וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים ל-Hell סינקי

ניצן אדרי

21.5.2006 / 9:27

ניצן אדרי מסביר שהבחירה במפלצות התהילה מפינלנד היא הצבעת מחאה, של מי שמאסו בטראש הנוסחתי של האירוויזיון

להומואים אירופאיים יש אולי טעם מעט צעקני בבגדים, וחיבה לא מוסברת לפלייבקים זולים ולזקנים עם פאות, אבל גם הם, כמו כל אזרח הגון, יודעים להריח בלוף מקילומטר. האירוויזיון היה מאז ומתמיד אירוע פומפוזי, קאמפי לא נעים לאוזן וחסר חוש מידה, אבל פעם הוא לפחות הריח כמו חגיגת טראש אמיתית, כנה. ברגע שהנוסחה פוצחה, זה כבר לא מפתיע ומזעזע, ולפיכך לא מעניין. בדיוק בגלל זה, לא צריך לקחת את ההצבעה אמש ביוון כפשוטה. לא, אירופה לא התחלקה על השכל והתעוררה באיחור לקריאת הקרב האייטיזית של ספיינל טאפ ואחיותיה; יותר מהכל הזכירה הבחירה בשיר הפיני אמש את 7 המנדטים היקרים שהרוויחה ביושר מפלגת הגימלאים בבחירות האחרונות. כן, כן, ממש כך –נקעה נפשו של העם, וההצבעה הגורפת לפינלנד באירוויזיון 2006 היא לא פחות מאשר הצבעת מחאה. לא עוד סיסמאות חנף על שיתוף פעולה ואחווה, הקץ ללהקות הבנים הרוסיות ולכרסתנים איריים עם גיטרה וקול חלומי. די לנוסחאות! האירוויזיון חוזר להיות טראש, ושכולם יקפצו.

אז הבאלקוני בהלם, וחבורת גמדים פינים שנראים כאילו לקחו ברצינות מופרזת לחלוטין את "בית ספר לרוק" של ג'ין סימונס כבשה בסערה את היבשת. אז מה? ספק אם בשנה הבאה נראה שלושים להקות דת' מטאל מתחרות בסטייג'-דייב מהבמה הפינית. למעשה, מפלצות התהילה הללו קרובות למורשת הגלאם רוק כמו שאדי באטלר קרוב לזכייה במקום הראשון. אם כבר, מדובר בגרסה מעודכנת לאותו הרכב ספין-אוף של הווילג' פיפל שכבש את בימת האירוויזיון בישראל בשנת 79' עם שירו "ג'ינגיס חאן": בדיחה אירוויזיונית פלאשית טיפוסית, שטיילה הפעם אל המקום הראשון כיוון שלא התחרה מולה "הללויה" אחד לרפואה. כלומר, ניצחון כתוצאה ישירה של עייפות החומר האיומה שקרנה מכל המועמדים הבטוחים יותר לזכייה. ולא, המקום הלפני אחרון של אדי באטלר הוא לא תוצאה של אנטישמיות – לראייה חוסר ההצלחה היחסי של הרכב הקאנטרי הגרמני, שהעלה אסוציאציות ניאו-נאציות מיידיות, והעובדה שדווקא צרפת הידועה לשמצה נתנה לנו 4 נקודות. נו, כנראה שהם אוהבים את המוזיקה שלהם כמו את הגבינה שלהם – כי אם תוצאה ישירה של ביצוע קלאב הוטלי למהדרין לשיר ברמת התחנה המרכזית הישנה. כאמור, הקהל כבר לא מוכן שיעבדו עליו. טראש טראש, אבל לא זבל.

אבל עם כל הכבוד לפינים, גולת הכותרת של הערב, שגם היוותה סמן שמאלי קיצוני למגמת המחאה שקישטה את הטקס אמש, היא דווקא המופע הליטאי, שייזכר לטווח הרחוק כאחד הגימיקים הגדולים בתולדות האירוע. מופעי ביזאר, כאמור, יש בשפע, אבל הרכב של גברים בחליפות ששר באנגלית עילגת ובמלודיה מדבקת "אנחנו המנצחים של האירוויזיון ... אז תצביעו למנצחים!" עוד לא היה. ממש כמו סימני הגאולה של פיליפ ק. דיק ב"ואליס", או כמו הדה-ז'וו ב"מאטריקס", נציגי ליטא באירוויזיון של אתמול היו הרוח שבתוך המכונה, הפאק הקטן בתכנון, לוחמי הגרילה שבאו להרעיל את המערכת מבפנים. סאטירה באירוויזיון? עובדה. נונסנס באירוויזיון? תראו. שיר טוב באירוויזיון? מסתבר.

כמובן שהם לא לגמרי הצליחו, כיוון שגם בעידן של מחאה, אנשים לא אוהבים שפוגעים בעצם הכבוד הבסיסי של ציפור נפשם. לכן כיבד הקהל היווני העגום את המופע במטחי בוז רועמים, ולכן גם התקשה הבוי-בנד הלא טיפוסי הזה לכבוש את הצמרת הרמה. אבל ניקוד מכובד למדי מרמז שממש כמוני, בכל רחבי העולם קמו אנשים שמעולם לא טרחו להצביע או אפילו להתעניין במופע האימים של אירופה, ושלחו לראשונה את הצבעתם. הפעם פינלנד לקחה. בפעם הבאה הקהל יהיה אמיץ מספיק בשביל לקבל גם הרכבים כמו זה של ליטא. בעוד שנתיים צ'ה גווארה ייקח את האירוויזיון בהשתלטות עוינת. המהפכה מתחילה כאן.

(נ.ב: כן, המפה של ישראל הוצגה בלי יהודה ושומרון. לא, אני ממש לא מתכוון להיכנס לזה. נו, בשביל מה המציאו את הטוקבקים?)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully