וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות ספרים תחרים את פרס ספיר

5.7.2009 / 21:42

לקראת הבחירה המחודשת של ועדת השיפוט של פרס ספיר, החליטה הוצאת ידיעות ספרים שלא להגיש ספרים כמועמדים

ביטולו של פרס ספיר עורר סערה בעולם הספרות, בעיקר סביב עוגמת הנפש שנגרמה בסופו של דבר לסופרים המועמדים, שנאלצו להחזיר את הפרס הכספי בו זכו. בעקבות כך, החליטה הוצאת ידיעות ספרים - ש"אחוזת דג'אני" של הזוכה, אלון חילו, יצא דרכה - להחרים את ועדת הפרס החדשה ולא להגיש אף מועמדות נוספת כתחליף, זאת עקב "ההתנהלות המבזה של מפעל הפיס", כך על פי דוברת ההוצאה מיכל פייקין.

פרס ספיר בוטל ביום חמישי האחרון לאחר שמפעל הפיס בדק את טענות הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ואת הטענות השונות שפורסמו בוואלה! תרבות. "כל הפרשה המוזרה הזאת מעוררת בי צער רב", מסר אז יוסי שריד, יו"ר חבר השופטים שהואשם בשיפוט לקוי ובאי גילוי נאות באשר לקשר עקיף בינו לבין חברו להוצאה, אלון חילו.

"בישראל כיום יש רק פרס ספרות אחד משמעותי ואנו נעשה הכל כדי לשמר ולחזק אותו", מסר מנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק מיד עם היוודע ביטול הפרס. את הצעד הדרמטי של ביטול הפרס וההחזר הכספי הסביר בכך ש"יש לנקוט בצעד דרסטי כדי לנקות את הליך הבחירה מכל חשש וחשד".

בהוצאת ידיעות ספרים לא הסתירו את הבוז להחלטה. "אנו מוצאים בביטול הפרס אקט מעליב המביא עמו עוגמת נפש רבה להוצאה, לאלון ולשאר המתמודדים", מסרה פייקין לאחר ביטול הפרס. "גם אם לא היתה כוונה רעה או זדון התוצאה היא קטלנית וזה נורא בעיני", אמר אמנון דנקנר שהתבקש אף הוא, כמועמד, להחזיר את כספי הזכייה למפעל הפיס.

בהוצאת ידיעות ספרים לא מסתפקים בהחרמת ועדת שיפוט הפרס ושוקלים, בייעוצו של עו"ד מיבי מוזר, צעדים משפטיים כנגד מפעל הפיס.

את תגובת מפעל הפיס לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully