וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות: ביטר משפיל ומנצל בסרטיו

עינב שיף

24.11.2009 / 11:40

הצלם והשחקניות בסרט החדש של אבי ביטר, "אהבה מהמציאות", מדווחים על הפרת חוזה, הפקרת שחקנים על הסט ושפה לא הולמת מצד הבמאי והזמר. אבי ביטר: "לא היה ולא נברא"

הסרטים של אבי ביטר הפכו במהלך השנים לשם דבר בתרבות הישראלית. אישיותו הססגונית של הבמאי וצבעוניותם של הסרטים העלו אותם למעמד של סרטי פולחן בקרב קהלים רבים. עם זאת, לוואלה! תרבות נודע שלא הכל ורוד על סט סרטו האחרון של ביטר, "אהבה מהמציאות".

על פי עדויות של שחקניות בסט, הבעיות החלו כבר בבוקר יום ראשון האחרון. בדרך לצילומים באחוזת ברש שבצפון הארץ, נעשתה עצירה לארוחת בוקר. לדברי מספר חברים בצוות, ביטר סירב לשלם על ארוחה זו, למרות שהחוזה עליו חתם עם הצוות מבטיח החזר הוצאות אוכל ונסיעות.

"במקום, הוא הציע לעזוב את המקום במהירות בלי לשלם", סיפר צלם הסרט ערן ורד לוואלה!תרבות והוסיף כי "במהלך היום הוגשה ארוחה אחת בלבד, ארוחת צהריים, על חשבון ההפקה, למרות שבחוזה היה כתוב שכל הנסיעות והאוכל הם על חשבון ההפקה".

יצוין בנקודה זו שכל המאשימים את ביטר בכתבה זו מודים כי מראש ידעו כי השחקניות אינן עובדות בהפקה זו עבור שכר. אחת מהן סיפרה על היחס של ביטר לבנות בסרט. "במהלך הצילומים האלו הוא קילל ואיים על הבנות שלא שיתפו פעולה איתו שינעל אותנו בצימר, שלא יחזיר אותן הביתה", אומרת שחקנית על הסט, ששמה המלא שמור במערכת. "הוא ביקש מכל בעל רכב שהיה שם שלא יחזיר את הבנות הביתה ושיחזרו בכוחות עצמן".

הסיבה לריב הזה, על פי ורד, היא שביטר ביקש לצלם חלק מהשחקניות בסצנות "חושפניות", בניגוד להבטחה ראשונית שלא יידרשו לכך. "באודישנים נשאל ביטר על ידי השחקניות האם יהיה עירום או בגדים חשופים או כל דבר דומה שצריך לדעת עליו", מספר ורד, "והוא אמר שלא. בנוסף, בזמן האודישנים, השחקניות ביקשו לקרוא את התסריט, אך ביטר סירב ולכן הן גם לא ידעו על הסצנות החושפניות".

מי שלא משחק, שיחזור לבד הביתה

לאחר שמספר שחקניות סירבו לשחק בבגדים חושפניים ביטר החל, כך העידו ורד ושחקנית נוספת, לקלל. "השפה הקבועה של ביטר במהלך הצילומים היא 'מה את משחקת אותה מטומטמת', 'כוס אמא שלך' ועוד כיד הדמיון הטובה עליו", מספר ורד. "לאחר מילים אלו, בעקבות המבט התמוה של השחקניות בביטר, הוא אמר להן 'לא רוצות לשחק? תעופו לי מהעיניים. מי שלא משחק, שיחזור לבד'. ואין תחבורה ציבורית מלוקיישן הצילום, שנמצא ליד עפולה".

"במהלך היום צולם קליפ אשר רק לאחר צילומו התברר כי הוא מיועד בכלל לשידור בערוץ 24", מספר ורד, "למרות שלא הודיע על כך מלכתחילה". אחת השחקנית אשר שמה שמור במערכת אישרה את דבריו של ורד ואמרה "יצאתי בהרגשה מחורבנת מכל הנושא. הסט למעשה פורק בעקבות המקרים האלו ובמקום שני ימי צילומים שהוזמנו מראש, היה רק אחד והשני בוטל". באחוזת ברש אישרו כי אכן ביטר הזמין מקום באחוזה ליומיים וניצל יום אחד, אך סירבו להיכנס לפרטים.

ביטר: "הכל שקר"

ביטר בתגובה: "כל מה שאמרו לך שקרים, הם מנסים למצוא עליי דברים. לא היה ולא נברא. פשוט מאד לא התאים לי השחקניות שבאו. הסרטים שלי הם סרטים פשוטים של שכונות, מי שלא יודע לשחק בשביל שכונות, לא ישחק".

על טענות הצלם משיב ביטר: "הצלם התנהג יותר מדי בגזענות, יש לו טענות על הסרטים שלי. הוא גם לא צלם מספיק מקצועי.

על הטענה כי ניצל את הסרט לצילומי קליפ, אמר: "מדובר קליפ שמשולב בתוך הסרט, אני לא מבין מה הבעיה".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי ביטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully