וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלי עטרי שולטת ברדיו

עינב שיף

17.9.2009 / 7:00

נתוני אקו"ם מגלים כי "מהמרחקים" של גלי עטרי, שכתב סגיב כהן הוא השיר המושמע ביותר השנה בעברית. מה עם המוזיקה הים תיכונית? כנראה בסלולר

"מהמרחקים", שירם של גלי עטרי וסגיב כהן שכהן גם כתב והלחין, הוא השיר המושמע ביותר בעברית בשנת תשס"ט. בסך הכל הושמע השיר מתוך אלבומה האחרון של עטרי, "בין האש ובין המים", כ- 1,728 פעמים, כך לפי נתוני אקו"ם, השומרת על זכויות היוצרים בישראל.

"לא יכולתי לבקש משהו משמח ומחמם לב יותר מזה לראש השנה", אמרה עטרי לוואלה! תרבות בעקבות חשיפת הנתונים. "אני מודה מכל הלב לקהל ולכל מי שעזר לי ולשיר להגיע למקום הטוב הזה. שתהיה שנה מצוינת מכולם".

"מהמרחקים" עקף ב-300 השמעות את "לוקח ת'זמן" של עופר בשן, שהושמע כ-1,444 פעמים בשנה האחרונה. הפרויקט של עידן רייכל הגיע למקום השלישי עם "חלומות של אחרים" שכתב והלחין רייכל, שהושמע 1,443 פעמים. עלמה זהר מככבת גם השנה עם "שיר אהבה אינדיאני" שהושמע השנה 1,223 פעמים ומאור כהן סוגר את החמישיה עם "לילה עיר" מתוך האוסף שלו, שהגיע ל- 1,213 השמעות.

את החמישיה השניה פותחת שוב עלמה זהר עם "אגו טריפ" שהושמע בתשס"ט כ-1,207 פעמים. אחריה נמצא "הגשמה עצמית" של אריק ברמן, שזכה ל-1,192 השמעות. "הזמן עושה את שלו" של אברהם טל הושמע כ- 1,083 פעמים ואילו "אף לא מילה" של דין דין אביב. "אורח בעולם" שכתבה קרן פלס לבועז מעודה זכה ל- 1,061 השמעות.

ואיפה אייל גולן?

נתוני הרדיו סותרים לחלוטין את נתוני ההשמעות בסלולר שפרסמה אקו"ם בסוף חודש יולי. אייל גולן למשל, הזמר המצליח בישראל, אינו נמצא כלל בעשיריה למרות שסביר להניח שלפחות אחד משיריו יגיע רחוק במצעדי סיכום השנה של רשת ג' וגלגלצ. גם אמנים כמו קובי פרץ ומשה פרץ, שנחשבים לכוחות חזקים בתעשיית הסלולר, לא מגיעים גבוה ברשימות אקו"ם.

"מעניין לראות כי מספר ההשמעות של יצירות ישראליות ברדיו הולך וגדל עם השנים", אומר על הנתונים מנכ"ל אקו"ם, יוריק בן דוד. "ניכר כי הפערים בין הדירוגים השונים אינם גדולים ולעיתים הפער עומד על השמעות בודדות. ניתן להסיק מכך כי החומרים המגיעים לרדיו הינם איכותיים יותר ולכן זוכים למספר רב של השמעות ובאופן כמעט שווה. אני מאחל לכולנו שנמשיך לשמוע מוזיקה ישראלית טובה ומרעננת גם בשנה הבאה".

ואיפה שלומי סרנגה בכל הסיפור?

ערב שחרור הנתונים של אקו"ם, שחררו מנהליו של שלומי סרנגה נתונים של חברת מדיה פורסט, האוגרת נתוני השמעות בזמן אמת ומעבירה אותם לאמנים. מהנתונים שנמסרו על מספר ההשמעות של אמנים ישראלים בין ה- 1 בספטמבר 2008 ל- 31 באוגוסט 2009, נראה כי דווקא שלומי סרנגה הוא השולט במצעדים עם השיר "מונו" עם 1,763 השמעות, כש"חיים של אחרים" של הפרויקט של עידן רייכל במקום השני ו"מהמרחקים" במקום השלישי, עם 1,750 השמעות - נתון דומה לנתון של אקו"ם.

ברשימה זו, נמצא גם דור דניאל עם "מקום לצידך", שהיה שיר בולט ברשת ג' ובגלגלצ, שלא נכלל בעשיריה של אקו"ם. גם ברשימת מדיה פורסט מדורגים עלמה זהר, עופר בשן (9 לעומת 2 אצל אקו"ם), מאור כהן ואריק ברמן ברשימה.

עם זאת, חשוב לזכור כי הרשימה של מדיה פורסט נלקחה מטווח תאריכים ספציפי שאינו מראש השנה עד ראש השנה. כמו כן, מדיה פורסט מדווח על השמעות בתחנות שאינן מדווחות לאקו"ם.

מאקו"ם נמסר בתגובה לדברים: "הדיווחים שלנו נאספו אך ורק מגופי השידור המרכזיים והחשובים עימם יש לאקו"ם הסכם. כידוע ישנם גופים קיקיוניים, שאינם משלמים תמלוגים ליוצרים ולא משתפים פעולה עם אקו"ם, והם אינם משמעותיים כאשר בוחנים רייטינג או מדדי פופולאריות של יצירות.. בימים אלה של חשבון נפש, אנו קוראים לגופי השידור המתחמקים מתשלום ליוצרים, לפתוח בשנה חדשה ולפעול בהגינות כלפי יוצרי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully