וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל "הרמת מסך" יוצא לדרך

עינב שיף

13.10.2009 / 18:00

הפרויקט לחשיפת יוצרי מחול מבטיחים חוגג 20 שנה להיווסדו. לרגל המאורע, המנהלים האמנותיים יהיו היוצרים שנחשפו בו בעצמם במהלך השנים

"הרמת מסך", פרויקט חשיפת כישרונות צעירים במחול, חוגג 20 שנה להיווסדו באירועים שיתקיימו בתל אביב ובירושלים בין התאריכים 24 בנובמבר ל-14 בדצמבר. השנה, לכבוד חגיגות העשרים של הפסטיבל, הוזמנו יוצרי מחול מוכרים, שהחלו בו דרכם, לחזור אליו, הפעם בתפקיד המנהלים האמנותיים.

בסך הכול, יוצגו בפסטיבל 14 עבודות חדשות. הוא מחולק לשישה מסכים כאשר בכל אחד מהם תוצג עבודה של אמן צעיר לצד עבודה של האמנים הוותיקים שבחרו בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך המופע "מתחת לשטיח" של דפי אלטבב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסך הראשון, בחר נמרוד פריד להציג שתי עבודות: "בהקיץ" של ענת גרגוריו, בו מתארח עידו תדמור, ו"מתחת לשטח" של דפי אלטבב. פריד עצמו יופיע עם המופע "סבטקסט". במסך השני בחרו נעה ורטהיים ועדי שעל באלעד שכטר, שיציג את "רוני" עם להקת ורטיגו הצעירה. להקת ורטיגו המבוגרת תבצע את "מאנא" שחיברה נעה ורטהיים.

במסך השלישי בחרה יסמין גודר באיריס ארז, שתציג את "נמביה". גודר עצמה תציג את "אוהבים אש". במסך הרביעי בחרו יערה דולב ועמית גולדברג מלהקת מחול תל אביב במיכאל מילר, שיציג את "מספר 6". דולב תציג את המופע "Blossom” באותו המסך. הרקדנית נועה דר בחרה במסגרת המסך החמישי במאיה ברינר שתציג את "הקו האדום" ובעירד מצליח, שיציג את "Unter Den Linden". דר עצמה תציג את "אנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "אוהבים אש" של יסמין גודר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסך האחרון בחרה להקת המחול של ניב שיינפלד ואורן לאור בנעה שדור, שתציג עבודה נטולת שם. לאור ושיינפלד יעלו את "פה גדול". לצד ששת המסכים, יתקיים גם מסך אורח בו תעלה להקת המחול של ענבל פינטו ואבשלום פולק את "טראוט", יצירה חדשה שהועלתה לראשונה בנורבגיה ותוצג בבכורה ישראלית.

הפסטיבל מנוהל על ידי עמותת פסטיבל ישראל בראשות יוסי טל גן ובתמיכת מדור המחול של מינהל התרבות במשרד התרבות. ראש המדור, נילי כהן, אמרה כי "במשך 20 שנות קיומה העמידה מסגרת זו דורות של יוצרים. השנה מצאנו לנכון לציין את 20 שנות הפרויקט בהענקת הזדמנות ליוצרים שפרצו דרכם בפרויקט 'הרמת מסך' גם ליצור עבור הפרוייקט וגם לנהל אותו אמנותית וזאת מתוך הערכה גדולה למקומם החשוב בעיצוב עתיד המחול בישראל ומתוך סקרנות גדולה לגבי אמירתם בנושא זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך המופע "מספר 6" של מיכאל מילר/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • הרמת מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully