וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך: "נפלו פגמים בהליכי ההכנה לאירוויזיון"

עינב שיף

29.12.2009 / 12:33

בדיון בנושא ההכנות לאירוויזיון, מתחה ועדת החינוך ביקורת על רשות השידור ועל הליך בחירתו של הראל סקעת לנציג ישראל לאירוע. "האירוויזיון הוא אירוע שולי", אמר בתגובה מנכ"ל הרשות

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, בראשות ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) מתחה היום (שלישי) ביקורת קשה על רשות השידור בנושא הליך בחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון. הדיון בוועדה נערך ביוזמת ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) ובסיומו הקריא אורלב את ההחלטה המסכמת בה צוין כי "נפלו פגמים כאלו ואחרים בהיערכות של רשות השידור ובהבאת הנושא לידיעה ולפיקוח של הוועד המנהל".

כמו כן, צוין כי "הוועדה מוצאת לנכון להעיר לרשות השידור שככל שהרשות תקפיד על דיווח לציבור ולמוסדותיה, ככל שהיא תדאג להליכים שקופים וידועים לציבור, כך יתחזק מעמדה של רשות השידור כגוף השידור הציבורי היחיד במדינת ישראל". בנוסף, קיבל אורלב את המלצת חבר הכנסת מילר והודיע כי הוועדה תעביר את פרוטוקול הישיבה למבקר המדינה כדי שיחליט האם לבדוק בעצמו את הליכי ההיערכות.

מי שהביאה לניסוח התקיף של אורלב היתה דווקא חברת הוועד המנהל של הרשות, רחל קרמרמן, שהתבטאה רק לקראת סיום הדיון ואמרה כי "היו בעיות בהליכים. אנחנו כחברי הוועד המנהל - הדברים הונחו לפתחנו רק ביום רביעי שעבר וגם בישיבה אתמול ראינו שאנחנו לא יודעים את כל העובדות. ההחלטה התקבלה רק כי זכיין אחד פרש".

קרמרמן התכוונה בדבריה לזכיינית קשת, שהגישה הצעה מתחרה לזו שהגישה הזכיינית רשת ושהעמידה את ולדי בלייברג כמועמד לייצג את ישראל באירוויזיון לעומת המועמד המוביל, הראל סקעת, מאחוריו עמדה רשת. לוואלה! תרבות נודע כי כבר אמש, לאחר שראתה את התנהלות הרשות בנושא, החליטה קשת לוותר על התענוג ולמשוך את הצעתה ובכך לאפשר לוועד המנהל לאשר את מועמדותו של סקעת. קשת בתגובה: "החלטנו שהשנה איננו מעוניינים לקחת על עצמנו את הפקת הקדם אירוויזיון".

בדיון בכנסת, התקיפו ח"כ מילר וחברתו לסיעה ח"כ אנסטסיה מיכאלי את נציגי רשות השידור, המנכ"ל מוטי שקלאר ויואב גינאי. "זה נראה כמו קומבינה", הטיח מילר בשקלאר, שמצידו תמה על עצם קיום דיון. אורלב וח"כנ ניצן הורוביץ (מרצ) השיבו כי האירוויזיון הוא בעל חשיבות ציבורית רבה וסמכותה של הכנסת לדון בו, בוודאי כשהנושא נמצא בסמכותו של תאגיד ממשלתי כמו רשות השידור. "האירוויזיון הוא דבר שולי", השיב להם שקלאר. "לא צריך לצאת מפרופורציות בעניין הזה".

אנסטסיה מיכאלי סוגרת חשבון

שקלאר קבל על כך שזמרים מהשורה הראשונה מסרבים להתמודד בתחרות. לדבריו, אחרי סינון של זמרים שלא שירתו בצבא, שלדבריו אינם יכולים לייצג את ישראל, רוב האמנים מפחדים להפסיד ולכן אינם רוצים להתמודד על מקום באירוויזיון. מיכאלי השיבה לו שבצורה הנוכחית, אין שיוויון הזדמנויות בתחרות ועברה לספר בהרחבה על התנסותה האישית בוועדה המקצועית שבחרה את טיפקס ב-2007, אז צוטטה מיכאלי כטוענת שמועמדים בעלי חזות ערבית לא צריכים לייצג את ישראל בתחרות והקימה עליה סערה גדולה.

בדיון שהתקיים היום, סגרה מיכאלי חשבון עם רשות השידור וטענה שהעלילו עליה עלילות בתוך הוועדה, תוך הפרת הסכם הסודיות עליהם חותמים חברי הוועדה וקידום אינטרסים אישיים וכלכליים של האמנים המועמדים. גינאי הכחיש את דבריה של מיכאלי.

שקלאר: "דוחה בשאט נפש את הטענות"

אחר הצהריים בחר שקלאר להגיב לדברים שנאמרו בכנסת. "בחירת השיר והאומן שייצגו את ישראל בתחרות האירוויזיון הינה נושא בעל מאפיינים אמנותיים, תכניתיים ומקצועיים", אמר שלקאר.

"רשות השידור עושה מאמץ עליון על מנת להשתתף בתחרות האירוויזיון , למרות שהיא נעדרת אמצעים כספיים לצורך כך, אך היא עושה זאת בצורה הטובה ביותר האפשרית, בלו"ז צפוף מאוד המוכתב ע"י ה-EBU ותחת מצוקה תקציבית קשה וזאת על מנת לא לפגוע באינטרס הציבורי.

לומר על אנשי המקצוע מהטובים במוסיקה הישראלית כמו יואב גינאי-מנהל מחלקת הבידור והתרבות בערוץ הראשון, יובל גנור-מנהל 88FM, נועם גילאור-מנהל רשת ג' והאמון על מוסיקה ישראלית ב"קול ישראל, מנכ"ל רשות השידור –העורך הראשי שעשו קומבינה-אני דוחה זאת בשאת נפש! ההתנהלות היתה מקצועית ובעלת שיקולים אומנותיים בלבד ועל כן איננו חוששים מבדיקה של מבקר המדינה אם נידרש נעביר את כל הפרטים הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully