וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגני האנדלוסית בעד לימור לבנת

עינב שיף

19.7.2009 / 16:03

ראש עיריית אשדוד תקף את השרה לבנת וטען כי הנגנים תומכים בו, בזמן שהם מכנים אותו "דמגוג". לבנת: "מצער שראש העיר מנסה לתפוס כותרות"

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד תקף היום (א') בחריפות את שרת התרבות לימור לבנת על תפקודה בפרשת התזמורת האנדלוסית. במסיבת עיתונאים שכינס לסרי אמר ראש העירייה כי "מי שאחראי לסגירת התזמורת היא לא אחרת משרת התרבות, לימור ליבנת". עוד הוסיף לסרי כי "אנו קוראים לשרת התרבות לחזור בה מהחלטתה. אנו נפנה לראש הממשלה שמינה אותה, לא ניתן שהוא יברח מאחריות מחובתו לגרום לה למלא את חובתה ותפקידה. כמו שהוא ידע להתערב בהחלטות שרים אחרים בממשלה, כך נבקש ממנו להתערב גם במקרה זה. במקביל אנו נפתח במאבק משפטי".

במסיבת העיתונאים האשים לסרי את יושב ראש ההסתדרות עופר עיני, שאמר לשרת התרבות "התזמורת הזו תיסגר, והנגנים ילכו לעמותה אחרת ואני אדאג שתעבירי את התקציב אליהם". זאת, למרות תוכנית שהגישו בעצמם ראש מנהל התרבות מיכה יינון ומנכ"ל המשרד, יורם מלכא.

"השרה אפילו לא טרחה להודיע ולעדכן את ראש עיריית אשדוד", מעיד לסרי. "אני מתקשר למיכה ינון שמאשר כי אכן זו היתה החלטת השרה. החלטה אשר תשנה למאות בעלי עניין בעיר אשדוד ומאות אלפי אנשים בארץ בכלל והשרה אפילו לא פונה אליי".

מדברים אלו משתמע כאילו השרה לבנת לא נפגשה אם לסרי, אך בתגובה שהוציאה השרה לדבריו, נאמר כי נערכה פגישה ביום חמישי האחרון, "בנוכחות משתתפים נוספים". על כך משיבים בלשכת ראש העיר כי "אכן הייתה פגישה ביום חמישי, לאחר שהשרה שמעה כי ראש העירייה מכנס מסיבת עיתונאים. השרה נכנסה קצת לפאניקה וביקשה ממנו בפגישה לדחות את מסיבת העיתונאים".

"אנחנו מאחורי לבנת, לחלוטין"

באותה העת בה כינס לסרי את מסיבת העיתונאים, עובדי ונגני התזמורת הופיעו במחאה מול בית סוקלוב בתל אביב, בו התקיימה, כשהם תומכים באופן מלא בשרה לבנת. "אנחנו מכירים את לסרי והדמגוגיה שלו", אמר תום כהן, יושב ראש ועד העובדים. "אם לסרי כל כך רוצה, שייקח את העמותה שלנו תחת חסותו. עמותת התזמורת האנדלוסית פורקה בהוראת בית המשפט ולבקשתו של לסרי, אז שלא יאשים אף אחד. אנחנו מאחורי השרה במאה אחוזים".

לסרי נקב במסיבת העיתונאים במספר הנגנים התומכים בבקשתו. לדבריו, 22 נגנים וזמרים כמו אמיל זריהן, תומכים בדרישתו כי העמותה תפעל תחת החברה העירונית של העירייה. כהן משיב על כך "ידענו שהוא ינסה להשתמש במספרים, לכן אני שמח שהכל מתועד. ניגנו במיקשה אחת היום. כולם מוזמנים להופעה ב-5 באוגוסט".

מבפנים, המשיך לסרי לתקוף את השרה. "לא יעלה על הדעת כי השרה תפעל בניגוד להמלצות היועצים שלה והצוות המקצועי שלה ויותר מכך לא תספור את עיריית אשדוד", אומר לסרי. "ולמה? כי עופר עיני דפק על השולחן? זאת המדינה בה אנחנו רוצים לחיות?"

התזמורת האנדלוסית. ברני ארדוב
מאחורי השרה. נגני האנדלוסית מפגינים/ברני ארדוב

דו"ח האוצר: ניהול כושל

למרות דבריו הנלהבים של לסרי, עולות תהיות קשות באשר להתנהלות העירייה והעמותה בנוגע לתזמורת האנדלוסית ונגניה. בדו"ח חריף של משרד האוצר שפורסם השבוע נקבע כי העמותה התנהלה באופן כושל בראשות המנכ"ל לשעבר מוטי מלכה. השרה לבנת השיבה לטענות לסרי ואמרה כי היא "תמהה על טענותיו של ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, שכן לסרי בעצמו מודע לדוח קשה של משרד האוצר המעלה טענות קשות באשר לניהולה של העמותה המפעילה את התזמורת, ובה חבר גם ד"ר לסרי עצמו".

"מצער שראש העיר מנסה לתפוס כותרות באמצעות ניגוח שרה שהעניקה את פרס ישראל לתזמורת, ופועלת לילות כימים על מנת להבטיח את המשך פעילותה של התזמורת האנדלוסית", הוסיפה לבנת. " במשרד ישנו תקציב של 3.2 מיליון ¤ לצורך מימון פעילות התזמורת, אך לא ניתן להעביר את הכספים כל עוד עניינה של התזמורת נדון בבית משפט. המשרד מקווה כי תימצא הדרך בין הגורמים הרלוונטיים , הנהלה והנגנים, לייצר פתרון שיחזיר את המוזיקה האנדלוסית לאולמי הקונצרטים במהרה. דברים אלו הובהרו גם לד"ר יחיאל לסרי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully