וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארי סנדרסון

רות קנאל

11.4.2006 / 9:55

רות קנאל אהבה כל רגע ב"משחק מכור", וכנ"ל לגבי פרק הסיום. כמו מתוסלמת אמיתית, היא מכניסה ל"ארץ נהדרת"

לתומי סברתי כי "משחק מלוכלך" הולכת להיות תוכנית מאחורי הקלעים סטנדרטית (ככה זה כשמאמינים לכל מה שאומרים בטלוויזיה בלי לבדוק במדריך), ובסוף יצא שחזיתי בסרט מז'אנר העלק-דוקו (קוראים לזה מוקיומנטרי, באופן רשמי, אבל המילה הזאת לא עושה טוב לריריות האף שלי). בעצם, מה חשובה ההגדרה. גם העובדה שה"דוקומנטריה" מתוסרטת עד העצם לא גרעה מהסרט המאוד משעשע הזה, במסגרתו הוצג שבוע עבודה וכתיבה של צוות "משחק מכור" והפיכת המשתתף שי אביבי לחומר סאטירי לכל דבר עבור התוכנית, ללא ידיעתו (כביכול). בין לבין נצפו תקיעות סכינים הדדיות של החברים ועינב גלילי התגלתה כפסיכולוגית מפוספסת שמאבחנת בדייקנות את המניעים להתנהגותם. שי אביבי יצא הכי מלך מכולם, בתפקיד נוירוטי ובמשפט סיום קלאסה שמתמצת את החיים של רובנו, "גם חגגו לי על התחת וגם שילמתי על הווזלין". דוקו-דאחקה חולנית לגמרי (ואף מילה על לארי סאנדרס).

"משחק מלוכלך" היה סיום משובב נפש במיוחד לעוד עונה מוצלחת של משחק מכור, וטוב שלא הסתפקו רק בתוכנית סיום עונה רשמית (אתם יודעים איך זה עם הנרקומנים של צחוקים בבית, דרושה גמילה הדרגתית מהחלל שנותר אחרי). רות לא צחקה ככה מאז שהתקשרו אליה מביטוח לאומי לפני חודש ואמרו לה שהיא חייבת מלאן כסף. למעשה צחקתי במשך כל העונה, אפילו כשנטען עליהם באכזריות שהם גולשים למחוזות צחוקיית הפיפי-קקי ומזניחים את הסאטירה, שבה כביכול כוחם האמיתי. סאטירה מה סאטירה, אפשר לחשוב שהמצח הגבוה של עוד מבקר טלוויזיה יתכווץ בכמה סנטימטרים מקצת צחוק בריא שלא קשור לאולמרט או פרץ. אצל המתחרים האמירות כבר נבלעות בבדיחות משומשות על ניילונים. יותר טוב?

אם כבר הזכרתי את המתחרים, דווקא בגזרת ההומור העצמי החבר'ה פוגעים הכי טוב, ויעיד על כך הקטע עם כתבת הסי-אן-אן, שבאה לעשות כתבה על סאטירה בישראל ומתלהבת (סופריצה) דווקא מ"ארץ נהדרת". אאוץ'? זהו, שלא ממש: ארץ נהדרת הולכת ופונה בימים אלו בעיקר לקהל של ילדים ונוער, קשה שלא להבחין במגמה הזו, ולמרות שאי אפשר להצביע על נפילה משמעותית, עדיין ניכרת שם עייפות מתמשכת לאורך כל העונה האחרונה. זה אולי מובן ונסלח, אבל בינתיים משחק מכור היא זו שסיפקה בפועל את הצחוקים האמיתיים של השבוע, בלי פרסים יוקרתיים ועם ליפתו המזעזעת של ליאור שליין ואותו אולפנון לואו-טק. אמנם היא נראית משבוע לשבוע יותר ויותר כמו "של מי השורה הזאת", אבל לא יוצאת רע גם מההשוואה אליה, ואני לא אומרת סתם. נכון שלאנשים יש חיבה לאנדרדוג מעצם היותו אנדרדוג, אבל במשחק מכור יכולים (אם הם עוד לא עשו את זה עד עכשיו) להפסיק עם רגשי הנחיתות. הם פשוט יותר טובים. שרק לא יעלה להם לראש כשיפתחו עוד עונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully