וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 סרטים זכו באוסקר הישראלי

דפנה ארד

14.9.2006 / 22:40

לראשונה: בפרס "הסרט הטוב ביותר" זכו גם "אביבה אהובתי" וגם "אדמה משוגעת". ומי ייצג את ישראל באוסקר האמריקאי?

בפעם הראשונה בתולדות טקס פרסי האוסקר הישראלי, זכו שני סרטים בקטגוריה המרכזית. "אביבה אהובתי" של שמי זרחין ו"אדמה משוגעת" של דרור שאול זכו שניהם בפרס "הסרט הטוב ביותר" בטקס פרסי אופיר, שנערך הערב במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. הטקס, שמתקיים זו השנה ה-17, נחשב ל"אוסקר הישראלי" ומיועד לתעשיית הקולנוע בארץ הקודש.

סרטו של שמי זרחין, שמוקרן כעת בבתי הקולנוע, הוא המנצח הגדול של הערב. הסרט, שגם הוביל במספר המועמדויות לקטגוריות השונות – 13 במספר, זכה ב-6 מהן, ביניהן בקטגוריות המכובדות: הבמאי הטוב ביותר; התסריט הטוב ביותר; השחקנית הראשית ושחקנית המשנה. סרטו של שאול היה מועמד ב-10 קטגוריות, מתוכן זכה ב-3. שני הסרטים קיבלו מספר קולות שווה במניין ההצבעות בקטגוריית "הסרט הטוב ביותר", ולכן הוחלט לתת לשניהם את הפרס הנחשק.

עם זאת, אין זה סוף הדרמה: הסרט שנבחר בקטגוריית "הסרט הטוב ביותר" הוא זה שמייצג את מדינת ישראל בתחרות האוסקר, בקטגוריית הסרט הזר. משום ששני הסרטים נבחרו, הוחלט לקיים הצבעה נוספת, אד-הוק, לסוגיה הספציפית. ההצבעה המיוחדת תתקיים ביום ראשון, 17 בספטמבר, ותהיה פתוחה לחברי האקדמיה. הסרט שייבחר ייזכה בכבוד להיות שגרירנו בנכר.

הסרט "שלוש אמהות" זכה בשלוש קטגוריות. בפרס הסרט התיעודי זכה "סובינירים", בבימויים של שחר כהן וחליל אפרת.

בטקס הוענק גם פרס מפעל חיים לבמאי נדב לויתן. לויתן, שנולד בישראל ב-1945, ביים 11 סרטים עלילתיים ותשעה סרטים תיעודיים. כמו כן, פרס הוקרה מיוחד על הישגים מקצועיים הוענק למייק ברנט, שמת לפני כחודש. הוא החל את דרכו המקצועית כעוזר צלם בסרט "כל ממזר מלך" לפני 40 שנה ומאז עבד בתעשיית הקולנוע, והיה מנהל חברה לשירותי קולנוע ולהשכרת ציוד צילום ותאורה.

בוז לערוץ 10, מכות ואסי דיין

מארק רוזנבאום, יו"ר האקדמיה, בנאומו הערב, החל לספור בכמה הפקות קולנוע תמכה כל זכיינית טלוויזיה. כשסיפר לקהל באולם שערוץ 10 ורשות השידור לא תמכו באף הפקת קולנוע ישראלי השנה, קריאות בוז רמות נשמעו. רוזנבאום אמר שחייבים להילחם בטלוויזיה, שלא רוצה לתמוך בהפקות ישראליות.

אסי דיין, שעלה לקבל את פרס "השחקן הטוב ביותר" על משחקו ב"הדברים שמאחורי השמש" (במאי: יובל שפרמן), עשה פארודיה על ההתנהגות שלו בטקס פרסי האקדמיה לטלויזיה, שנערך אמש (יום רביעי). גם אתמול הוא זכה בפרס השחקן של השנה על "בטיפול" והתנהג בצורה מאוד אסי דיינית. והערב שוב עלה "כאילו" לצד הלא נכון של הבמה, ושוב התכופף לשרוך שרוכים, ואז אמר: "אני רוצה לבקש מהאקדמיה בקשה. תפסיקו עם העניין של המשפחות. להודות לדודה, לאבא שמאבד סידן. מספיק עם זה."

דיין הישיר מבטו למצלמה ואמר: "אני רוצה להודות לאקדמיה, כי נתתם פרס לאדם כמוני, ומחר, הרי יהיה כתוב בעיתונים שאסי דיין השתגע". לסיום הוסיף, שייתכן כי זו הפעם האחרונה שהוא נוכח בערב כזה. כששר התרבות אופיר פינס עלה לבמה, אסי דיין צעק והתפרץ לדבריו, ובתגובה אמר לו שר התרבות: "נכון, אסי", ובהמשך – הרשה לעצמו להסתלבט עליו.

תגרה כמעט פרצה בקהל כשאלמוני התפרץ על כתב הארץ לענייני קולנוע (עד היום) ולענייני תרבות גואל פינטו. כשפינטו ביקש ממנו להחליט אם הוא ובת זוגו יוצאים או נשארים, הבחור צעק עליו שיסתום את הפה או שהוא יעשה מהומה, והזמין אותו לצאת החוצה ללכת מכות. פינטו והבחור האלמוני, אגב, לא הלכו בסוף מכות, והארוע האלים-מילולית לא ישודר בטלויזיה, לדאבונכם.

מוני ובראבא, מנחי הערב, היו מצחיקים לפרקים, ושוב, אסי דיין לקח את ההצגה. אגב, אם לא היו זוכים שני סרטים היינו כותבים בכותרת: "שחקני השנה: אסי ואסי." מזל שקרה משהו יותר מעניין מצירוף המקרים הזה.

הזוכים:

* הסרט: "אביבה אהובתי" (שמי זרחין) ו"אדמה משוגעת" (דרור שאול)

* הבמאי: שמי זרחין על "אביבה אהובתי"

* השחקן: אסי דיין ("הדברים שמאחורי השמש")

* השחקנית: אסי לוי ("אביבה אהובתי")

* שחקן המשנה: צחי גראד ("מישהו לרוץ אתו")

* שחקנית המשנה: רותם אבוהב ("אביבה אהובתי")

* הצלם: שי גולדמן ("שלוש אמהות")

* התסריט: שמי זרחין ("אביבה אהובתי")

* העריכה: עינת גלזר-זרחין ("אביבה אהובתי")

* המלחין: צוף פילוסוף ועדי רנרט ("אדמה משוגעת")

* עיצוב אמנותי: אבישי אביבי ("אדמה משוגעת")

* עיצוב תלבושות: רונה דורון ("שלוש אמהות")

* פסקול: אלי ירקוני ויואב שריג ("שלוש אמהות")

* הסרט התיעודי: "סובנירים", שחר כהן וחליל אפרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully