וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר קדם שנתי

רות קנאל

16.3.2006 / 9:49

ישראל עדיין חיה בראש בסבנטיז, נאחזת בכוראוגרפיה פארודית כמקור גאווה, כאילו שמישהו זוכר את אבניבי. רות קנאל לא

לפני הכל - איזה כיף שהגיים בויז לא לקחו, אה? חוויתי כמעט חצי אורגזמה מפרצופיהם המאוכזבים של הזיגוטות הפוטוגניות הללו עם היוודע דבר הפסדם. הם היו בטוחים כי יוון בכיס שלהם וכבר ראו עצמם נישאים אליה בקלילות, רוחצים בריר מעריצותיהם המצווחות, ולרגע גם אני חשבתי שהכל ידוע מראש, אבל זה לא נגמר עד שהאדי בטלר שר. הו, המהפך! האנושות! כה קרוב, ועם זאת כל כך רחוק! פיפי ולישון, חמודים, יש מחר בצפר.

ולענייננו: את 11 השירים שהתמודדו בקדם אירוויזיון 2006 בחרה ועדה מקצועית של רשות השידור, ואם מישהו יודע מה הוועדה הזאת לקחה לפני שאישרה את מפגני הסתמיות האלו לשידור אני אשמח לדעת, כי מתחשק לי גם. בטלר הזוכה הביא אותה, כאמור, בסוג של מהפך, כשנתן קולו בשיר אירוויזיונים קלאסי. שיר אירוויזיונים קלאסי, למי שלא יודע, הוא שיר שאפילו בזמן שהוא מתנגן לא זוכרים איך הוא הולך. אפשר לומר שכל השירים בערב היו כאלה פחות או יותר, ועל כולם התעלה המאסטרו שכבר בא בילט-אין עם התפאורה ומשחרר כרגיל את המנון האשכבה המדכא השנתי שלו. הבמאי כבר מרגיע את כולם שלא צריך לערב את המאבטחים, פשוט לתת לו לעשות את הנאמבר שלו והוא יילך לבד.

אשר למנחות עדן הראל ויעל בר זוהר, הן כנראה חוו סטלה פרטית מהאבק באולפני ערוץ 1, כי אפשר היה לשמוע מהן בעיקר צחקוקים בלתי נשלטים. דקות ארוכות תהיתי מה כל כך מצחיק, ואז הבנתי: הן צוחקות עלי ועל שאר הצופים בבית ובקהל. הווה אומר, הן לפחות מקבלות פיצוי כספי בשביל להיות שם, אבל מה התירוץ של כל השאר.

מכל מקום, שאלת השאלות היא לא איזה מקום ייקחו בטלר והשיר הפושר שלו בתחרות עצמה, אלא למה בעצם אנחנו מתעקשים להמשיך עם המסורת המטופשת הזאת של שירים ירודים וכוריאוגרפיה שנראית כמו פארודיה על עצמה ושילובי אנגלית מטופשים שנועדו להתחנף לאוזניים זרות. בראשנו אנחנו עוד חיים בסבנטיז בואכה האייטיז, נאחזים באבניבי ובהללויה, כאילו שמישהו מחוץ לגבולות המדינה זוכר אותם בכלל, מתרפקים על הימים בהם היינו עאלק מעצמת אירוויזיון ועדיין לא שלחנו תימנים לשיר במטרו, וכל זה בשביל מה? מישהו עדיין מחזיק משהו מהאירוויזיון, תחרות ארכאית שמבטיחה תהילה עולמית באורך מצמוץ? אתם זוכרים בכלל מי היה הזוכה של שנה שעברה? (טוב, יוון. אבל זה קל, עם איך שטפטפו אותם בקדימונים המטופשים לכל שיר בקדם. בכל מקרה אף אחד לא זוכר את השיר שלהם). ומי היה לפני שנתיים, אתם זוכרים? ומי היה לפני שלוש? ואם אתם זוכרים, אכפת לכם? מתי לאחרונה שמעתם אזכור לאירלנד וחשבתם "היי, איזה תותחים האירים, הם המדינה שלקחה הכי הרבה בתולדות האירוויזיון"? ואם כן חשבתם, אז בחייאת מוסא, לא הגיע הזמן למצוא חיים?

עזבו, זאת רק אני שנובחת פה. מי עוצר לחשוב על זה כשיותר נוח לשבת בגרין רום ולהעמיד פנים שיש לך קריירת זמרה, להתפלל ולהודות לאדושם הטוב במרומים, שאוהב את כולנו, וכנראה בכלל צפה ב"דוגמניות 2" באותו זמן. כן כן. תודה לך, אלוהים הטוב והמיטיב, על ערב מיותר ועל הפקה נטולת מעוף עם סאונד מקרטע. עכשיו אנחנו ממש לא יכולים לחכות לתחרות במאי, עם כזאת השגחה עליונה בטוח ניקח מקום ראשון. היי, אם ערוץ 1 הצליח להעביר שידור חי שלם בלי תקלה משמעותית, אולי בכל זאת קורים ניסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully