וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה הופעה במוזיקה 24?

עינב שיף

22.3.2009 / 18:49

ערוץ 24 מבקש להחתים את האמנים שיופיעו בשבוע ההשקה של הערוץ על מסמך בו הם מוותרים על כל זכויותיהם בקטע, כשאפילו תמלוגים הם לא יראו מהשימוש ביצירתם

מחלוקת חריפה בין ערוץ 24 למוזיקאים האמורים להופיע בשבוע ההשקה המתוקשר של הערוץ, שנרכש באחרונה על ידי הזכיינית קשת. לוואלה! תרבות נודע כי מנהלי אמנים זועמים על ההסכם עליו נתבקשו לחתום, כתנאי להופעת המוזיקאים בערוץ. בהסכם, שהגיע לידי וואלה! תרבות, מתבקשים האמנים להצהיר כי " כל הזכויות בתוכנית וכן בזכויות הגלומות בה, לרבות השתתפותי בתוכנית וכן כל ביצוע שאבצע בתוכנית הינן בבעלותה הבלעדית של מוסיקה 24" . בנוסף, מכריז הערוץ כלפי המוזיקאים כי "יהא רשאי לעשות כל שימוש בתמונתי ו/או ביצועי מהתוכנית בכמות בלתי מוגבלת של פעמים ושימושים". לסיום ולמרבה האבסורד, מצהיר הערוץ כי "אין באמור כדי לחייב את הערוץ לשדר את התוכנית כולה או חלקה ו/או לעשות בתוכנית כל שימוש שהוא".

"לא רק שהם מכתיבים את התנאים האלו", אומר גורם המקורב לאמנים שנתבקשו להופיע באירוע, "בתחילת המגעים עם 24 הובטח לנו שהנגנים יקבלו עבור האירוח מחירי איגוד (1,140 שקלים להופעה) עכשיו הם הודיעו שישלמו רק 550 שקלים, כי הנגנים מגיעים לשלוש שעות ולא לשש כפי שדורש האיגוד. כשאומנים מגיעים גם לשעה זה מחיר מלא" .

נוסף על טענות אלו, היוצרים שיופיעו באירוע לא יזכו לקבל תמלוגים בשל השימוש בשיריהם במסגרת השידורים המיוחדים, כיוון שעדיין לא נחתם הסכם בין מוזיקה 24 לאקו"ם. באקו"ם אישרו את הפרטים ומסרו "טרם נחתם הסכם עם ערוץ המוסיקה ומי שמפסיד מכך בסופו של דבר הם היוצרים , שלא מקבלים את שכרם על השידורים של הערוץ".

מערוץ מוזיקה 24 נמסר בתגובה לטענות: "אנו פועלים באופן ישיר מול האמנים, זוכים לשיתוף פעולה מלא מצידם ומחכים בקוצר רוח להשקתו של האולפן השקוף. עד כה לא נתקלנו בבעיה ומקווים כי הדברים יפתרו על הצד הטוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully