לא מופיע בישראל ומרגיש שזה מתוך פחד. בסופו של יום, יש שתי סיבות: ראשית, אני אוהב את ישראל. שנית, לעמוד באופן עקרוני נגד אלו שמנסים להשתיק מוזיקאים. אפשר לומר שה-BDS גרמו לי להופיע בישראל". תמיכתו הגורפת בישראל ויציאתו נגד ה-BDS צוטטה בכלי תקשורת רבים בארץ ובעולם.

עוד נשאל על ידי וואלה! תרבות מה דעתו על תנועת MeToo, שהשבוע צויין שנתיים לפריצתה, והוא השיב: "יש לזה אפקט, זה מעניין... אני חייב להגיד שהיו לי 20 שנה של הטרדות מנשים כשהופעתי על הבמה. זה מבעית, אם להיות כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully