וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל לדבורה עומר ולתזמורת האנדלוסית

מור שני

30.3.2006 / 13:52

התזמורת והסופרת הוותיקה יקבלו פרס על מפעל חיים ותרומתם לתרבות יחד עם אל שווימר, מקים התעשיה האווירית

פרס ישראל בתחום מפעל חיים יוענק השנה לתזמורת האנדלוסית הישראלית, לסופרת דבורה עומר, ולאל שווימר ממקימי התעשייה האווירית בישראל, כך מודיע הבוקר שר החינוך, מאיר שטרית.

חתני הפרס נבחרו על ידי צוות שופטים בו יושבים פרופסור משה בר אשר, נשיא האקדמיה ללשון עברית, שלומית כנען, מנהלת חברה ליזמות ופרויקטים וד"ר מאיר צדוק, מנכ"ל האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

גשר בין מזרח למערב

התזמורת האנדלוסית, שתקבל את הפרס עבור תרומתה התרבותית לעולם המוזיקה, ותרומתה החברתית בגישורה בין מזרח ומערב, הוקמה בשנת 1994, וכבר הפכה למפעל תרבות יציב ויוצא דופן בנוף התרבות הישראלי.

התזמורת, המונה כ-45 נגנים ושישה מנהלים מוזקליים ומנצחים, ומטפחת אנסמבל צעיר של נגנים בגילאי 25-15, מנגנת מוזיקה אנדלוסית, שמקורה בחבל הארץ הדרומי ביותר בספרד, הנושק למרוקו, והיא נודעת בשל ההיתוך בין צלילי ערב ומערב שבה. התזמורת האנדלוסית הישראלית משלבת בנגינתה כלים קלאסיים מערביים כמו כינור, וצ'לו לצד כלים מסורתיים כמו תופי דרבוקה וטאר, עוד ומנדולינה.

התזמורת מרבה להופיע בארץ ובחו"ל, ומופיעה במרכזי תרבות חשובים בעולם, בארצות הברית, קנדה, צרפת ובלגיה. כמו כן, מעלה התזמורת הפקות מוזיקליות מיוחדות בשילוב שירת פייטנים, וקונצרטים חינוכיים לתלמידי בתי ספר בארץ.

שליחות ציונית

הסופרת דבורה עומר תקבל את הפרס עבור תרומתה למורשת הציונית בספריה. "עומר הצליחה להפוך את העבר הישראלי ציוני למסכת חיה של דמויות מופת ואירועים מסעירים שיחד בנו את המפעל הציוני האדיר", מנמק צוות השופטים את בחירתה.

עומר פרסמה במהלך הקריירה שלה ספרים רבים שהפכו לקלאסיקות ישראליות, בינם: "דפי תמר" (1959), "הבכור בית אב"י", "שרה גיבורת ניל"י", ו"לאהוב עד מוות". כמו כן, כתבה את המחזה "מלך היהודים" שהועלה בתיאטרון הבימה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

על חזון ואווירון

אל (אדולף) שווימר, ממקימי התעשייה האווירית בישראל, שירת עד שנת 1978 כמנהל הכללי של התעשייה האווירית, ובמשך שנים אחר כך היה יועץ ראש הממשלה בנושאי טכנולוגיה ותעשייה, בהתנדבות. הוא יקבל את הפרס עבור "חלקו המכריע בהקמת התעשייה האווירית של ישראל, ועל היותו סמל של איכות ומצוינות בתעשיית הביטחון הישראלית, ועל הגשמת חזונו להפוך את תעשיית המטוסים הישראלית לתעשייה מובילה בתחומי הביטחון בקנה מידה בין לאומי".

שווימר היה אחראי על ייצור מטוסי המיראז' בישראל, ואף על הפיתוחים הישראלים של מטוס "הלביא" וה"כפיר". עודנו פעיל בימים אלו למען גיבוש חוקה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully