וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות גלובלית

עינב שיף

13.1.2010 / 11:23

רגע לפני נאומי התודה לאלוהים בגלובוס הזהב, קבלו את הסרטים והסדרות שטרם עלו בארץ והגיע הזמן להכיר. כפר גלובלי, בכל זאת

גלובוס הזהב הוא לא רק טקס הפרסים השני בחשיבותו אחרי האוסקר, אלא למעשה טקס הפרסים הרציני הראשון בעונת הפרסים של השנה החדשה. כבכל שנה, גם בגלובוס הזהב 2010 מתמודדים מספר סרטים וסדרות זרות שבמקרה הטוב לא הגיעו עדיין לישראל ובמקרה הרע גם לא ייזכו להקרנות מסודרות בבתי הקולנוע. השנה, לכמה מהם יש סיכוי לא רע בכלל להפתיע בטקס ולכן, לקראת האירוע הגדול ב-17 בינואר, קבלו סקירה קצרה של כמה מהשמות הבולטים בטקס.

הסרט: "The Hurt Locker" ("מטען הכאב")

מתמודד מול: "אווטאר", "למעלה באוויר", "ממזרים חסרי כבוד" ו"Precious" בקטגורית הדרמה.

קטגוריות נוספות בהן מתמודד: הבמאית הטובה ביותר (קת'רין ביגלו), התסריט הטוב ביותר (מארק בול).

על מה ולמה: "The Hurt Locker" הוא חביב המבקרים הבלתי מעורער של 2009. סרטה של ביגלו עוסק ביחידת עלית של צבא ארצות הברית - שמומחיותה הוא נטרול פצצות בשדה הקרב הבוער של עיראק - והתמודדותה עם ההליכה על החבל הדק שבין החיים למוות. הביקורות סביב הסרט יצאו מגדרן ורוב איגודי המבקרים בארצות הברית העניקו לסרט את פרס הסרט הטוב ביותר של השנה ולביגלו את פרס הבמאית הטובה ביותר של השנה. הניצחון של הסרט היה כה גורף, עד שלא מעט הערכות לגבי גלובוס הזהב השתנו לטובתו, בקרב הצמוד ממילא מול "אווטאר" ו"למעלה באוויר". בקטגוריית הבימוי, מדובר בקרב מרתק פעמיים: תא המבקרים הזרים צריך לבחור גם בין ריאליזם חודרני לפנטזיה יוצאת מהכלל, וגם בין בעל ואישה לשעבר, שכן ביגלו היתה נשואה לבמאי "אווטאר", ג'יימס קמרון, עד 1991.

סיכוי לזכות בקטגוריה הראשית: סביר. ההייפ סביב "למעלה באוויר" צולל, אבל "אווטאר" בדרך להיות הסרט המצליח ביותר בכל הזמנים. "The Hurt Locker", הסרט שעל פי כל המבקרים צריך לזכות, כנראה יישאר גם הוא בידיים ריקות.

הסרט אגב, ישודר בערוץ yes1 במהלך חודש פברואר.

השחקן: ג'ף ברידג'ס ב"Crazy Heart"

מתמודד מול: מורגן פרימן ("אינוויקטוס"), טובי מגווייר ("אחים"), קולין פירת' ("סינגל מן") וג'ורג' קלוני ("למעלה באוויר").

קטגוריות נוספות לסרט: השיר הטוב ביותר, "The Weary Kind" של ריאן בינגהאם וטי בון ברנט.

על מה ולמה: "Crazy Heart" הוא סרטו של סקוט קופר המבוסס על ספר שחיבר תומאס קוב בשנת 1987. בסרט משחק ברידג'ס את באד בלייק, מוזיקאי אלכוהוליסט שמנסה לצאת ממסלול חייו ההרסני דרך מערכת יחסים עם עיתונאית צעירה ממנו (מגי ג'ילנהול) ודרך הדרכתו ליוצר קאנטרי בתחילת דרכו (קולין פירת'). הופעתו של ברידג'ס סחפה את בלוגרים, היפסטרים, חובבי קולנוע, מבקרים אנינים יותר ואנינים פחות, שהאמינו בהתחלה שהפרס יוענק לקלוני, אולם לא פסקו מלדחוף את מועמדותו של ברידג'ס. הפעם, אחרי שלוש מועמדויות לגלובוס הזהב, ייתכן וזה יקרה.

הסיכויים: טובים למדי. מיקי רורק בשנה שעברה, ג'ף ברידג'ס השנה.

שחקנית משנה: מוניק ("Precious")

מתמודדת מול: פנלופה קרוז ("Nine"), ורה פרמינגה ואן קנדריק ("למעלה באוויר") וג'וליאן מור ("סינגל מן").

קטגוריות נוספות לסרט: סרט הדרמה הטוב ביותר והשחקנית הטובה ביותר (גבי סידיבה).

על מה ולמה: מוניק לקטגורית שחקנית המשנה היא מה שכריסטוף וולץ מ"ממזרים חסרי כבוד" הוא לקטגורית שחקן המשנה הטוב ביותר - קונצנזוס בין המבקרים על כך שלא רק שמגיע לה לזכות, אלא שהיא הכוכבת האמיתית של "Precious", אחד הסרטים המדוברים של השנה. בסרט משחקת מוניק את תפקידה של מרי לי ג'ונסטון, אמה המתעללת של גיבורת הסרט, הילדה המכונה "Precious" הנאנסת על ידי אביה (ונכנסת ממנו פעמיים להריון). מוניק זכתה על תפקידה ברוב פרסי המבקרים השנה ונחשבת למועמדת הבלתי מעורערת בקטגוריה.

סיכויים לזכות: טובים מאוד - שחקנית עם קונצנזוס ביקורתי כזה יכולה להפסיד רק אם מריל סטריפ הייתה שחקנית משנה מתישהו בקריירה שלה.

סדרה קומית: "Modern Family"

מתמודדת מול: "המשרד", "Glee", "הפמליה" ו"רוק 30".

קטגוריות נוספות בהן מתמודדת: אין

על מה ולמה: הסדרה הקומית החדשה הזו מציגה שוב את אד אוניל, אל באנדי המיתולוגי מ"נשואים פלוס", כראש משפחה לא מתפקדת, אך מורחבת בהרבה מהמשפחה הלא מתפקדת ההיא. הסדרה עלתה לאוויר בספטמבר 2009 ברשת ABC וכבר זכתה להכרה הוליוודית עם מועמדות בגלובוס וכן בטקס פרסי ה-SAG.

סיכויים לזכות: כנראה שאין סיכוי. עם כל הכבוד, טינה פיי עוד חיה ונושמת וגם אם שיאה מאחוריה,Glee כבשה את לב המעריצים.

שחקן בסדרה קומית: תומאס ג'יין ("Hung")

קטגוריות נוספות לסדרה: אין

מתמודד מול: אלק בולדווין ("רוק 30"), סטיב קארל ("המשרד"), דיוויד דוכובני ("קליפורניקיישן") ומת'יו מוריסון ("Glee").

על מה ולמה: רק על האומץ לשחק גבר גרוש +2 שיורד לזנות אחרי שנשרף לו הבית, מגיע לתומאס ג'יין להיות מועמד לפרס. ג'יין, הזכור ככוכב הסרט "המעניש", עושה בדרמה הקומית של HBO פריצת דרך רצינית שהמועמדות הזו היא רק הצעד הראשון בה. הסדרה כבר זכתה לאמון רשת הכבלים שהזמינה עונה שנייה והיא תשודר לקראת קיץ 2010.

סיכויים לזכות: אין כאלה. עם כל הכבוד, אלק בולדווין חי ונושם וגם אם שיאו מאחוריו, סטיב קארל מחכה לרגע הזה המון זמן.

שחקנית בסדרת בדרמה: ג'וליאנה מרגוליס, "The Good Wife"

מתמודדת מול: גלן קלוז, ("דמג'ס"), אנה פקווין ("דם אמיתי"), ג'נוארי ג'ונס ("מד מן") וקירה סדג'וויק ("המפענחת")

קטגוריות נוספות לסדרה: אין

על מה ולמה: מרגוליס היא כמובן דמות מוכרת למדי עוד מימיה כאחות האת'ווי ב"אי.אר" (ותפקיד אורח בלתי נשכח ב"סופרנוס"), אך הסדרה בזכותה היא מועמדת עלתה לראשונה לאוויר בספטמבר 2009, ברשת CBS, ובמונחי גלובוס הזהב היא חדשה מדי. מרגוליס משחקת עורכת דין שבעלה (כריס נות', מיסטר ביג בשבילכם) נשלח לכלא בעקבות שערוריית מין ושחיתות. מרגוליס שבה לקריירה המשפטית כדי להשיב את כבודה האבוד והיא כנראה עושה זאת כל כך טוב, עד שזכתה למועמדות היוקרתית.

סיכויים לזכות: קלושים - במקרה ותא המבקרים לא יבין כמה פרסים אפשר עוד לתת לגלן קלוז על "דמג'ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully