וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורקמי מופתע מרמת הפופולריות שלו

עינב שיף

15.2.2009 / 18:35

הסופר היפני שהגיע ליריד הספרים הבינלאומי לקבלת פרס ירושלים, הופתע שיש לו קוראים בישראל. בעוד זמן קצר יקבל את הפרס מנשיא המדינה

הסופר היפני הרוקי מורקמי ("ערבה עיוורת, עלמה נמה", קפקא על החוף" ועוד) הגיע הערב (ראשון) לאירוע הפתיחה של יריד הספרים הבינלאומי בבנייני האומה בירושלים, שם מתוכנן לו טקס הענקת פרס ירושלים במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

"באתי מטוקיו, עשיתי דרך ארוכה, אבל שמעתי שיש לי כאן הרבה קוראים", אמר הסופר, "וזו הסיבה העיקרית לבואי. הופתעתי מרמת הפופולריות שלי". מורקמי אמר את הדברים בטקס פרטי לעיני עורכים ספרותיים, מו"לים ואנשי אקדמיה. "אני לא יודע למה מתחברים דווקא לספרים שלי", אמר מורקמי. "אולי השפה והאזרחות שונה, אבל הסיפורים שלנו דומים". מורקמי, חובב ריצה, סיפר לנוכחים כי לא הספיק לרוץ בישראל וכי הוא עדיין סובל מג'ט לג. כשנשאל מה הקשר בין ריצה לכתיבה, ענה כי "בשני המקרים צריך להיות חזק".

בואו של הסופר לישראל בתקופה שאחרי המלחמה בדרום ובעזה, הפתיעה רבים, אך מורקמי הבהיר כי בואו הוא מסר, לא מסר פוליטי, אך מסר שיעביר הסופר בנאומו מאוחר יותר במהלך הערב, לאחר שיוענק לו הפרס באופן רשמי.

יריד הספרים הבינלאומי ייפתח רשמית מחר עם שלל סופרים מקומיים וסופרים מרחבי העולם שיבואו לשתף את הקהל בחוויותיהם ובתהליך הכתיבה שלהם. היריד מתקיים בירושלים ויימשך עד ה-20 בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully