וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונות שאתם לא רואים

מור שני

6.8.2006 / 16:12

מלחמת המוחות: בקמרה אובסקורה יציגו תמונות מלחמה שאתם לא בטוח רוצים לראות, ויפגישו צלמי עיתונות כדי לדון בגבולות התיעוד בעידן בו התודעה חזקה מהפגזים

המלחמה הנוכחית ממחישה שוב את מה שהבנו כבר מזמן - הקרבות של היום מתנהלים קודם בתודעה ורק אחר כך בשדה. קודם באמצעות העדשה הדיו והסמנטיקה, ורק אחר כך עם עופרת, אש ופחם. בעידן הזה, העיתונאים, ובעיקר צלמי העיתונות, משחקים תפקיד חשוב בגורלן של ממשלות, משטרים ואומות, ולעיתים אף מכריעים את המערכה בזירה הבינלאומית.

אולם, הרבה מהתמונות אתם לא רואים. הרבה נגנזות משום שהן מפורשות מדי, חלקן בגלל אינטרסים אחרים, ורובן בגלל אמות מידה מוסריות הנהוגות אצלנו בכל הקשור לכבוד המת ומשפחתו.

עם זאת, לאחר הפעולה הכפר קאנא, הוצת דיון סוער בקרב צלמים ואנשי עיתונות באשר לצורך לפרסם תמונות מזעזעות עתירות גופות ודם, כדי לשרת את מטרת ההסברה. יש הטוענים כי המלחמה התודעתית מצדיקה שימוש בתמונות כאלה, שהוא בבסיסו תועלתני ולא מתחשב, על מנת להוכיח שגם הצד הישראלי עובר טרגדיות אנושיות במלחמותיו.

בית הספר הגבוה לאמנות קמרה אובסקורה יארח מחר סימפוזיון בנושא, ובסוגיות של השפעת הצילום על המלחמה וגבולותיו. ישתתפו בו הצלמים זיו קורן, מיכה ברעם ומיקי קרצמן. לצידם יישב בפאנל גם הסוציולוג רגב נתנזון ואנשי עיתונות.

בדיון יעלו סוגיות הנוגעות לתפקידו של הצלם, וסוגיות נקיטת העמדה ובחירת האובייקט, שהופכים את הצלם מכלי שרת לאמן ומביע דעה והשקפת עולם. כמו כן תדון השאלה האם הצלמים בישראל מצליחים באמת לעורר שאלות של מוסר ולהדגיש קונפליקטיים אנושיים בתמונותיהם.

האירוע, אותו תנחה עינת פישביין, ייפתח בשעה 12:00 לקהל הרחב, לצוות המורים של בית הספר ולתלמידיו.

משמאל מוצגות מספר תמונות שלא פורסמו בעבר בעיתונות, בשל האופן המפורש בו הן מציגות את האובייקט. אם אתם רוצים להתבונן בתמונה כולה, כפי שהיא צולמה, לחצו עליה להגדלה.
אנחנו גזרנו את החלקים הלא נעימים מהפורמט שעל המסך שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully