וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: טל שגב - "כמו משוגעים"

עינב שיף

13.1.2009 / 7:27

טל שגב חוזר עם "כמו משוגעים", סינגל חדש מתוך אלבום חמישי. דיברנו איתו על המלחמה, גלעד שליט ואפילו על שרית חדד

יח"צ - חד פעמי

שבוע לפני יציאת הסינגל החדש שלו, "כמו משוגעים", אשתו של טל שגב החליטה שמשהו כאן לא בסדר. "ישבנו במוצאי שבת, ראינו בחדשות שהצבא נכנס לשלב השני של המבצע בעזה", הוא משחזר. "פתאום אשתי שואלת איך אני יכול לכתוב בבית השלישי 'יושב עם מדינה שלמה שותקת'?! והיא צדקה. המדינה בוערת ותוססת, מי אני שאכתוב דבר כזה? עצרתי הכל, הלכתי ושיניתי את המילים של הבית האחרון וככה זה כל התקליט. לא מחושב, כשכל המילים יוצאים מהבפנים שלי ומה שיהיה יהיה, אני לא במעמד של חישובים".

צריך להעריך את שגב שלפחות מבין שדווקא כשהתותחים רועמים, אין לאמן סיבה לשתוק. שגב הבין זאת בשנה שעברה, אז פגש את משפחות גולדווסר, רגב ושליט, שבעקבותיו נכתב "כמו משוגעים", העוסק גם בגלעד שליט, עליו כותב שגב "אני לא מבין איך מדינה שלמה סופגת ויש חייל רחוק". "הראש שלי שקע במחשבות אחרי המפגש עם משפחות החטופים", הוא מספר. "זה הצטבר והצטבר אצלי עד שביום הזיכרון שפכתי את הכל בשיר הזה. כי אני לא מבין איך מדינה שלמה שותקת כשחייל נמצא בשבי ואני – לפני שאני אמן, אני בן אדם. קיבלתי את הזכות להביע את הדעה שלי בשירים ואני אממש אותה כדי שישמעו את מה שיש לי להגיד. נכון, במקרה של גלעד שליט קטונו מלהבין את הרגישויות, אבל לכל דבר בעולם יש מחיר יש מחיר. גם השידורים של המלחמה בטלוויזיה מאד משפיעים עליי. אני רואה את החדשות, אני רואה שהצבא עושה את מה שהוא אמור לעשות – אבל זה קשה. אמנם אפשר לישון, אבל זה נורא קשה".

הקושי של שגב מורגש בצורת ההגשה של השיר, שגונבת קצת מהצרידות העכשווית של שלמה ארצי (לו הוא הפיק את האלבום "צימאון") אך גם מערבת השפעות מזרח תיכוניות, ז'אנר שבו שגב הלך והעמיק את פעילויותיו באופן מפתיע. שגב, תגלית השנה לשנת 2001, הגיע בכלל מאזורי מוניקה סקס והרוק הישראלי ואילו כיום נמצא דווקא בצד השני של הסקאלה, בעיקר בהפקת אלבומה החדש של שרית חדד במשותף עם המעבד הוותיק יעקב למאי. "אני מודה, זה ז'אנר שעד גיל 28-27 בכלל לא הכרתי", הוא אומר. "אבל אני אדם פתוח ולא שלילי, אני נכנס לסיטואציה ומנסה לתרום. פעם גם אני חשבתי שבז'אנר הים תיכוני לא יודעים לעבוד ושהם חפיפניקים בסגנון ה"יאללה, נשים תופים ויש לנו להיט". האנשים האלו חורשים ערמות של דיסקים מטורקיה ויוון כדי למצוא את הצליל הכי מעודכן משם, הם מקשיבים לשעות של מוזיקה כדי להבין על אילו כלים בכלל מנגנים שם עכשיו. היום אני שם את זה באוטו, שר בקול ומשמיע לילדות שלי"

ואיך שרית חדד בתור מוזיקאית?

"מוזיקלית ברמות הכי גבוהות. יודעת לנגן בעצמה על גיטרה וקלידים, קולטת כל זיופון קטנטן. יש לה את הטעם שלה ואת ההערות שלה. אם אחרי שלמה ארצי אמרתי שעברתי בית ספר, אני יכול להגיד אותו דבר על שרית"

***

כששאלתי את שגב איך הוא יקרא לאלבומו החמישי, הוא ענה "כמו משוגעים". שאלתי אותו למה "כמו" והוא ענה "צודק, צריך לשים את זה בסוגריים".

"כמו משוגעים" ייצא בחודש מרץ, בחברת הד ארצי.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully