וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס עוז: "הממשלה פועלת מתוך תדהמה"

מור שני

10.8.2006 / 16:50

הסופרים עוז, דויד גרוסמן וא.ב. יהושע המשיכו היום בקמפיין להפסקת אש ותחילת תהליך מדיני. קוראים לממשלה: קבלו את הצעת סניורה

שלושת הסופרים הבכירים א.ב יהושע, עמוס עוז ודויד גרוסמן ערכו היום מסיבת עיתונאים בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב, כדי להמשיך את קריאתם להפסקת אש מיום ראשון האחרון.

השלושה טוענים כי זוהי שעת הכושר להתחלת תהליך מדיני וקוראים לממשלה לבדוק את הצעת 7 הנקודות של ראש ממשלת לבנון פואד סניורה, לפרישת הצבא הלבנוני לאורך הגבול הדרומי של המדינה, ולהפסקת המלחמה. "אנחנו בצומת לא קל, ורצינו לתת את קולנו", אמר יהושע, "אנחנו חושבים שהפעולה הצבאית בבסיסה הייתה מוצדקת, אבל כעת יש תשובה מלבנון... היא שכנתנו לנצח, היא לא מה שוייטנאם או עיראק לארצות הברית". לדבריו, מהמשך כתישת לבנון יכולים להיווצר "כיסים שחורים שיהיו מסוכנים מאד בטווח הארוך".

גרוסמן הוסיף בנושא: "הקשר של הממשלה עם המציאות הוא קלוש מאד. המגע של ישראל עם המציאות הוא בעיקר עם החרדות שלה עצמה, ולא עם מלוא מורכבותה של המציאות".

כשהמוזות מפטפטות

"אולי יש הרבה דברים שאני לא יודע" אומר עוז, "אבל גם הם (הממשלה) אולי לא יודעים הרבה דברים דווקא בגלל שהם במרכז העניין".

על סמך מה מבססים הסופרים את מסקנותיהם המדיניות מרחיקות הלכת בנודע לתכנית סניורה והאם לא היה עדיף להם להסתפק בקריאה הכללית להפסקת האש? עוז סובר אחרת: "אולמרט לא בדק את תכנית סניורה. לפני שלושה ימים הוא אמר שהיא מעניינת מאד. אולי הוא איבד עניין, אולי שכח", הוא אומר. על השאלה מדוע, לדעתו, ישראל מתנהגת כפי שהיא מתנהגת אמר: "הממשלה פועלת מתוך תדהמה. תדהמה מובנת, אבל היא נמשכת כבר חודש. ותדהמה היא לא יועץ טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully