וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סרטים ישראלים מועמדים לאוסקר של האנימציה

2.12.2008 / 11:36

"ואלס עם באשיר" של ארי פולמן ו"9.99$" של תתיה רוזנטל מועמדים בקטגוריות ראשיות בפרס האנני - האוסקר של האנימציה

הוכרזו המועמדים בטקס האנני ה-36, האוסקר של סרטי האנימציה. סרט האנימציה הדוקומנטרי של ארי פולמן, "ואלס עם באשיר", שקטף השבוע פרסים בטוקיו ובאנגליה, מועמד ב-4 קטגוריות שונות בתחרות: הסרט הטוב ביותר, הבמאי והתסריט הטוב ביותר והפסקול הטוב ביותר (מאת מקס ריכטר).

הסרט "9.99$" של תתיה רוזנטל, המבוסס על סיפורים קצרים מאת אתגר קרת, זכה ל-2 מועמדויות: הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר.

את הקטגוריה הראשית של הסרט הטוב ביותר סוגרים, "קונג פו פנדה", של אולפני דרימוורקס, שקיבל 16 מועמדויות בטקס; הסרט עם "וול-E" של פיקסאר (עם 7 מועמדויות סך הכל) שנחשב למועמד המוביל בקטגוריה; והחדש מבית וולט דיסני, "בולט" (3 מועמדויות סך הכל). "קונג פו פנדה" ו"וול-E" מועמדים זה מול זה גם בקטגורית משחקי הוידאו.

בניגוד ל"ואלס עם באשיר", "9.99$" עוד לא הוקרן בארץ, וצפוי לעלות בהקרנות מסחריות באביב 2009 בישראל. עלילת הסרט עוקבת אחר דייב פק, בן 28, מובטל שחי עדיין בבית הוריו ומגלה חוברת המבטיחה לחשוף לפניו את משמעות החיים תמורת 9.99 דולר בלבד. בסרט שותפים קרן הקולנוע האוסטרלית, קרן הקולנוע הישראלית, yes, קרוספילד וקשת. הסרט הופק על ידי אמיר הראל, חמה הפקות והמפיק האוסטרלי אמיל שרמן, שהפיק בין היתר את הסרט "Candy" בכיכובו של השחקן המנוח הית' לדג'ר.

טקס פרסי האנני נערך על ידי הארגון הבינלאומי לסרטי אנימציה. הטקס עצמו יתקיים ב-30 בינואר, 2009, באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully