וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הקולנוע בעקבות יאיר לפיד: "דוחה את דבריו של יהונתן סגל"

עינב שיף

23.1.2010 / 19:55

בעקבות הדברים שפרסם לפיד בטורו, לפיהם סגל הציג את סרטו "אודם" כהשוואה בין הכיבוש לשואה, הודיעה הקרן כי תשקול את צעדיה מול הפקת הסרט שכבר זכה לתמיכה מטעמה

הקרן לקולנוע ישראלי יוצאת באופן חריף נגד הפקת סרט בתמיכתה. הסרט המדובר הוא "אודם", בכיכובן של קלרה חורי ונטלי עטיה ובבימויו של יהונתן סגל, לשעבר כוכב "אסקימו לימון" ובמאי סרטים בהווה. העילה למתקפה היא דברים שהובאו אמש (שישי) בטורו של יאיר לפיד ב"ידיעות אחרונות". לפיד ציטט דברים שכתב סגל בחוברת השיווק של הסרט לפיהם "לקח לא מעט שכנועים עד שקרן הקולנוע הישראלי אישרה סיפור שאומר שהכיבוש גרוע יותר ממה שישראל הודתה אי פעם ואפשר להשוות אותו לשואה". על סמך דברים אלה, יצא לפיד נגד עצם מימונו של הסרט על ידי גוף ממשלתי הנהנה מכספי ציבור כמו קרו הקולנוע הישראלי.

בתגובה מסרה הקרן, שבראשה עומד כתריאל שחורי, כי התסריט המקורי שהגיש סגל לא כלל את ההשוואה האמורה. "הציטוט, שיש בו סילוף עובדות ושימוש ציני בשמה של הקרן, מופיע במסמך מכירה שיווקי שהוכן לצורך גיוס משקיעים", נכתב בתגובה. "בתסריט שאושר על ידי הקרן אין כל הד לדברי 'הפרשנות' של הבמאי, שאותם דוחה קרן הקולנוע הישראלי. עבור הקרן, הטקסט היחיד הקובע הוא התסריט שהוגש לה".

לטענת הקרן, הוגשו שתי גרסאות לתסריט. בגרסה הראשונה שתי גיבורות הסרט הן יהודיות ואילו בגרסה השניה מדובר בפלסטיניות. שתי הגרסאות אושרו, אולם ללא קשר להשוואה אותה עושה סגל בחוברת השיווקית.

עתה אומרים בקרן הקולנוע כי יישקלו צעדים נגד סגל והפקת הסרט: "הקרן מחויבת לחופש יצירה מלא, אך מקפידה שהסרט ישקף נאמנה את התסריט שאושר וקיבל את תמיכתה. הקרן תבחן את כל הפרסומים שנעשו בהקשר לסרט זה ותשקול צעדיה מול המפיקים ויוצרי הסרט", לשון ההודעה.

סרטו של סגל, שביים בעבר את "קשר עיר" שזכה בפסטיבל חיפה והתחרה בפסטיבל ברלין, נמצא בשלבי צילומים בימים אלו, לאחר שזכה בשנה שעברה למימון מחברות בינלאומיות שונות. הסרט נע קדימה ואחורה בזמן ומספר על מערכת יחסים סבוכה בין שתי נשים פלסטיניות, המחליטות להתגנב לילה אחד לירושלים.

פניותיה של וואלה! תרבות לסגל, על מנת שימסור תגובה, נותרו ללא מענה עד לשעת פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully