וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרמנים טוענים לקונספירציה באירוויזיון

רויטרס

22.5.2006 / 18:00

אדי בטלר לא לבד. "השיר שלנו היה טוב, אבל אירופה שונאת אותנו", טוענים עיתוני גרמניה. "שיר טוב הוא מכשול לזכייה"

עיתוני גרמניה מבטאים בימים האחרונים את הלך הרוח הירוד של אזרחי גרמניה לאור האכזבה מהישגיהם בתחרות [[אירוויזיון 2006]] שנערכה בשבת ב[[אתונה]].

בתחרות ייצגה את גרמניה להקת הקאנטרי "Texas Lightning" עם שיר שרבים בגרמניה תלו בו תקוות לזכייה במקום הראשון. הלהקה הגיעה בסופו של דבר למקום ה-15 מתוך 24 עם 27 נקודות בלבד.

בגרמניה, שזכתה בתחרות רק פעם אחת, ב-1982, צפו בתחרות כ-10.5 מיליון איש, והם חשים כי הסיבות לכישלונם אינן נעוצות באיכותו של השיר: "היי, אירופה, זה כל כך לא הוגן!" נכתב בעיתון שטוטגארדר צייטונג, "הזמרת ג'יין קומרפורד הפגינה הופעה מושלמת ותזמון מדויק. זה שווה לפחות את המקום ה-10". בעיתון זוד-דויטשה צייטונג מתחו ביקורת על איכותה הכללית של התחרות: "נדמה ששיר טוב הוא מכשול בדרך לזכייה. השיר שלנו היה פשוט טוב מדי, אינטלקטואלי מדי".

עיתוני גרמניה מרחיקים לכת, ואף טוענים כי הסיבה האמיתית העומדת מאחורי כישלון השיר היא השנאה האירופית לאומה הגרמנית. יותר מ-60 שנה אחרי מלחמת העולם השנייה, בגרמניה עדיין חשים שמדינתם נענשת על פשעי העבר של הדורות הקודמים. גם התנהגותם הקולנית והאלימה של חלק מהתיירים הגרמנים בחו"ל, הנוהגים לשתות לשוכרה, אינה תורמת למוניטין הגרמני ובאירופה נוצר דימוי של "גרמני מכוער".

"אף אחד לא אוהב אותנו" כתב העיתון בילד, והוסיף כי 27 מדינות באירופה נתנו לשיר אפס נקודות. בבילד גם הציגו דעות של מומחים, שנדרשו לתת הסבר לכישלון השיר, ביניהם פרשן הטלוויזיה פטר אורבאן, שטען: "לא קיבלנו שום עזרה מהמדינות השכנות שלנו, בעוד שמדינות שכנות אחרות חיזקו זו את זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully