וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: ג'ון פרושיאנטה עוזב את הרד הוט צ'ילי פפרס

עינב שיף

17.12.2009 / 11:08

הגיטריסט הוותיק של אחת מלהקות הרוק הגדולות בעולם מסיים את הקדנציה השניה שלו בלהקה, כדי להתמקד בקריירת הסולו שלו. "החברים תמכו בי מאוד", כתב באתרו הרשמי

עכשיו זה רשמי: אחרי חודשים של שמועות, ג'ון פרושיאנטה, הגיטריסט הוותיק של הרד הוט צ'ילי פפרס, הודיע כי הוא עוזב את הלהקה, עשרים שנים אחרי שהצטרף אליה לראשונה ועשר שנים לאחר שהחל בה את הקדנציה השנייה שלו. הסיבה, על פי דברים שפרסם הלילה (חמישי) באתרו הרשמי, היא רצונו להתמקד בקריירת הסולו שלו.

"לא היתה דרמה ולא כעס", כותב פרושיאנטה על תגובת חבריו ללהקה. "החבר'ה גילו הרבה הבנה. הם תומכים בכך שאעשה מה שאני רוצה ומה שעושה אותי שמח וזו גם דעתי על הלהקה. לומר זאת בפשטות, העניין המוזיקלי שלי הוביל אותי לכיוונים שונים. הייתי נרגש בעבר מהאפשרויות לחקור אפשרויות מוזיקליות הטמונות במסגרת של להקת רוק, במיוחד עם האנשים האלו. לפני כמה שנים, התחלתי להרגיש את אותה התרגשות שוב, אבל הפעם כלפי סוג שונה של מוזיקה, לבדי, להיות המהנדס של עצמי".

פרושיאנטה (39) הצטרף ללהקה בשנת 1989, לאחר מות הגיטריסט הישראלי הלל סלובק ממנת יתר. כעבור שלוש שנים עזב את הלהקה והתמכר לסמים באופן קשה למדי, עד שנאלץ להחליף את כל מערכת שיניו. בשנת 1999, כשהוא נקי מסמים, הצטרף שוב ללהקה במקום הגיטריסט דייב נבארו (יוצא ג'יינז אדיקשן). ביחד עם פרושיאנטה, הלהקה הקליטה את "Californication", האלבום שהחזיר אוה לצמרת הרוק העולמית, בעיקר תודות לצליל הגיטרה שלו. לאחר מכן, המשיך איתם הגיטריסט לעוד שני אלבומי אולפן, "By The Way" והאלבום הכפול "Stadium Arcadium". לצד האלבומים עם הלהקה, פיתח פרושיאנטה קריירת סולו פוריה למדי, במסגרתה הוציא שמונה אלבומים בעשור הנוכחי, שישה מהם בשנת 2004 בלבד. אלבומו האחרון, "The Empyrean", יצא בינואר 2009.

הרד הוט צ'ילי פפרס צפויים להוציא אלבום חדש במהלך 2010 עם הגיטריסט ג'וש קלינגהופר, שעבד בעבר עם הלהקה וגם עם פרושיאנטה בקריירת הסולו שלו. כבר ב-29 בינואר הם אמורים להופיע - לראשונה מאז ההפסקה הארוכה שלקחו לאחר סיום סיבוב ההופעות האחרון שלהם - במחווה לניל יאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully