וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריקס Reloaded - ביקורת DVD

12.10.2003 / 18:10

מוש קיינר חושב שצפייה חוזרת בדי.וי.די של הסרט היא פתרון מצוין למי שלא הבין בפעם הראשונה

למרות שמדובר בסרט המשך, או יותר נכון בחצי סרט המשך, ועוד חצי סרט המשך למטריקס, הרי ש"מטריקס Reloaded" מצליח לספק את הסחורה. מדובר בסרט אקשן מעולה, שנראה ונשמע מצוין, ובאופן כללי מהווה שדרוג למטריקס הראשון. בפעם הראשונה שניאו (קיאנו ריבס) חובט בשלושה סוכנים, הוא פולט בעניין "הממ... שדרוגים", ואכן, שדרוג הוא שם המשחק. החל מהשוט הראשון, בו הקוד הירוק הזכור מפתיחת המטריקס הראשון הופך עד מהרה למסע בעולם תלת ממדי, דרך סוכני המערכת, הקרבות, כלי הנשק, הצילום, האפקטים ומה לא.

כבר בפתיחה אנו למדים מיחסו של ניאו לטריניטי (קארי-אן מוס) שאהבה היא מוטיב מרכזי בסרט, ומהאינטראקציה בין מורפיאוס (לורנס פישבורן) ללינק (הרולד פרינו ג'וניור), שהאמונה עדיין מנגנת כינור שני. ניאו וטריניטי אפילו עושים אהבה בשלב מסוים, בסצינה חושפנית שבה רואים לניאו כמעט את כל הפקקים.

השדרוג ממשיך גם ברמה הטכנולוגית, שם החליפו האחים וושובסקי את מצלמות הסטילס במצלמות וידאו, דבר שהביא את טכנולוגיית זמן הכדור, שהיתה כל כך חדשנית בסרט הראשון (מוטיב הזמן הקפוא והצילום ב-360 מעלות) לגבהים חדשים; עובדה שרק מעצימה את חוויית המשתמש. האחים לא חסכו בתנועות מצלמה, חוטי פיטר פן ושאר אפקטים. מה זה לא חסכו – לקראת סוף הסרט נדמה שעוד אפקט או שניים, והנה נגמר התקציב של הסרט הבא. אבל לא תשמעו אותי מתלונן.

ניאו וחבריו ממשיכים בנסיונם להגשים את דברי הנביאה (גלוריה פוסטר) על פגישתו של "האחד" את ה"מקור", ועל קץ המלחמה, נבואה שמתבררת כלא נכונה. האחים וושובסקי יעשו לכם הכרה עם דמויות מפתח חדשות, ביניהן חבר המועצה האמן, "עושה המפתחות", המורביג'יאן ואשתו פרספוני (מוניקה בלוצ'י, שלבדה שווה צפייה נוספת בסרט), והארכיטקט שבנה את המטריקס - כל אחד מהם פורש את משנתו הפילוסופית (בעיקר "למה?"), מה שלא תורם להבנת העלילה הסבוכה משהו, אולי סבוכה מדי לצפייה או שתיים בקולנוע.

אבל מה שבעייתי בקולנוע הוא הפלוס הגדול בצפייה בדי.וי.די. שם אפשר לראות פעם אחרי פעם את הנאומים הארוכים עד שהאסימון נופל. למי שגם הצפייה החוזרת לא עוזרת, כדאי לדעת שהאחים וושובסקי עושים שעטנז של לא מעט אסכולות פילוסופיות. ולאלו שמעוניינים בהשלמת החוויה המתקנת, מומלץ לקרוא את הספר "מטריקס – האחר הגדול והמציאות הווירטואלית" מאת סלבוי ז'יז'ק. בקרוב הסמינריון באוניברסיטה הקרובה לביתכם.

הפסקול מצוין, הצילום שובר שיאים, והעיצוב מרגש, כמו שניתן לצפות מסרט המשך של סרט ששבר את החוקים. השיאים הם בסצינת החזרה של "נבוכדנצר" לציון, חדר הבקרה הלבן שמופיע לרגע קצר מדהים במיוחד, וגם חדר הטלוויזיות של הארכיטקט אלגנטי בצורה משכנעת.

דיסק התוספות מספק ארבעה סרטים, שחלקם נצפו כפרומו לסרט בעת יציאתו לאקרנים. הראשון מכסה את תהליך העבודה הארוך ואת אימוני הקונג-פו המפרכים שעברו השחקנים בעזרת יואן וו פינג, כוריאוגרף הלחימה, והשני מתמקד בבניית סצינת האוטוסטרדה המעולה (אוטוסטרדה שלמה נבנתה במיוחד בבסיס חיל האוויר האמריקאי), קורסי הנהיגה והכפילים (קארי אן מוס למדה לרכב על אופנוע לכבוד הסרט). בנוסף לשלל המידע לחובבי הסדרה, תוכלו למצוא כאן סרטון שמציג את הפרסומות שנעשו ברוח המטריקס למוצרים נלווים, והתוסף המעניין מכולם, למי שעוד לא מכיר, עוסק בסדרת סרטי ההנפשה, האנימטריקס - אסופה של תשעה סרטי אנימציה (שמושפעים מז'אנר האנימה היפני) שאינם קשורים ישירות בניהם, המתארים את הרקע למטריקס ואת התרבות שסובבת אותו. סדרה מומלצת בפני עצמה.

המשך יבוא – כבר ב-5 בנובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • מטריקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully