וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחי והחברה

רומי מיקולינסקי

30.5.2009 / 0:26

"רודו וקורסי" הוא סאטירה מקסיקנית שזורה בעלילת אחים קלישאתית, אבל מצחיקה. רומי מיקולינסקי אחות שלנו

בבסיס העלילה של "רודו וקורסי" סיפור די בנאלי - שני אחים (רודו וקורסי בגילומם של דייגו לונה וגאל גרסיה ברנאל) למחצה מעיירה נידחת במקסיקו עובדים במטע בננות וחולמים על תהילה ועושר. בתחילת הסרט נראה שאין לשניים סיכוי לעלות על מסלול שיוציא אותם מהחור שהם תקועים בו: האח הצעיר חולם להיות זמר אבל הוא זייפן נוראי, השני אב לשני ילדים, שחי בתחושת החמצה ופורק את התסכול בהתמכרות להימורים. על אף ששני האחים כבר לא ילדים, הם מתנהגים כמו שני ילדים מגודלים ולכן לא מפתיע שהחיים שלהם תקועים.

ביום בהיר, כפי שנהוג לומר, מגיע באטוטה - סוכן שחקנים נודד עם לוק והתנהגות של סרסור, חכמת חיים של חתול אשפתות ותובנות של פילוסוף - וגואל את קורסי משממון חייו על ידי הפיכתו לכוכב כדורגל. הבעיה היא שקורסי רוצה בכלל להיות זמר, לא שחקן כדורגל על אף היעדר מוחלט בכישרון שירה. בינתיים בעיירה, האח רודו אכול קנאה. הוא אמנם קודם לתפקיד מנהל זוטר במטע הבננות, אבל הוא מרגיש שאחיו הקטן והנודניק גנב לו את החלום.

ברנאל ולונה משתפים פעולה לראשונה מאז "ואמא שלך גם" שיצא ב- 2002, שביים אלפונסו קוארון וכתב אחיו קרלוס. ב"רודו וקורסי" זהו קרלוס שיושב בכסא הבמאי. אלפונסו וקרלוס, גם הם שני אחים הספיקו מן הסתם ללמוד כמה דברים על תחרותיות, יריבות, אגו וגם על אופיה ההפכפך של ההצלחה.

לא סרט על כדורגל

"רודו וקורסי" הוא סרט עמוס קלישאות, אבל הוא גם מלא בחן, אהבה לספורט והומור עצמי. אין צורך לחפש פה תובנות פילוסופיות, ולמרות שנדמה כאילו מנסה לעבור כאן מסר על שחיתות בכדורגל המקסיקני או לקח על יריבות אחים, התחושה היא שהאחים קוארון פשוט רצו להריץ כמה דאחקות. ברנאל ולונה, שניהם חתיכים עם קבלות נראים מחוברים יותר מתמיד לשורשיהם הניאנדרטליים והעניין בולט יותר ויותר ככל שהתספורות
של דמותו של ברנאל הולכות ונהיות פרחיות, כולל גוונים בשיער והרבה ג'ל.

ולמרות הכל, "רודו וקורסי" מכיל בתוכו סאטירה חביבה על השחיתות המקסיקנית. כולם משחדים את כולם, בין אם הם שחקני כדורגל או ברוני סמים. הפרודיה היא על חשבון כולם וכולם נהנים מהבדיחה - אם השחיתות נמצאת בכל מקום ונראה שאין טעם בכלל לנסות להלחם בה, עדיף לקחת את הכל ברוח טובה. ללא ספק סוג של סרט בורקס מקסיקני (או טורטיה?), שגם לא ממש מנסה להיות יותר מזה.

לצד הסאטירה, עומדת גם עלילת האחים. כמו הקריירות שלהם, החברות בין השניים יודעת עליות ומורדות. יש רגעים שהם יכולים להרוג זה את זה מרוב עצבים, אבל היריבות והתחרות שמביאים לקנאה וחוסר פרגון מתפוגגות בסופו של דבר נוכח ההיכרות העמוקה והארוכה והידיעה שהחלום האמיתי של שניהם הוא לשמח את אמא.

החן הרב שמביא לעלילה המספר עם הבעות פניו המצחיקות ותיאוריו הפואטיים (בלירה) מעניקים לעלילה תחושה של סיפור אגדה אורבני, כזה שיכול לקרות לכל אחד. צריך רק קצת מזל, כשרון מסוים, טיימינג טוב וצייד כשרונות שירצה לעזור לך להתגלגל. במובן הזה, "רודו וקורסי" תופר יחד את שני הקצוות – את האגדה והמציאות, את השחיתות והפנטזיה – מגלגל אותם עם סמים, הימורים, כדורגל ובחורות, ומספק לצופיו בידור משובח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully