וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיזנטי והחומוס זה עוד כלום

רלי פרץ

17.4.2006 / 14:31

רלי פרץ, אשתו של שוער מכבי נתניה, פותחת עוד עונה של "נשות הכדורגלנים", ומסכימה לתת פרשנות מקצועית (ביצ'ית!)

אתמול בערב נשברה סטיגמה טלוויזיונית ארוכת שנים. הבריטים, אלה הנחשבים למאהבים גרועים, סיפקו לנו חמישים דקות- לא פחות- של משחק מקדים משובח, כולו ציפייה לדבר האמיתי: שובה של טניה טרנר.

טניה, מלכת הבלונד, הביץ' אהובת הקהל, עזבה את "נשות הכדורגלנים" לאנחות זה מכבר, לטובת איזה נופש מתמשך עם מיליונר מזדמן. טניה עמדה במרכז הפרומואים לעונה החדשה של "נשות הכדורגלנים" שפומפמו ביס פלוס. אלא שבפרק הראשון של העונה החמישית, ששודר אמש, היא עדיין לא טרחה לעשות את הופעת הבכורה המחודשת שלה. שלא יהיו אי הבנות: אנחנו באנו על סיפוקנו. וזה עוד לפני שהתחיל האקט.

"נשות הכדורגלנים" היא ייצור כלאיים טלוויזיוני מרתק: מצד אחד, יש בסדרה הזו את כל האלמנטים של סבוניה: נשים רעות, תככים אין סופיים, כסף, טוויסטים מוטרפים בעלילה ומסחטת רגשות. מצד שני, חסר לכם אם תקראו לה סבוניה, הבנתם? "נשות הכדורגלנים" היא בכלל לא כזאת; כלומר, זוהי תחפושת מתוחכמת. יש סיבה טובה לכך ש"נשות" מיובאת ארצה דרך ערוץ שהצידוק שלו הוא תו תקן של איכות. מדובר בדרמה על ספידים, משוחקת לעילא, עם מגע בריטי ציני מחוכם. התסריטאים המופלאים שלה הצליחו לקחת את כל החומרים המוכרים, לדלג מעל העיסה המלוקקת והמבחילה, ולהוציא יהלומים.

באם חשבתם שהעיסוק בכדורגל בטלוויזיה יהיה לנצח ברמה של טלנובלה - בין אם זו אחת שיועדה להיות כזו, תוכנית ארוח של שחקן, או סתם תוכנית סיכום מחזור ממוצעת- "נשות הכדורגלנים" עושה סדר חדש במרכז המגרש. שם אין טקסטים צפויים מראש וארוכים כאורך הגלות, וצילומי אולפן כל כך לא משכנעים. יש רק אקשן אינסופי מסחרר, שכולל רצח, אורגיות וחטיפות ילדים, הכל תוך עשר דקות בערך, שאיכשהוא הופכות יחד למרקחת משכנעת. "בנשות" אין בקושי פריים אחד של מגרש כדורגל, כי הלו- אנחנו עוסקים כאן בנשים, רוצה לומר: תככים, קנאה, מזימות, בגידות ובזבזנות אין קץ. חבל לבזבז את הזמן על המשחק הזה שהבנים משחקים.

בעונות הקודמות הבנו היטב מיהי המלכה האמיתית מבין נשות הכדורגלנים הבריטיות, ומי הן הנתינות שלה. טניה טרנר היתה בת זוגו של קפטן קבוצת EARL SPARKS הלונדונית, שעל קורותיה מסופר כאן. כשנמאס לה ממנו, טרנר ארגנה איזה מוות מלוכלך לקפטן שלה. אל דאגה: בעוד נשות השחקנים האחרים בקבוצה דבקו פחות או יותר בבן זוגן (מה זה בגידה פה ושם) גברת טרנר דאגה לשאוב אל חיקה את קונרד, הכוכב הבא של הקבוצה, הישר מזרועותיה של אמבר, זוגתו האובססיבית המטורללת.

עוד קווי עלילה בולטים: קונרד נרצח בשוגג על ידי שחקן הרכש בריאן, אשתו לוסי ניסתה לעזוב עם רופא המשפחה שהתגלה כפסיכופת, לוסי ובריאן ניסו יחדיו להפליל את הרופא- אבל הוא הקדים להתאבד בתלייה בכל מקרה; בנו של המאמן, אגב, מטריד מינית את אשת אביו, והשחקן השחור ההומו נחשף בפעולה על ידי מצלמות, לנוכח עיני צוות המועדון. וכן הלאה וכן הלאה, באמת שקצרה היריעה. בעונה הנוכחית נקבל כאמור ברוב פאר והדר חזרה את גברת טרנר, אשת החברה המובילה, חובבת הכסף והשולטת בגברים במתחם הספורטיבי הזה- כשמקביל תפציע שחקנית החיזוק ג'ואן קולינס, כלבה לא קטנה בפני עצמה. העימות כנראה בלתי נמנע, וטוב שכך.

"נשות הכדורגלנים" משקפת בפני הציבור הבריטי את חיי הכדורגלנים בפרמייר ליג, והוא מן הסתם לא נדהם למראה אחוזות הענק הכוללות ספא פרטי וצי מכוניות פאר. ומה אצלנו כאן? בתור אשת כדורגלן בליגת העל הישראלית מזה שלוש עשרה שנים, אני יכולה להעיד על עצמי כעל אחת ששוחה בביצה המקומית, מצפון לדרום (או יותר מדויק: מחיפה ועד אשדוד). כן, אנחנו מזהות אחת השניה, ולא רק על פי דגמי הוורסצ'ה. ההיכרות שלי עם נשות כדורגלנים אפילו הניבה גם שתיים-שלוש חברויות אמיצות, לא מעט. בעודי בוהה במסך הקטן ורואה את נשות הכדורגלנים האנגליות מגיעות למשחקים, פוסעות לאיטן בחדר האירוח המפואר ולוגמות שמפניה, קשה לי שלא להרהר באצטדיון האורווה בפתח תקווה, ובנשים שבאות לתמוך בבעלים שלהם, מוצאות עצמן בקרבו של ציבור שמפצח גרעינים לשיערן, כשהן מתכבדות בשקית של תרופית תפוזים (חשוב מאוד: אסור להכניס בקבוקים לאצטדיון).

בכאב לב אודה גם כי בחיי היומיום, קשה למצוא נקודות דמיון. אמנם גם בארץ יש נשות כדורגלנים שמגיעות ממקום למקום בג'יפים של BMW, מבלות, מככבות בטורי רכילות, מנהלות מיני מערכות יחסים בתוך הקליקה הכדורגלנית, ומתהדרות במותגים; גם בין נשות הכדורגלנים בארץ יש לא מעט מתעשרות, שהסטטוס החדש מעצב את חייהן. אבל ברצינות: האם אפשר לדמיין את טניה המלכה וחברותיה בולעות מופלטות בחגיגות המימונה של סצנת הכדורגל, או לחילופין: האם קיימת בכלל אפשרות שהן יתחילו לעשות –בעצמן! - נקיונות לפסח שבועיים לפני הסדר? נשאר לנו רק להרים כאן, מרחוק, כוס יין נתזים, ולהתענג לרגל פתיחת עוד עונה של "נשות הכדורגלנים".

(רלי פרץ הינה כותבת ותסריטאית. אבי פרץ הוא שוערה הנהדר של קבוצת מכבי נתניה)

"נשות הכדורגלנים", ימי א', 22:48, יס פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully