וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק תמונע: טקסים אלטרנטיביים ליום השואה

מור שני

24.4.2006 / 14:16

בתאטרון הפרינג' יקיימו גם השנה טקס שיהווה אלטרנטיבה אינטלקטואלית לזיכרון הקולקטיבי, ויצטרף לטקסים נוספים שמציעים דרך אחרת לזכור

לכבוד יום השואה יקיים תאטרון תמונע גם השנה, כבשבע השנים הקודמות, טקס אלטרנטיבי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, שיחליף את עצרות ההמון בחוצות העיר, בדיונים פילוסופיים על מהות וזיכרון.

הטקס, שמאורגן על ידי אבי גיבסון בראל ושהרה בלאו, יעמיד במרכזו את השואה כפי שהיא משתקפת בעיניהם של בני הדור השלישי לשואה בחברה הישראלית, ויארח פאנל של משתתפים שיתארו כיצד משפיע זיכרון השואה על חייהם והשקפת עולמם כיום.

בין המשתתפים בטקס השנה נמצאים לינוי בר גפן, שתדבר על השינויים בתפיסת השואה אצל הדור השלישי בגרמניה, הכוריאוגרפית והרקדנית רננה רז, שתספר על חוויה שעברה בזמן שהעבירה שיעורי מחול בגרמניה, ינון מגל, שידבר על פרשת הטלאי הכתום מנקודת מבטו כעיתונאי ושי גולדן שידבר על השואה כהתנתקות הסופית של אלוהים מעם ישראל. את המוזיקה ינגנו מאור כהן ואמנון פישר.

"הארץ" מוסיך היום כי לפני תחילת תכנית הטקס בתמונע, יסתובבו בין באי התאטרון שחקנים בדמויות שונות מהשואה, כמו למשל אנה פרנק, שתיידע הקהל על הקלוריות במאכלים השונים המוגשים ושני אסירים במחנות ריכוז שיריבו בינם על כיכר לחם.

ומסתבר, שתאטרון תמונע לא לבד. השנה יתקיימו ברחבי הארץ טקסים אלטרנטיביים רבים שינסו להוציא את זיכרון השואה מהמקום הקולקטיבי-רגשי אל מקום פרטי ושכלתני יותר, דרך התמודדות ישירה עם הנושא.

לפי "הארץ", חנה לסלאו, הזמר נעם רותם והסופרת הגר ינאי, ישתתפו בטקס אלטרנטיבי שיתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים, שילווה בהקראת שירה ובמוזיקה חסידית חיה משנות השלושים והארבעים.

העיתונאי אראל סג"ל והשחקנית ענת עצמון וכם הרב משה חג'ג' ישתתפו בטקס נוסף שיתקיים בבמרכז ברודט בתל אביב, בו יעלו המארגנים מונולוג של שייקספיר, ומיצג במסגרתו ישמיעו מוזיקה של המלחין הגרמני ואגנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully