וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא זוכר כזאת כמות של איומים": אברמוביץ' ובן עמי מגיבים לסערת הקדיש

17.10.2019 / 18:47

שני אנשי חדשות 12 התנצלו על הסערה בתכנית "שש עם", אך טענו כי "סובבו" את דבריהם באופן זדוני: "לקחו כאן מונח ועיוותו אותו ובונים על אי ידיעה של אנשים ומסיתים אותם לגדף בכמות שאני לא הכרתי. שנינו מאחלים לנתניהו אריכות ימים". כאלפיים תלונות הגיעו לרשות השנייה

עודד בן עמי אמנון אברמוביץ'. צילום מסך
"אנשים חיים מפי המניפולציה, מדברים שצייצו בפייסבוק ולכן אנחנו נאלצים להסביר את עצמנו"/צילום מסך

אנשי חדשות 12 אמנון אברמוביץ ועודד בן עמי הגיבו היום (חמישי) בשידור לסערה שפרצה אתמול בתוכנית "שש עם עודד בן עמי", התנצלו על דבריהם אך טענו כי המתקפה עליהם היא תוצאה של "מניפולציה". "יכול להיות שהייתה בחירת מילים לא מוצלחת. בוודאי שלא הייתה לי שום כוונה, אם מישהו נפגע והבין דברים לא נכון אני מתנצל. לא הייתה לי שום כוונה לפגוע ואני חושב שזה התנפח למימדים לא נכונים, אין לי מושג למה", אמר בן עמי לרינה מצליח, שהנחתה את השידור.
,
"אם מישהו נפגע באמת בתום לב, אני מתנצל התנצלות אמיתית וכנה, אבל מה שנעשה כאן זה טקטיקה זדונית", אמר אברמוביץ'. "התקשרו אליי צופים דתיים רבים ואמרו לי: עושים עליכם סיבוב. עודד נקט במונח שגור ושזור בתפילות טובות, למשל מנחה וערבית ולפני תפילת 18 ולפני קריאת שמע ואפילו בבקשה לשחרור אסירים למשל להתפלל לשובה של נעמה יששכר. כאן חיברו חיבור זדוני כאילו אמרנו קדיש יתום על נתניהו. חס וחלילה, גם עודד וגם אני מאחלים לו בריאות ואריכות ימים. עשו מניפולציה, סובבו את הדברים. דיברנו על ההיבט הפוליטי שאחרי נתניהו ונתנו לזה הקשר זדוני".

השניים סיפרו כי זכו לתגובות בהיקף אשר לדברי אברמוביץ' היה חסר תקדים, והגיע ברובו מאנשים שלטענתו כלל לא צפו בתכנית. "אנשים חיים מפי המניפולציה, מדברים שצייצו בפייסבוק ולכן אנחנו נאלצים להסביר את עצמנו. רינה אני גם את בשוחות הללו עשרות שנים, את יודעת מנסיונך שלך. כמות הגידופים והאיומים - אני לא זוכר כמוה ואנחנו בשוחות האלה כבר שנים. לקחו כאן מונח ועיוותו אותו ובונים על אי ידיעה של אנשים ומסיתים אותם לגדף בכמות שאני לא הכרתי כמוה", אמר. "מישהו העדיף להבין או לפרש או לתרגם את הדברים לחלוטין לא כפי שזה נאמר. זה לא נעים הסיטואציה הזאת, היא מיותרת לחלוטין. לא הייתה לנו כוונה להיכנס אליה. צריך לכבות את האש הזאת", סיכם בן עמי

אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי. עומר מירון וניר פקין, ניר פקין
"התגובה לדברינו הינה מניפולציה שקרית וזדונית". אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי/ניר פקין, עומר מירון וניר פקין

כאלפיים תלונות הגיעו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בעקבות אמירת ה"קדיש" על עידן נתניהו מצד הפרשן אמנון אברמוביץ' והמגיש עודד בן עמי בחברת החדשות של קשת 12. הרשות השנייה שוקלת לפתוח בהליכי הפרה מול קשת וחברת החדשות. יו"ר הרשות מסרה כי השניים "מעניקים לגיטימציה לאלימות".

ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית התעוררה סערה אתמול לאחר שבתוכנית "שש עם עודד בן עמי" ששודרה אתמול (רביעי) התבדחו אברמוביץ' ובן עמי כשקראו "קדיש" על כהונת ראש הממשלה נתניהו. במהלך השידור אמר אברמוביץ': "כל מי שמודיע שיתמודד מול נתניהו או לאחר עידן נתניהו, היה רוצה לראות שעידן נתניהו סוף סוף מגיע אל קיצו". בתגובה ענה בן עמי בציטוט מתוך תפילת קדיש: "בעגלא ובזמן קריב, אתה אומר?" (בתרגום מארמית: במהרה ובזמן הקרוב). "בעגלא ובזמן קריב ואמרו אמן", השיב פרשן חדשות 12. "אמן", ענה בן עמי.

ראש הממשלה נתניהו הגיב בזעם על דבריהם של הפרשן והמגיש: "אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי אפילו לא מנסים להסתיר את שנאתם לראש הממשלה נתניהו - ואומרים עליו היום קדיש בשידור חי. תארו לכם מה היה קורה אם מישהו מהימין היה אומר קדיש על אחד ממנהיגי השמאל. אפילו בושה כבר אין להם".

אברמוביץ' אמר אתמול בתגובה לוואלה! תרבות: "עודד בן עמי ואני דיברנו על מתמודדי הליכוד לאחר עידן נתניהו. על כך ורק על כך. התגובה לדברינו הינה מניפולציה שקרית וזדונית". עודד בן עמי הגיב אתמול בטוויטר: "בעקבות התגובות לדברי בתוכניתי הערב, אני מבהיר שסיכמתי את דבריו של אמנון אברמוביץ', שאמר שיתכן שיש מי שמעוניינים שהעידן שאחרי נתניהו יבוא במהרה, במילים 'בעגלא ובזמן קריב' שהן תרגום דבריו של אמנון בארמית. כל פרשנות אחרת לאמירה הזאת אינה במקומה, ולא ראוי ליחס לי כל כוונות נסתרות. אני מאחל לראש הממשלה אריכות ימים ובריאות טובה".

עוד בוואלה!

השידור והסערה: עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' אמרו "קדיש" על עידן נתניהו

לכתבה המלאה

"השיח שהתפתח בין הפרשן הפוליטי של חדשות 12, אמנון אברמוביץ', והמראיין, עודד בן עמי, ראוי לכל גינוי ציבורי", מסרה יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. "מדובר בהתבטאות חמורה ביותר, שלא לומר מבישה, שאין לה מקום. הגם שלטענתם לא התכוונו, אין מקום לאמירות מעין אלה מכיוון שמהשיח עלול היה להשתמע שהם מייחלים למותו של ראש הממשלה. זו דוגמא מובהקת למקרה שבו אנשי תקשורת בולטים מעניקים לגיטימציה לאלימות. בכל פעם מחדש מוצא את עצמו חלק לא מבוטל מהתקשורת הישראלית תחת מתקפה ציבורית עקב התבטאות מיותרת שלא תורמת לגופו של עניין ורק מדרדרת את השיח הציבורי בישראל. יותר מצער לגלות שהפרשנים, המראיינים והכתבים מסרבים ללמוד את הלקח (...) בעקבות השיחה אתמול אנו שוקלים לפתוח בהליכי הפרה אל מול קשת ואל מול חברת החדשות".

חברת החדשות סרבה להגיב. גורם בחברת החדשות אמר כי "אבי וייס שוחח עם אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי, שהסבירו שבשום אופן לא התכוונו לדברים שיוחסו להם והניסיון להדביק לכך כוונה כלשהיא היא לא עניין. וייס הבהיר שאין להלצות כאלה כל מקום. הבוקר עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' התקוממו בשידור על המניפולציה שנעשתה לדבריהם והבהירו שכוונתם לא היתה הכוונה המיוחסת על ידי תוקפיהם. עם זאת, שניהם התנצלו בשידור בפני אלה שנפגע".

(עדכון ראשון: 15:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully